AD systems AD32 processorsettings

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

    AD systems AD32 processorsettings

    Een collega van mij heeft 4 AD32 toppen met bijbehorende AD processor.
    Als subs gebruikt hij niet de originele AD-bassen, maar 18" bandpasshoorns (PBaudio). In totaal heeft hij dus een 3-weg aktief systeem.

    Het probleem van mijn collega is dat hij maar 1 processor heeft. Aangezien deze nieuw nogal prijzig is, en bovendien lastig 2de hands uit te halen.
    Hij kan dus, wanneer hij 2 toppen in gebruik heeft, de andere 2 niet gebruiken omdat hij hier geen processor voor heeft.
    Nu wil hij een DBX Driverack PA, of een LEM DX26 gaan instellen zodat deze geschikt is voor AD32 toppen.

    Is er iemand die mij de originele settings van de AD32-set kan toemailen?
    Zuid-Limburg
  • wissink
    • Dec 2006
    • 6

    #2
    Neem contact op met AD systems, deze hebben die settings en kan je zo opvragen.
    Wie heeft jou toestemming gegeven om dit te lezen?

    Comment

    • Didier
      • Aug 2002
      • 323

      #3
      Ik heb net gebeld met ADsystems. Een van de medewerkers zei dat de settings van een AD28 processor in een chip zijn ingebrand, dus niet gekopieerd en naar andere (DBX of LEM) processor overgezet kunnen worden.

      Vervolgens zei de medewerker wel dat ik later deze week moet terugbellen met een collega, misschien dat hij een gepaste oplossing voor mij heeft.

      Even afwachten dus...
      Zuid-Limburg

      Comment

      • Didier
        • Aug 2002
        • 323

        #4
        Helaas heeft mijn zoektocht bij AD zelf nog niets opgeleverd. Ik kan eens langs gaan met de toppen, en dan zullen ze deze uitmeten en de juiste settings programmeren...

        Echter gaat daar weer veel tijd overheen, aangezien ik een drukke agenda heb. Is er toevallig geen forum-lid die een AD-32 set in beheer/gebruik heeft zónder originele processor. En zijn processor-instellingen met mij wil delen?
        Zuid-Limburg

        Comment

        • wissink
          • Dec 2006
          • 6

          #5
          ik zal is kijken wat k voor je kan doen, als ik het goed heb heeft een oud collega van mij nog settings liggen van alle AD systemen die er zijn
          Wie heeft jou toestemming gegeven om dit te lezen?

          Comment

          • Didier
            • Aug 2002
            • 323

            #6
            Dat zou super zijn! Alvast bedankt
            Zuid-Limburg

            Comment

            • Didier
              • Aug 2002
              • 323

              #7
              Intussen nog steeds geen processorsettings kunnen vinden voor deze AD32 set, wie kan mij helpen?
              Zuid-Limburg

              Comment

              • Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

                #8
                Het nameten van die processor kan ik zo voor je doen en deze weer over zetten in de dbx moet ook niet zo'n probleem zijn . Stuur anders even een mailtje

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Meten met Smaart kan ik voor je doen en zo zelf de settings genereren.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Koen van der K
                    • Aug 2005
                    • 1146

                    #10
                    Ha Didier, laat anders even weten waar je zit. Mocht je hier (regio Breda) wonen dan kan ik je er ook wel mee helpen.

                    Groeten !

                    ps ik mag toch niet hopen dat je zo'n 2,5 jaar met 'n slecht klinkend systeem hebt gewerkt ;-) ?
                    Meer is minder, minder is meer

                    Comment

                    • rdreiers
                      • Nov 2009
                      • 407

                      #11
                      Tja ze maken mooie producten bij ad maar settings is een probleem.

                      Is dit een processor met instelmogelijk heden of een doos zonder dat je aar iets mee kunt.

                      Je kunt het nog eens in duitsland proberen, misschien kom je daar verder.

                      [basti.neu(at)ad-systems.com]

                      Anders zal er niets anders opzitten als amprack bouwen en inregelen met smaart.

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        Ik heb SIM3 tot mijn beschikking . Zoals ik al vroeg stuur even een mailtje mischien kan ik je helpen .

                        Comment

                        • Didier
                          • Aug 2002
                          • 323

                          #13
                          Originally posted by Koen van der K
                          ps ik mag toch niet hopen dat je zo'n 2,5 jaar met 'n slecht klinkend systeem hebt gewerkt ;-) ?
                          Het betreft nog steeds het geluidssysteem van een collega. Hij heeft 4 tops en 1 AD processor (doos waar je niets mee kunt). Hij kan nu telkens maar 1 set tegelijk neerzetten, omdat hij maar 1 processor heeft.

                          Dus vandaar die vraag.

                          Voor de rest iedereen bedankt voor de tips en metingen, ik zal het hem doorgeven! Zo te zien is er dus niemand die al eens een AD32 top gemeten heeft en de settings vervolgens in een (dbx) processortje geklopt heeft?

                          Regio = Zuid-Limburg
                          Last edited by Didier; 07-12-09, 10:15.
                          Zuid-Limburg

                          Comment

                          • rdreiers
                            • Nov 2009
                            • 407

                            #14
                            De meeste mannen die met AD32 werken hebben ruimte in het budget om een tweede processor aan te schaffen.

                            De dsc 26 en dsc 28 van AD worden bij mijn weten geleverd met settings voor de meeste systemen, deze kun je ook aflezen op het display / laptop.

                            Ik zou zelf met ad in duitsland contakt opnemen en dan naar configuratie even uitmeten met smaart / sim of whatever.

                            Houd je collega er ook rekening mee dat het een systeem betreft met maar 30 graden vertikale openings hoek. Je dus bijna altijd 2 toppen nodig zult hebben om een fatsoenlijke speiding te berijken. Verder naar enig zoeken heb ik gevonden dat het frequentie bereik 125Hz-18KHz is. Je zult dus een x-over van ongerveer 135-140 Hz moeten instellen al naar gelang de aangesloten bas. De rest van de responce is prima uit te meten.
                            Last edited by rdreiers; 07-12-09, 13:34.

                            Comment

                            • MarkTonnaer
                              • Sep 2008
                              • 3

                              #15
                              Je kunt de x-over instelling enz. alleen bekijken en wijzigen als je een speciale programeer kit hebt.
                              Deze processoren werden geprogrammeerd in Aken (Duitsland). Ik heb wel eens contact gehad met Ansem Goertz (weet niet zeker of de naam klopt) ik wilde toen info over het wijzigen van de instelling om de processor op onze nieuwe geluidsset te kunnen gebruiken. Hij adviseerde toen om met de nieuwe geluidsset langs te komen en de instellingen door hem te laten programmeren. Gezien de kosten die dat met zich mee zou brengen hebben we besloten de processor niet opnieuw te laten programmeren. De processor (dsc-28) wordt op dit moment door ons dus niet meer gebruikt.

                              Comment

                              Working...