Probleem Sennheiser EW 135 G2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

    Probleem Sennheiser EW 135 G2

    Hallo,
    Ik heb een sennheiser EW 135 G2 draadloze Mic aangeschaft.
    Nu is het probleem dat het me niet lukt om de Mic en de ontvanger op dezelfde frequentie af te stellen.
    Ik heb de handleiding doorgespit maar kom er niet uit.
    Ik krijg het wel voor elkaar om de frequenties handmatig in te stellen maar dan krijg ik deze niet gematched met de handheld en de ontvanger.
    Wie kan mij helpen?
  • soundboy
    • Mar 2005
    • 10

    #2
    Hoi,

    Dan heb je waarschijnlijk een handheldzender en ontvanger die niet in hetzelde frequentie gebied zitten.
    Kijk dit even goed na!!
    Staat aan de binnenkant van de mic bij batterij plaats op het stickertje,
    ook achter op de ontvanger staat het.

    Hopelijk kun je hier iets mee!!

    Groetjes Pol

    Comment

    • S_G
      • Jul 2006
      • 31

      #3
      In je ontvanger en je zender zitten standaardfrequenties ingesteld, maar je kunt in het menu via de optie tune handmatig elke gewenste frequentie instellen, misschien is het hiermee opgelost. Succes!

      Comment

      • Steve89
        • Dec 2005
        • 120

        #4
        Originally posted by soundboy
        Hoi,

        Dan heb je waarschijnlijk een handheldzender en ontvanger die niet in hetzelde frequentie gebied zitten.
        Kijk dit even goed na!!
        Staat aan de binnenkant van de mic bij batterij plaats op het stickertje,
        ook achter op de ontvanger staat het.

        Hopelijk kun je hier iets mee!!

        Groetjes Pol
        Dat zou wel eens goed kunnen. En als dat zo is.. is dan de enige oplossing terug naar de winkel?

        Originally posted by S_G
        In je ontvanger en je zender zitten standaardfrequenties ingesteld, maar je kunt in het menu via de optie tune handmatig elke gewenste frequentie instellen, misschien is het hiermee opgelost. Succes!
        Dat heb ik wel geprobeerd maar ik kan niet zo laag of hoog gaan dat ze in de mic in hetzelfde gebied komt als de ontvanger.

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          volgens mij heeft sennheiser gewoon de verkeerd mic bij de verkeerde ontvanger in de verpakking gestoken.....

          Oplossing: naar de winkel gaan en dan mic/ontvanger omruilen
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #6
            Originally posted by shure-fan
            volgens mij heeft sennheiser gewoon de verkeerd mic bij de verkeerde ontvanger in de verpakking gestoken.....

            Oplossing: naar de winkel gaan en dan mic/ontvanger omruilen
            het moet toch perfect kunnen dat je de frequentie perfect op el kaar kunt afstemmen? Hoe weet ik niet.
            Wat moet je dan als je vb 10 draadloze mics moet gebruiken?

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #7
              Er zijn een aantal versies van de zenders/ontvangers.
              Dit noemt Sennnheiser de "band" Staat als het goed is ook op de zender en de ontvanger. Dit moet gelijk zijn. Ook staat er vaak op wat de frequentie range is. Deze moet uiteraard ook gelijk zijn.
              Zie hier:


              Bij sennheiser staat dit:
              Sennheiser Worldwide: ew 152 G2 - ew 152 G2
              Daar staan de diverse Frequency Sheets ook vermeld.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                Originally posted by frederic
                het moet toch perfect kunnen dat je de frequentie perfect op el kaar kunt afstemmen? Hoe weet ik niet.
                Wat moet je dan als je vb 10 draadloze mics moet gebruiken?
                klopt.... je kunt zenders en ontvangers prima op elkaar afstellen dat is geen probleem... zolang ze beiden maar in hetzelfde kanaal zitten (tv kanalen)

                kijk mijn zender zend uit op de frequentie range van 790 (kanaal 69 geloof ik)
                maar dat zou niet gaan werken als mijn ontvanger is ingesteld op een frequentie in de 500 range, die 2 lopen mekaar dan ggantisch mis, en ik denk dat dat het probleem is bij de topic starter

                je zender en ontvanger worden in de fabriek geprogd op een bepaald kanaal kun je helaas (nog) niet zelf instellen
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • joe
                  • Jan 2003
                  • 446

