vervangende speakers voor peavey topkastjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjef
    • Jan 2007
    • 6

    vervangende speakers voor peavey topkastjes

    zo, ik was tot gisteren bezitter van 2 oudere peavey topkasten.

    deze waren uitgerust met een 12 inch black widow van 150 watt en een hoorn met deze driver de 22a, hiervan weet ik de specificaties niet omdat ik deze 2 speakers gratis van iemand heb gekregen een aantal jaar terug.

    nu is gisteren een van deze speakers kapot gegaan, we hadden al langer problemen met deze speaker, hij kraakte af en toe, maar nu is hij totaal onbruikbaar geworden.

    nu ben ik op zoek naar 2 vervangende speakers voor deze kasten.

    ik zou graag tot de 170 euro willen gaan om deze op te lappen. Ben een student en heb daarom niet zo een breed budget.

    mijn oog is gevallen deze speaker
    DAP AB-12 12 inch full range speaker Alu basket 300 watt 8 > Geluid > Luidsprekers > Units > Spare Parts


    heeft iemand hier ervaring mee ? en zou hij voldoen om in deze kasten te bouwen?
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

    #2
    Een luidspreker kast is niet zomaar een paar planken met units d'r in gepropt. (meestal niet )
    Het is een ding dat ontworpen is. Alles is dus op elkaar afgetemd. Zo is de kast uitgerekend (en getest) op de units die er in zitten. Uiteraard zijn deze units op elkaar afgetemd i.c.m. met de scheidingsfilter. Zomaar een andere speaker inzetten gooit dus alles doorelkaar.
    Zou lekker een blackwidow speaker bestellen of een nieuwe set uitzoeken.
    Iets anders er inzetten (tenzij echt vergelijkbaar) zou ik niet zomaar doen tenzij je echt weet wat je doet.

    Comment

    • zjef
      • Jan 2007
      • 6

      #3
      hmm, ja ik weet dat je gelijk hebt , met berekende kasten en zo.

      helaas want deze black widows zijn niet echt goed meer te vinden. Als ik het type nummer bijvoorbeeld zoek kom ik ook op 12ich blackwidows uit maar dan met 700 watt rms.

      maar ik vind het toch jammer dat ze kapot zijn, ze waren ook niet meer te reden en zat allemaal schuim en rotzooi in de speaker, die dat geluid maakte. beetje emotionele waarde , waren men eerste pa speakers.

      dan wordt het maar doorsparen voor een nieuwe set.

      iemand nog suggesties ?

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        Da's een goeie vraag. Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een compact setje. Ik twijfel erg tussen een setje E.V. SX serie, 2 of 4 toppen SX 300 of SXa 300 met SB 760. Wat me opvalt is dat de actieve versies een stuk lagere SPL leveren.

        of in het duurdere segment de Meyer UPA1p (actief dus) met UMS subs

        De vraag is natuurlijk: Willen mensen meer betalen voor een Meyer set. Helaas duurt het ook langer voor je deze hebt terugverdient (zeg maar gerust meer dan 3x zo lang) Je kan immers niet 3x zo veel vragen voor die dingen.

        Comment

        • zjef
          • Jan 2007
          • 6

          #5
          ik denk dat ik 2 punischers ga bouwen of van die bose baskasten zoals hier ook op het zelfbouw gedeelte staan,

          ik ben toch geslaagd met school, dus die centjes kan ik mooi investeren in wat mooie baskasten.

          ik doe samen met een vriend van me het geluid voor carnaval verzorgen, er moet nog wat meer laag bij.

          Comment

          • Equipment
            • Jun 2005
            • 64

            #6
            Originally posted by zjef
            hmm, ja ik weet dat je gelijk hebt , met berekende kasten en zo.

            helaas want deze black widows zijn niet echt goed meer te vinden. Als ik het type nummer bijvoorbeeld zoek kom ik ook op 12ich blackwidows uit maar dan met 700 watt rms.

            iemand nog suggesties ?
            Peavey levert nog steeds reconesetjes voor de BW serie. Heb je geen dealer in de buurt dan kan ARK (servicecentrum) je daarmee verder helpen.

            Comment

            • zjef
              • Jan 2007
              • 6

              #7
              ik zal er eens naar kijken, maar ik vrees dat die speaker niet meer te redden is.

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #8
                Originally posted by Lennartsound
                Da's een goeie vraag. Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een compact setje. Ik twijfel erg tussen een setje E.V. SX serie, 2 of 4 toppen SX 300 of SXa 300 met SB 760. Wat me opvalt is dat de actieve versies een stuk lagere SPL leveren.

                of in het duurdere segment de Meyer UPA1p (actief dus) met UMS subs

                De vraag is natuurlijk: Willen mensen meer betalen voor een Meyer set. Helaas duurt het ook langer voor je deze hebt terugverdient (zeg maar gerust meer dan 3x zo lang) Je kan immers niet 3x zo veel vragen voor die dingen.
                Over 5 jaar is die Meyer set nog steed geld waard, een budget setje raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (Er is dan vast weer een nog goedkoper chinees alternatief op de markt).
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • zjef
                  • Jan 2007
                  • 6

                  #9
                  ik denk dat ik een setje punishers ga bouwen, heb er al veel goede dingen over gehoord namelijk.

                  Comment

                  Working...