pc laten samenwerken met o2r

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    pc laten samenwerken met o2r

    Hoi mensen,

    ik heb op mijn laptop de studio manager staan van yamaha samen met de nodige dingen om samen te werken met de o2r, tenmiste dat dacht ik.

    Ik heb gekeken bij yamaha op de site en daar staat alleen de o2r96, en die heeft een usb interface dus daar zou ik mee kunnen werken maar helaas heb ik die tafel niet.

    Hoe kan ik toch mijn laptop laten samenwerken met de o2r ??

    (met samenwerken bedoel ik dan o.a. scenes opslaan op pc, faders laten schuiven vanaf pc.. dat soort dingen)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

    #2
    via midi. werkt niet bepaald handig, maar het werkt. Heb het heel lang geleden wel eens gedaan maar naar mijn idee heb je er niet echt wat aan.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      Originally posted by Lennartsound
      via midi. werkt niet bepaald handig, maar het werkt. Heb het heel lang geleden wel eens gedaan maar naar mijn idee heb je er niet echt wat aan.
      Hoi Lennart,

      Heb je ook enig idee hoe je dat voor elkaar gekregen hebt?

      ik heb er zeker wel interesse in
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        moet ik eens heel diep nadenken....
        Ik kan me herinneren dat je een driver kon downloaden voor Logic waarmee je vanuit dat programa sysex en controller data kon verzenden. Zo kan je dus je o2r automatiseren. Ook kon je vanuit de o2r zlef geloof ik Logic aansturen door bepaalde knoppen te veranderen in rec en play knoppen. Dat vond ik niet zo zinvol maar faders automatiseren wel. Deresolutie is alleen niet zo denderend en het gaat heel schokkerig.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Voor de originele O2r is wel externe software beschikbaar. Kun je ook downloaden via de Yamaha site.

          Ik heb dat ook eens geprobeerd en het werkt best goed. Je kunt alle instellingen in je software maken, bewerken, opslaan en naar de tafel laden.

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            Originally posted by MarkRombouts
            Voor de originele O2r is wel externe software beschikbaar. Kun je ook downloaden via de Yamaha site.

            Ik heb dat ook eens geprobeerd en het werkt best goed. Je kunt alle instellingen in je software maken, bewerken, opslaan en naar de tafel laden.
            Hoi Mark,

            Jij doet dat dan ook gewoon via midi??

            en met welke interface?
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

              #7
              Originally posted by MarkRombouts
              Voor de originele O2r is wel externe software beschikbaar. Kun je ook downloaden via de Yamaha site.

              Ik heb dat ook eens geprobeerd en het werkt best goed. Je kunt alle instellingen in je software maken, bewerken, opslaan en naar de tafel laden.
              Dat gaat dan waarschijnlijk via SysEx (MIDI)

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Ik gebruik deze functie eigenlijk nooit.

                Het werkt met de Host aansluiting van de mixer met een kabel naar een seriele poort van je pc/laptop. niet via midi dus.

                Verder weet ik er niet veel meer van, heb het eens geprobeert toen ik mijn O2r net had, maar vond dat er voor mij niet veel extra te behalen viel.

                op: Home / Proaudio / Mixers / Digitale mixers / Original0

                kun je meer info vinden over de extene software.

                Comment

                • Wim Siebelink
                  • Jul 2001
                  • 51

                  #9
                  probeer dit eens:

                  c-mexx.com

                  en dan even in de 'products' zoeken naar 'Visualizer 02R'

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    hoi Win,

                    Ik heb even gekeken op de site van c-mexx en op zich bevalt me dat wel , ik mis alleen 1 ding (misschien dat ik eroverheen gekeken heb)

                    Heb je er ook bepaalde hardware voor nodig??
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Wim Siebelink
                      • Jul 2001
                      • 51

                      #11
                      nee, er is geen speciale hardware nodig. Er zit een RS232 naar host kabel bij (compoort van je computer naar de host aansluiting van de 02r).

                      De software kan de 02r bedienen (max. 8 stuks, maar dan moet je wel 8 compoorten op je computer hebben), je kunt het display van de 02r op de computer zien, WAVfiles vanaf de computer starten (faderstart) en nog veel meer...

                      Comment

                      • shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

                        #12
                        oke,

                        naja het was dus eigenlijk bedoelt voor vandaag, we hadden vandaag een gelegenheid waar we het wilden gebruiken, maarja dat is er dus helaas niet van gekomen, volgende keer eens kijken of we misschien een 96 versie ergens kunnen hure, aangezien die rechtstreeks usb heeft
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                        Comment

                        Working...