Bagend

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

    Bagend

    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die bekend zijn met het merk Bagend.
    Wij hebben zelf 2 subjes type Quartz-I ( 4 x 18" ) en 4 toppen type Crystal-I (2 x 12" + 3" ).

    Bag End Loudspeakers 847 382 4550

    Voordat we dit aanschaften, had ik nog nooit van eht merk gehoord en volgens zijn er weinig bedrijven die met bagend werken. Maar het klinkt geweldig, vind ik persoonlijk.


    Ik hoop hier wat ervaringen op te doen van eventuele gebruikers.

    bedankt alvast.
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Heb je deze speakers in Nederland gekocht ?
    Op de site zie ik alleen Noorwegen of Zwitserland als verkooppunt

    Comment

    • Bihca
      • Jan 2007
      • 77

      #3
      Wij hebben ze 2ehands gekocht bij Feedback, Rotterdam. Hoe die er aan is gekomen weet ik niet.

      Met deze set kunnen we feestjes tot 1000 man zeker aan, op dit moment. Met onze huidige versterkers halen we nog niet het maximale uit de kasten.


      Verder hebben we nog een set staan van het merk Tecnare, weet alleen de types niet uit mn hoofd. Ook daar zou ik graag wat ervaringen over horen.

      TECNARE SOUND SYSTEMS

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        ander topic dan gezien de titel, lijkt me...

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          idd, voor tecnare: zoekfunctie!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

            #6
            Oorspronkelijk voor bassisten. Top kwaliteit basspeakers. Als de full range kasten ook zo goed klinken......

            Comment

            • sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

              #7
              lijkt me wel erg indrukwekkend klinken; 4 18" in een kast...

              Comment

              • @ndrew
                • Jun 2005
                • 220

                #8
                deze kasten hadden ze jaren geleden denk al snel zo'n 8 jaar terug in het assortiment samen met nog een aantal modellen . en ben in de tussentijd al aardig wat keren langs geweest bij het filiaal en heb die set altijd zien staan tot voorkoort. dus nu weet je de geschiedenis van je klank kasten.
                <laat het maar draaien>

                Comment

                • Funkmaster
                  • Dec 2004
                  • 204

                  #9
                  Originally posted by sjoerd
                  lijkt me wel erg indrukwekkend klinken; 4 18" in een kast...
                  staat ook een 4x21 op hun site...

                  Bagend ken ik vooral door z'n kasten voor basversterkers. Een gekend en degelijk merk. Het is de eerste keer dak ik hoor dat ze PA speakers maken.
                  It's nice to be important, but it's important to be nice...

                  Comment

                  • HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

                    #10
                    Bagend maakt al jaren spul voor PA en moet zeggen niet onverdienstelijk. Persoonlijk vind ik het spul, in het algemeen, zeer netjes klinken, mooi stevig geluid en nergens echt scherpe kantjes, rendementen van de meeste kasten zijn goed,belastbaarheid fantastisch en specs kloppen meestal wel.
                    Maar dat moet gezegd worden, daar is de prijs ook naar. Ze zijn zeker niet goedkoop te noemen.

                    Feedback heeft dit een tijdje geleden in hun assortiment gehad, weet niet of dat nu nog zo is.

                    Heb met dezelfde set gewerkt, welke je opnoemt. Set is niet alleen geschikt voor drive in show, maar ook buitengewoon geschikt voor live versterking. Deze speakers klinken bijzonder dynamisch.Spreiding van de topkasten was bijzonder goed ( ondanks dat ik er maar 1 per kant gebruikte ) Momenteel heb ik de set niet meer, reden van wegdoen was het gewicht van m.n. de baskasten en het probleem van vervoer. ( alhoewel mijn SA-set net zo zwaar weegt en ook zo groot is en die heb ik ook nog hahah )
                    Last edited by HR Soundproductions; 11-01-07, 08:33.

                    Comment

                    • Bihca
                      • Jan 2007
                      • 77

                      #11
                      Wij gebruiken de Bagend ook eigenlijk alleen maar voor live muziek. Maar zoals het begrijp, bestaan ze dus al wat jaartjes op de PA markt. Begrijp dan alleen niet waarom je het zelden tot nooit tegen komt. Ik bedoel, meyer of Apogee en soortgelijken zijn ook goed aan de prijs, dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen.

                      Comment

                      • Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

                        #12
                        Hahahah, heb jij die Bag-end set gekocht?

                        heb er al eens met Marco over staan praten en die begon al voorzichtig de benaming Winkel-weduwe in zijn mond te nemen.
                        Heb hem gehoord en moet zeggen dat ik het op zich niet slecht vind klinken, maar vanwegen het gewicht en rare formaat ben ik er geen voorstander van.

                        Bag-end is simpelweg een niet veel voorkomende PA, dit omdat het geen standaard is. ev kan je zo bijhuren, meyer kan je ook bijhuren enz, bag-end ken ik geen enkel verhuurder die het in het assortiment heeft. dus veel nertikken voor een kast waar je niet echt flexibel mee bent kan een overweging zijn om af te haken. Dit doet overigens niets af van de kasten zelf, die vond ik zoals ik al zei niet slecht klinken.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                        Comment

                        • sompi
                          • Mar 2003
                          • 200

                          #13
                          heeft bag end een vertegenwoordiging in Belgie of Nederland ?

                          Comment

                          • SM
                            • Oct 2004
                            • 129

                            #14
                            Bag End

                            Hee hoi,

                            Bag End is het product van ene meneer Long (ik dacht Ed van voren), de uitvinder van de time-alignment. Hij was daar zeker in zijn tijd al heel ver in, waardoor zijn speakers waanzinnig mooi projecteren. Verder heeft hij dingen gedaan met integrator-functies in de processor i.p.v. EQ en crossover dingen die heel smaakvol en phase-lineair zijn. De exacte wiskunde zou ik weer eens op moeten zoeken.
                            Feedback's eigenaren hebben dit middels een ander bedrijf een tijdje geimporteerd. De baskasten waren wel gewild voor bassisten, maar de PA's hebben niet veel verkocht. Met een goede amp erachter kan dit echter heel mooi en bruikbaar PA zijn.
                            Redenen waarom zoiets niet doorbreekt zijn velerlei: bag end heeft geen tour historie die 30 jaar terug gaat (zie daar Martin, Meyer, EAW, JBL, etc) om op voort te bouwen. Een goed dealernetwerk is belangrijk, dat je wordt opgepikt door de goede mensen, etc, etc. Volgend mij heeft Bag End ook nooit groter PA gemaakt dan die Quartz set van jullie. Ik zou daar nog wel met 3 toppen per kant en 3 subs per kant mee durven draaien, maar groter vraagt echt wel om PA wat anders arrayed.

                            FWIW,
                            S.

                            Comment

                            • HR Soundproductions
                              • Oct 2005
                              • 650

                              #15
                              Originally posted by Upgrading your system
                              Hahahah, heb jij die Bag-end set gekocht?

                              heb er al eens met Marco over staan praten en die begon al voorzichtig de benaming Winkel-weduwe in zijn mond te nemen.
                              Heb hem gehoord en moet zeggen dat ik het op zich niet slecht vind klinken, maar vanwegen het gewicht en rare formaat ben ik er geen voorstander van.
                              Precies, het gewicht van de kasten en de rare, afwijkende vorm van topkasten zijn voor mij de hoofdzakelijke redenen geweest om het weg te doen. Set was voor mijn toepassing (drive in show en af en toe een zanger versterken ) groot genoeg en indien je de boel goed versterkt, kun je er best een grote groep mee pakken.

                              Comment

                              Working...