Live opnamen, band met laptop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beaux
    • Feb 2007
    • 2

    Live opnamen, band met laptop

    Goedenavond,

    Ik ben nieuwe hier, bijdeze

    Om maar gelijk met de deur in huis te komen.
    Ik wil opnamens maken van onze band met mijn laptop.
    Hiervoor heb ik een prima apperaat, die ik niet meer gebruik.

    Nu lees ik dat er veel mensen windows gebruiken met opnamen software.
    Ik wil het liever met linux doen.

    Zijn er toevallig mensen die Linux gebruiken om opnamens te maken.
    zoja, welk software gebruiken jullie? en elker linux variant?
    En gaat dit goed met een laptop?

    Bedankt.
  • dirtymike
    • Dec 2006
    • 16

    #2
    ben hier zelf ook een redelijke newbie hier.....maar volgens mij is het antwoord op je vraag:" Ardour "(spreek uit als "ar-douwer"), is speciaal, enkel en alleen voor linux geschreven.

    heel belangrijk, zoals bijna alle linus software.....GRATUS, zijn heel veel plugg's voor, ik vind het zelf een tikkeltje omslachtig in het gebruik, maar volgens mij moet dit voor een "nuxer" geen probleem zijn, want met linux ben je sowieso meestal op je zelf aangewezen.

    ik zag dat het er tegenswoordigs ook voor macOSX is, heb er zelf ook een tijdje mee gewerkt, het klinkt uitstekend, prima inserts en effect voorhanden.

    website van Ardour

    hoop dat je er wat aan hebt

    Comment

    • Funkmaster
      • Dec 2004
      • 204

      #3
      audacity is ook te verkrijgen onder linux. Misschien handiger omdat er ook een windows variant is en je dus ook van de windows gebruikers tips en hulp kunt krijgen...
      It's nice to be important, but it's important to be nice...

      Comment

      • dirtymike
        • Dec 2006
        • 16

        #4
        das appels met peren vergelijken, Ardour is een volledige sequenser, net als cubase, met alles er op en er aan, audacity is freeware zooi.
        mensen die linux gebruiken, doen dat om van (windows)crap af te zijn.

        om even een voorbeeld te geven, als je een goede virus scanner over windows gooit, zou zelf de Bios eraf gegooid moeten worden......wie gebruikt er nou z'n file browser om over internet te surfen....kom op zeg!

        Comment

        • Beaux
          • Feb 2007
          • 2

          #5
          Bedankt voor jullie reactie, ik ga het op mijn laptop zetten en eens bekijken of ik hiermee een optreden mee kan recorden

          Hou jullie op de hoogte

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Ik gebruik zelf audacity op mijn Apple Powerbook G4 met een m-audio usb preamp. Hiermee maak je prima opnames. Achteraf kun je je opname nog compressen of stukjes knippen plakken, effecten erover zetten, etc.
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            Working...