Smaart Interface

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sound73
    • Jan 2007
    • 8

    Smaart Interface

    Welke interface gebruiken jullie voor smaart, ?

    Ik bedoel de interface tussen laptop en meet microfoon
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Een collega van mij die Smaart gebruikt heeft de USBPre en is daar dik tevreden over (mag ook wel voor die prijs)
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

      #3
      Ik gebruik de USBpre Heb nog wel eens problemen om alles te laten werken maar werkt meestal goed
      In cobinatie met london architect niet daar dit te veel is voor de meest compu's. In ieder geval die van mij
      Hoor ook goeie berichten over m-audio

      Comment

      • ostracized
        • May 2002
        • 214

        #4
        Momenteel gebruik ik de IO|2 van Alesis. Is een budget usb interface, zou het uitmaken welke interface je ertussen hangt (qua werking...) uiteindelijk zal er kwalitatief wel eea verschillen...

        Gr (en welterusten) Otto
        (...)

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          Ik gebruik momenteel een M-audio USB interface. Werkt prima.

          Ik heb jaren lang gewoon 2 lijntjes vanuit de mengtafel laten binnenkomen op de standaard geluidskaart van de laptop. Dit werkte ook. Uiteindelijk klonken allebei de kanalen van geluidskaarten even goed/slecht en het gaat toch om die vergelijking. Het voordeel wat ik nu heb ik dat ik Phantoom heb, en af en toe wil ik nog wel eens een opname maken, en die klinken toch wel een stuk beter.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • LSVG
            • Dec 2006
            • 18

            #6
            Ik gebruik zelf de Fast track van M-audio, tot heden werkt het prima
            Last edited by LSVG; 21-01-07, 11:29.

            Comment

            • snoei
              • Apr 2003
              • 168

              #7
              ik heb hier momenteel de edirol ua-25 ernaast liggen. Nog geen problemen mee gehad. Zit eigenlijk alles op wat ik maar nodig heb.

              Comment

              • Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

                #8
                Edirol UA-25 werkt ook bij mij prima. Gezien de beperkte capaciteit van m'n laptop heb ik 'm 44,KHz / 16bit ingesteld en dat gaat voor de meeste metingen wel OK.

                Het grappige aan de transferfunctie is dat SMAART enkel naar het signaalverschil kijkt en dus eventuele oneffenheden in het signaal pad (mits in reference EN measuring signaal) wegmiddeld waardoor het wat minder kritisch wordt.

                Uiteindelijk zal erge goedkoop duurkoop zijn en je meetresultaten er betrouwbaarder / consistenter op worden bij betere interfaces.

                Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

                Comment

                • joe
                  • Jan 2003
                  • 446

                  #9
                  De USBpre werkt bij mij ook erg ok.
                  Hiervoor heb ik de oude m-box geprobeert deze moet je niet nemen want je kan geen geluid uitsturen via smaart.

                  De USBpre is erg duur en niet echt nodig, (voor smaart) je kan het ook met een goedkopere af. heb je er geld voor over en wil je iets heel goeds hebben, is dit zeker een goede optie

                  Voor mij was het belangrijk dat er een goede phantom op zit en geen losse voeding (dus voeding via usb).

                  marco
                  Last edited by joe; 05-01-07, 17:18.

                  Comment

                  • sound73
                    • Jan 2007
                    • 8

                    #10
                    Ik heb er wel wat geld voor over, maar wat kost de USBpre dan, want ik heb de EDIROL UA-25 gezien voor 219 euro

                    Comment

                    • joe
                      • Jan 2003
                      • 446

                      #11
                      Ik geloof dit bedrag x 2of3

                      Comment

                      • sound73
                        • Jan 2007
                        • 8

                        #12
                        Is er dan echt een wereld van verschil tussen de UA25 van edirol en de USBpre?

                        Comment

                        • Robin.vd.Have
                          • Nov 2005
                          • 165

                          #13
                          M audio usb Mobile-pre
                          159,- euro en werkt echt super. ook fantoom.

                          M.V.G

                          Comment

                          • joe
                            • Jan 2003
                            • 446

                            #14
                            Is er dan echt een wereld van verschil tussen de UA25 van edirol en de USBpre?
                            Geen idee.

                            Comment

                            • Luuk
                              • Aug 2005
                              • 14

                              #15
                              Ik gebruik ook een M-audio USB interface en ben er erg tevreden over. Nu de vraag wat voor`n microfoons gebruiken jullie? Ik gebruik nu zelf een Audix TR-40 en ik moet zeggen dat werkt donders mooi.

                              Comment

                              Working...