dbx 260 of driverack pa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj wes4
    • Jan 2006
    • 35

    dbx 260 of driverack pa

    Hallo,

    kan iemand mij vertellen wat nu precies de verschillen zijn tussen de dbx driverack pa en de dbx 260? ook welke dingen de 260 in de praktijk beter/makkelijker heeft dan de driverack pa?
    iemand ervaringen met een van de 2 of wel beide?

    hoor het graag! alvast bedankt!

    groetjes Wes
  • sound73
    • Jan 2007
    • 8

    #2
    Wij hebben beide, maar onze voorkeur gaat uit naar de 260. Dit omdat deze vanaf een laptop geprogrameerd kan worden en dat is makkelijk. Tevens kan je een stukje annalyser mee doen

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Driverack PA is de meest uitgekleedde en daarmee betaalbare (lees : budget) processor, heeft itt de 260 geen output relais' , comm.poorten etc.

      Nadeel van het ontbreken van relais's is dat je erg moet oppassen met uitschakelen van je rack; een klant van me heeft het bijna een paar drivers gekost toen een grapjas z'n complete rack spanningsloos schakelde. Met een simpel UPS-je is dat weer op te vangen maar enfin ...

      Het is geheel aan de applicatie en wensen of je er het prijsverschil voor over hebt.

      Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

        #4
        de PA heeft ook maar heel weinig delay (3m per uitgang), en bijvoorbeeld geen totaaldelay. De gewone driverack heeft veel meer delay en ik dacht ook een totaal/inputdelay.
        nu heb je zo een beetje alle verschillen wel gehad geloof ik
        knoppen en waarden :)

        Comment

        • Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

          #5
          Nee er is nog eentje:

          De driverack PA heeft een andere limiter dan de 260. De 260 heeft als extra een overshoot instelling, (oftewel een hard limiter). Een driverack PA heeft enkel een soft limiter. Met de 260 krijg je je amps dus effectief uit de clip (foolproof voor de kleurenblinde DJs), terwijl de DR PA enkel pieken 'dempt', maar er nog altijd piekjes in de clip raken.

          Ik vind persoonlijk de limiter van de 260 een pak objectiever in te stellen, om die reden.

          Comment

          • Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

            #6
            Originally posted by dokter dB
            de PA heeft ook maar heel weinig delay (3m per uitgang), en bijvoorbeeld geen totaaldelay. De gewone driverack heeft veel meer delay en ik dacht ook een totaal/inputdelay.
            Wij hebben beide, maar onze voorkeur gaat uit naar de 260. Dit omdat deze vanaf een laptop geprogrameerd kan worden en dat is makkelijk
            Ik vind het toch maar triestig dat je deze dingen niet kunt met een driverack PA, zelfs een behringer DCX2496 kan dit, een toestel dat minder als de helft kost. Geluidskwaliteit van de dbx is misschien iets beter, alhoewel dit ook niet zeker is.

            Comment

            • sound73
              • Jan 2007
              • 8

              #7
              Originally posted by Davy Gabriels
              Ik vind het toch maar triestig dat je deze dingen niet kunt met een driverack PA, zelfs een behringer DCX2496 kan dit, een toestel dat minder als de helft kost. Geluidskwaliteit van de dbx is misschien iets beter, alhoewel dit ook niet zeker is.
              Wij hebben ook de Behringer DCX2496, deze klinkt minder en heeft als nadeel dat als je tijdens een live show wat wil veranderen, je even 2 seconden geen geluid hebt

              Comment

              • dj wes4
                • Jan 2006
                • 35

                #8
                dj wes

                Ok bedankt voor alle info!

                heb zelf ook nog wat nadeeltjes kunnen vinden in vergelijking met de 260, de pa heeft geen mute knoppen zodat je elk kanaal uit kunt zetten. en de beveiliging van de 260 is stukken beter.

                dat en de laptop regeling zijn idd de redenen dat het waarschijnlijk toch de 260 wordt.

                die verhalen dat de behringer slecht klinkt heb ik ook vaker gehoord dus neem aan dat deze idd kloppen.

                nu even een ander vraagje, de dbx 260 staat achterop dat hij van 100V tot 240V 50-60 Hz gevoed kan worden,

                Nu is mijn vraag als ik een amerikaans model pak, kan ik die dan gewoon op europees net zetten? of zijn er toch verschillen tussen een amerikaans model en een europees model?

                alvast bedankt!

                groeten Wesley

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #9
                  Ha Wesley, geen enkel probleem; er zit een SMPS in die een voedingsspanning tussen de 100VAC en 240AC aan kan ... 1 model "fits all".