                  #9
                  Je kunt zowel de groep/band kiezen en het kanaal/channel
                  Misschien dat je de groep/band niet goed hebt in gesteld.
                  Mocht dit wel zo zijn zie wat hierboven wordt gezegt (verkeerde mic bij ontvanger)

                  wat zijn de frequenties die de mic's aan kunnen en wat kan de ontvanger aan?


                  kijk mijn zender zend uit op de frequentie range van 790 (kanaal 69 geloof ik)
                  kanaal 61

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    Originally posted by joe


                    kanaal 61
                    ik zit in de buurt
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Steve89
                      • Dec 2005
                      • 120

                      #11
                      Hallo,
                      Weet iemand of je een Sennheiser EW 135 G2, gekocht in Duitsland, ook in Nederland kunt gebruiken?

                      Comment

                      • neeltje
                        • Apr 2003
                        • 295

                        #12
                        Dat kan zeker, maar je moet wel zien dat je frequenties legaal zijn. Per land zijn er de zogehete 'entertainment Frequenties'. Deze staan open voor gebruik door mensen en bedrijven die geen levensnoodzakelijke dingen doen. Voorbeeld daarvan is dus de geluidssector.
                        Omdat deze van land tot land verschillen is het mogelijk dat je in duitsland apperaten kan kopen met frequenties die je in Nederland eigenlijk niet mag gebruiken. Daarom dat je die apperaten in Nederland ook niet kan kopen. Als je toch op die Frequenties zit kan het nl zijn dat je op dezelfde freq.'s zit dan de politie, brandweer, luchtverkeersleiding, het leger,... Vandaar, zenders liever in eigen land kopen.
                        "En Go"

                        Comment

                        • Steve89
                          • Dec 2005
                          • 120

                          #13
                          Originally posted by neeltje
                          Dat kan zeker, maar je moet wel zien dat je frequenties legaal zijn. Per land zijn er de zogehete 'entertainment Frequenties'. Deze staan open voor gebruik door mensen en bedrijven die geen levensnoodzakelijke dingen doen. Voorbeeld daarvan is dus de geluidssector.
                          Omdat deze van land tot land verschillen is het mogelijk dat je in duitsland apperaten kan kopen met frequenties die je in Nederland eigenlijk niet mag gebruiken. Daarom dat je die apperaten in Nederland ook niet kan kopen. Als je toch op die Frequenties zit kan het nl zijn dat je op dezelfde freq.'s zit dan de politie, brandweer, luchtverkeersleiding, het leger,... Vandaar, zenders liever in eigen land kopen.
                          Okeej, bedankt voor je duidelijke informatie Neeltje.
                          Nu ben ik dus in het bezit gekomen van een Mic EW 135 G2 (niet door mij gekocht trouwens )waarvan de frequentie Range van de mic en ontvanger niet overeenkomen. Dat was in eerste instantie mijn probleem. Daar ben ik nu dus achter.
                          Nu heb ik op de doos dus gevonden dat de Frequentierange van de microfoon 786 - 822 MHz is en die van de ontvanger 830-866 MHz. Het setje is gekocht bij Musik Produktiv in Dld. Nu ga ik van de week terug met diegene die het gekocht heeft en nu wil ik dus om gaan ruilen. Of een ontvanger met de zelfde Frequentie Range of de Mic.
                          Maar zijn deze frequenties hierboven legaal in NL of is er misschien een website o.i.d. waar ik kan zien of het legaal is. Zodat als ik een nieuw setje krijg dat het wel een setje is wat ik kan gebruiken en legaal uitzend.
                          Bedankt alvast

                          Comment

                          • joe
                            • Jan 2003
                            • 446

                            #14
                            Ik zou zeggen neem die van 786 tot en met 822, die andere frequenties worden veel gebruikt met in ear. ch.64 (814/822) wordt steeds lastiger door de digitale tv, maar de rest is best wel ok te gebruiken.


                            Gr.
                            Marco

                            Comment

                            • crash
                              • Sep 2004
                              • 88

                              #15
                              Vrijgegeven frequentieband voor nederland waarbij je zeker geen problemen krijg is de "D" band (786-822 Mhz). Handheld heb je al, ontvanger dus ruilen. Ook in duitsland geen probleem om te bestellen. Bij Thomann houden ze er volgens mij zelfs standaard rekening mee.
                              Last edited by crash; 17-12-06, 18:16.

                              Comment

                              Working...