speaker management

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • groentje
    • Dec 2006
    • 4

    speaker management

    goede avond ik heb een vraagje over speaker management , ik gebruik 2 pasieve geluid setjes (ev gladiator) dus baskastje en topje x4 , nu draaien daar wel eens djs over die het leuk vinden om het hoog op de mixer er vol in te gooien en dat moet een keer fout gaan denk ik dan .
    om dat dus voor te zijn heb ik niet voldoende aan gewoon een limiter .
    nou dacht ik als ik nou een speaker management voor mn versterker aansluit dan komt daar 3x signaal uit als bij een crossover dus 2xhoog 2xmid en 2x laag toch ? kan ik dan het hoog mid en laag weer bij elkaar knopen tot een volledig signaal naar de versterkers ?
  • Kilian
    • Dec 2005
    • 179

    #2
    Originally posted by groentje
    nou dacht ik als ik nou een speaker management voor mn versterker aansluit dan komt daar 3x signaal uit als bij een crossover dus 2xhoog 2xmid en 2x laag toch ? kan ik dan het hoog mid en laag weer bij elkaar knopen tot een volledig signaal naar de versterkers ?
    Wat denk je dat dat voor nut heeft? je splitst een signaal en telt het daarna weer bij elkaar op?

    Comment

    • groentje
      • Dec 2006
      • 4

      #3
      nou ik dacht zo ,als het hoog bv tehard word uitgestuurd uit de mixer dan word alleen het hoog gecoriceerd dus mid en laag word met rust gelaten .

      Comment

      • groentje
        • Dec 2006
        • 4

        #4
        als ik het goed begrepen heb is zon speaker management een crossover gecombineerd met 3x een limiter op het gebied dat je inregeld dus hoog mid en laag worden dan apart gecoriceerd .

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Met Soundweb kun je dit doen, dan kun je zelfs intern de signalen weer samenvoegen.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

            #6
            Dit kan prima, idd met soundweb, maar ook goedkoop met een xilica3060 of een dbx driverack.
            Nu heb je ook meteen een vorm van processing waardoor je de set ook nog eens zeker een stuk beter krijgt.
            Ook is alles keurig op vermogen gelimit, en je kan "standjes" maken.
            Ik zou wel 2 versterkers nemen, 1 voor laag en 1 voor mid/hoog.
            mail me voor details, ik heb het zelf nl ook gedaan.
            knoppen en waarden :)

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              dynamic eq

              Als ik jouw was ben ik niet maar goed zou ik eerder aan een goede eq of een dynamic eq of een tc finalyzer denken Daar kun je op 3 banden compressen en limmiten.
              De bss 901mk2 kan dit in mono mode over4 en in stereo mode over 2 banden
              Ook mogelijk je speaker managment proc. 4 of 6 keer full range uit laten sturen en dan limiting per uitgang instellen.
              Een honkbal knuppel kopen in geval van dj's als laatste optie. Veel dj hebben geen bunul wat ze aan het doen zijn en zien een gain knop als iets waar ze vooral alleen maar harder mee kunnen gaan Maar goed er zijn er die het wel snappen en erg goed zijn (Roog of van buuren bv)

              Comment

              Working...