                  Succes met de aankoop !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • dj wes4
                    • Jan 2006
                    • 35

                    #10
                    heb toch even nagevraagd bij dbx zelf hoe het nu precies zat, idd als k zo de achterkant van het apparaat zie dan zou k dat ook zeggen.
                    het tegendeel is helaas waar:

                    dit kreeg k als antwoord:

                    [FONT=Courier New] Unfortunately, there are two different models. The transformer and fuse would need to be changed to use the US model on a different voltage line.[/FONT]

                    [FONT=Courier New]US Version[/FONT]
                    [FONT=Courier New]Transformer Part #: 26-0065[/FONT]
                    [FONT=Courier New]Description: XFMR TOROID 115V 34V CT 18VA/20V 10VA[/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New]Fuse Part #: 32-0184 [/FONT]
                    [FONT=Courier New]Description: FUSE 200mAL 250V 5x20mm NA/IEC TA CB[/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New]EU Version[/FONT]
                    [FONT=Courier New]Transformer Part #: 26-0066 [/FONT]
                    [FONT=Courier New]Description: Xfrmer Toroid 220V 34V 18VA/20V10VA[/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New]Fuse Part #: 32-0004[/FONT]
                    [FONT=Courier New]Description: FUSE T160mA 250V 5x20mm Europe/IEC[/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]
                    [FONT=Courier New]groetjes Wesley[/FONT]
                    [FONT=Courier New][/FONT]

                    Comment

                    • Annwn
                      • Apr 2006
                      • 91

                      #11
                      Gewoon een voltage omvormer er tussen gooien doen wij ook..

                      Wat betreft die plop.

                      Wij hebben gister het uitgebreid getest op zelfbouw rog magale kasten met precision devices speakers erin..

                      Aangestuurd met een MC2 E45 en QSC powerlight amps... Beide stonden vol open en we hebben de driverack handmatig uit en aan gezet en ook nog es de stroom van de driverack er een paar keer afgehaald... je hoort inderdaad een plop ja maar deze zal echt niet je speakers zomaar in een keer opblazen tenzij je slechte drivers heb?

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by dj wes4

                        Nu is mijn vraag als ik een amerikaans model pak, kan ik die dan gewoon op europees net zetten? of zijn er toch verschillen tussen een amerikaans model en een europees model?
                        zeker drie keer in de week optreden in las vegas.. wereldartiest..

                        Comment

                        • salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

                          #13
                          Zijn er misschien andere alternatieven (merken) die bijna het zelfde presteren en rond de zelfde prijsklasse zitten?
                          Ik ben benieuwd of er mensen zijn die gebruik maken van een Community processor die in 2005 is uitgekomen. Type is me ff onschoten...

                          Wat mist de Behringer qua klank ten op zichte van de Driverack 260, da's me niet helemaal duidelijk. Luistertest gedaan met zelfde setup speakers en vergeleken? Ik ben zeer benieuwd!

                          Paco
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                          Comment

                          • Lennartsound
                            • Dec 2006
                            • 269

                            #14
                            Daar hoef je geeneens luistertests voor te doen. Een merk als Behringer kan z'n winst alleen behalen door goedkope onderdelen te gebruiken, dat doen ze dus ook. Dan krijg je dus b.v. goedkopere (en dus slechtere) converters. Een slechte converter klinkt heel erg dun, ondoorzichtig, geeft weinig diepte en stereo spreiding. Vaak is de signaal ruisverhouding slecht en zal hij snel quantisatieruis laten horen die bij zachte passages erg hoorbaar zal zijn. Dat klinkt overigens alsof je voortdurend heel zacht een laken doormidden scheurt.
                            Reken er ook op dat de knoppen die erop zitten vrij snel stuk gaan (maar daar hebben meer merken last van) Ook de analoge onderdelen zijn bij Behringer nog nooit goed geweest. Ik spreek ook uit ervaring hier. Erg slecht zelfs.... Veel kermis, weinig kwaliteit.
                            Besteed iets meer geld en koop iets waar je langer plezier van hebt, zou ik zeggen.

                            Comment

                            • jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

                              #15
                              ik heb zelf de driverack pa

                              leuk dingetje voor gewoon simpele systeempjes

                              gebruik hem gewoon voor disco's 2 of 3 weg

                              dan hoef ik geen delay of hem in te stellen met een laptop (die ik niet eens heb)

                              die tik is wel irritant bij het uitzetten maja met een lettertang "eerst versterkers uit dan de driverack " doet al wonderen...vooral als het eigen gebruik is en geen verhuur....

                              het is maar waar je hem voor wil gebruiken...voor mijn doeleinden prima geschikt (alles in een, klein en compact)

                              mischien voor de arena iets minder ...

                              Comment

                              Working...