akg d440 of sennheiser m421

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

    akg d440 of sennheiser m421

    Hey luitjes. een vraagje. Ik kan voor een mooie prijs aan 2 mics komen. Nu is het voor mij geen mogelijkheid om allbei te kopen dus word het of of.

    Het gaat om de d440 of de m421 (met xlrconnectie en 2 xlr pluggen)

    Als ik de 421 zou nemen, zou deze gebruikt gaan worden bij de floortom en dan de bf504 verplaatsen naar de 2e snare (10'' piccolo)





    als ik de d440 zou nemen zou deze direct naar de piccolo gaan.




    Wat is wijsheid, en waarom dan wel?

    mn huidige mics staan in mijn handtekening.

    Alvast dank
    Last edited by MusiQmaN; 13-12-06, 06:25.
    Drummer en techniek freak.
    _____________________________________________
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

    #2
    Ga eens luisteren en vergelijken zou ik zeggen ....

    Comment

    • MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

      #3
      hlaas heb uk die mogelijkheid niet. anders had ik dat wel gedaan natuurlijk
      Drummer en techniek freak.
      _____________________________________________

      Comment

      • MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

        #4
        ik heb zon gevoel dat de 421 een meer voller en krachtiger geluid haalt uit mn floortom (voor een floortom wat klein, namelijk 14x12'') maar ben wel benieuwd wat ik van de d440 op de kleine snare kan verwachten.
        Drummer en techniek freak.
        _____________________________________________

        Comment

        • gvvulpen
          • Jan 2005
          • 27

          #5
          Als je die 421's kan kopen voor minder dan 150 € per stuk, en ze klinken goed (zeker eerst beluisteren in een voor je vertrouwde omgeving) dan zou ik sowieso daar voor gaan. Ik zou ze dan weer niet voor tom's gebruiken uit praktische overwegingen, gebruik daar zelf ev 408's voor. Maar als je ze kwijt kunt bij je toms heb je wel een autentiek geluid. Vraag is wel een beetje of het JOU geluid is, het is wel een smaakje namelijk.

          En bij de 421 krijg je gratis en voor niks een regelbaar laagaffilter ;-)

          Comment

          • MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

            #6
            Originally posted by gvvulpen
            Als je die 421's kan kopen voor minder dan 150 € per stuk, en ze klinken goed (zeker eerst beluisteren in een voor je vertrouwde omgeving) dan zou ik sowieso daar voor gaan. Ik zou ze dan weer niet voor tom's gebruiken uit praktische overwegingen, gebruik daar zelf ev 408's voor. Maar als je ze kwijt kunt bij je toms heb je wel een autentiek geluid. Vraag is wel een beetje of het JOU geluid is, het is wel een smaakje namelijk.

            En bij de 421 krijg je gratis en voor niks een regelbaar laagaffilter ;-)
            ok, ja 90 euro voor de 421 (en 60ero voor de d440) , iemand had er een over

            de ruimte heb ik er gelukkig wel voor (speel met een tom minder wat lekker veel ruimte bij de floor kant geeft) hoe zou je het geluid kunnen omschrijven t.a.v. een bf504?
            Drummer en techniek freak.
            _____________________________________________

            Comment

            • eddie
              • Nov 2004
              • 169

              #7
              hallo, als hij nog ok is zou ik voor de 421 gaan, dit is een van de universeelste
              mic's ooit, volledige drumversterking ( phill-collins ), bas-gitaar, zang eventueel
              mvg eddie

              Comment

              • MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

                #8
                ok. en watvoegd de roll of filter toe of af?
                Drummer en techniek freak.
                _____________________________________________

                Comment

                • gvvulpen
                  • Jan 2005
                  • 27

                  #9
                  Hmm, en ik mag de 504 niet helemaal de grond inboren ?

                  De 421 is veel dynamischer en klankrijker, als je me volgt. Warmer, maar ook veel meer diepte in je geluid. Al je een wat 'hip' drumgeluid wil, zul je misschien wat tophoog missen. Maar (om bij phil collins te blijven) je krijgt er wel het ultime 80's rockgeluid mee. In verhouding klinkt de 504 als een kartonnen doos, overdreven wergegeven.

                  Comment

                  • MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

                    #10
                    haha is t zo erg.. ik heb namelijk dus een kleien floor tom waar ik lekker veel power en laag uit wil halen (dus tophoog intresseert me niet :P)...

                    wat is trouwens het verschil tussen de bf421 en md421? ze zijn allebei zwart... (heb zelf bf504's) kan ik ze dan wel blenden als de 504 zo veel slechter klinkt dan de 421?
                    Last edited by MusiQmaN; 14-12-06, 00:56.
                    Drummer en techniek freak.
                    _____________________________________________

                    Comment

                    • gvvulpen
                      • Jan 2005
                      • 27

                      #11
                      Persoonlijk probeer ik altijd dezelfde mic's per groep instrumenten te gebruiken of iig zelfde idee. In dit geval dus op zowel tom als floor een 421. Het is niet alleen een zaak van eq-ing namelijk. De microfoons gedragen zich heel anders. Maar als je nu een goede 421 kan kopen, en er later nog een bij weet te vinden lijkt mij dat een prima plan.

                      Ik ben helaas niet echt thuis in alle verschillende vormen van 421, het is wel zo dat de legende gaat dat de harde, bakelieten behuizingen van de oude 421's beter zouden klinken. Ik zit zelf met de luxe van 4 beige bakelieten, maar heb ze nog nooit A-B vergeleken met de BF serie. De BF klinken wel prima, het zijn echt detail verschillen. De BF521 die er bijna hetzelfde uitziet klinkt wel echt anders.

                      Comment

                      • MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

                        #12
                        mhh ok. ik was zelf niet van plan ze voor de 2 andere toms te gebruiken trouwens (ruimte) tnxx voor de goede adviezen. ik heb m besteld. en verwacht m snel binnen


                        wes.
                        Drummer en techniek freak.
                        _____________________________________________

                        Comment

                        • Beldog
                          • May 2004
                          • 140

                          #13
                          Ga maar gerust voor de 421, zeker aan de prijs die je zegt. Dit is een zeer veelzijdige microfoon.

                          Comment

                          • MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

                            #14
                            Ok, maar wat doet nou precies die bass pad roll of
                            Drummer en techniek freak.
                            _____________________________________________

                            Comment

                            • gvvulpen
                              • Jan 2005
                              • 27

                              #15
                              Bij gitaren neem ik vaak 1 of twee klikken laag af. Hangt ook af van de tafels die je tegenkomt. Het is verstandiger om OF de laagaf van de tafel OF de laagaf van de microfoon te gebruiken.

                              Verder gewoon een kwestie van proberen en luisteren.

                              Comment

                              Working...