hulp bij de promix01

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

    hulp bij de promix01

    goedendag, ik heb een Yamaha promix01 aangeschaft, en aangezien daar een duits/engelse manual bijzit, zou ik graag wat adviezen, tips etc.. in ons moers taal hopen te krijgen. Zowel persoonlijk als via dit topic is het allemaal van harte welkom (de koffie/pils staat klaar in diemen )

    het gaat dus om deze mixer:

    Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 18:22.
    Drummer en techniek freak.
    _____________________________________________
  • FBE
    • May 2006
    • 21

    #2
    als je aangeeft wat je wilt weten krijg je meer reacties. tenzij iemand in zijn vrijetijd een keer die handleiding heeft vertaald tenminste. dus wat wil je weten, eq, routing, mogelijke problemen?

    FBE

    Comment

    • MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

      #3
      Originally posted by FBE
      als je aangeeft wat je wilt weten krijg je meer reacties. tenzij iemand in zijn vrijetijd een keer die handleiding heeft vertaald tenminste. dus wat wil je weten, eq, routing, mogelijke problemen?

      FBE
      dat is idd zo

      ja mogelijke problemen, dingen waar ik op moet letten, de do s en donts zeg maar. tips om idd dingen als routing mishcien sneller te laten gaan. En ojah een harde reset. terug naar de fabrieksinstellingen.
      Drummer en techniek freak.
      _____________________________________________

      Comment

      • bones2001
        • Aug 2003
        • 741

        #4
        Kan je maar 1 tip geven,

        verkoop dat ding weer zo snel mogelijk !!

        Die dingen klinken echt helemaal nergens naar
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

        Comment

        • FBE
          • May 2006
          • 21

          #5
          haha ik begrijp wat je bedoelt. (zelfs yamaha heeft er geen info meer over op hun website (of hééél erg goed verstopt))

          Als een harde reset het zelfde gaat als bij een o1v dan is het gewoon een kwestie van de mixer aanzetten en tegelijk de enter toets ingedrukt houden.

          Verder denk ik dat je gewoon een beetje moet testen je merkt vanzelf wel wat wel en niet kan. dan kom je vervolgens ook meteen achter de logica het tafeltje. Volgens mij ga je namelijk niet heel erg veel vreemde dingen tegenkomen die hij niet aankan. Het lijkt mij ook niet dat er functies op zouden zitten die hij niet verwerkt krijgt.

          gr FBE

          Comment

          • MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

            #6
            Originally posted by bones2001
            Kan je maar 1 tip geven,

            verkoop dat ding weer zo snel mogelijk !!

            Die dingen klinken echt helemaal nergens naar
            iets genuanceerder.. meer uitleg? ik denk dat je voor dit geld (355 euro) namelijk een hele mooie mengtafel hebt die menig behringer of lem naar de kroon steekt ookal is ie wat ouder. Het voordeel is ook dat ik nu per kanaal effecten kan toewijzen (ik ben drummer, en maak thuis voor monitoring en wil live mn eigen sound gaan beheren) en ook nog s in 50 geheugens kan opslaan...
            Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 17:55.
            Drummer en techniek freak.
            _____________________________________________

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #7
              Citaat:
              Origineel gepost door bones2001
              Kan je maar 1 tip geven,

              verkoop dat ding weer zo snel mogelijk !!

              Die dingen klinken echt helemaal nergens naar



              iets genuanceerder.. meer uitleg? ik denk dat je voor dit geld (355 euro) namelijk een hele mooie mengtafel hebt die menig behringer of lem naar de kroon steekt ookal is ie wat ouder. Het voordeel is ook dat ik nu per kanaal effecten kan toewijzen (ik ben drummer, en maak thuis voor monitoring en wil live mn eigen sound gaan beheren) en ook nog s in 50 geheugens kan opslaan...
              __________________
              Drummer en techniek freak.
              De Promix was Yamaha's eerste digitafel,
              voor die tijd een revolutie maar ondertussen hopeloos verouderd.
              Slechte A/D converters, hopeloze D/A converter ( 8 bits...)

              Als het goedkoop moet zijn, ga dan op zoek naar een DDX3216.
              Kan meer, doet meer en klinkt absoluut 1000 % beter als die Promix.
              Enigste nadeel is dat er Behringer op staat....
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

                #8
                Originally posted by bones2001
                De Promix was Yamaha's eerste digitafel,
                voor die tijd een revolutie maar ondertussen hopeloos verouderd.
                Slechte A/D converters, hopeloze D/A converter ( 8 bits...)

                Als het goedkoop moet zijn, ga dan op zoek naar een DDX3216.
                Kan meer, doet meer en klinkt absoluut 1000 % beter als die Promix.
                Enigste nadeel is dat er Behringer op staat....
                nou ik heb behringer gehad (wel analoog maar toch) en dat was dus helemaal niks (en dat lees ik ook heel veel op diverse fora) daarbij met yamaha heb ik de garantie dat t overal ter wereld gerepareed kan worden en goede service kan verwachten. Dat kan ik helaas niet van Behringer zeggen. En wat kan en doet ie meer dan wat ik ook echt ga gebruiken. daarbij die is 2ehands nog eens 200 a 300 duurder ook

                en over die d/a, a/d s:

                [FONT=Arial]D/A Converter[/FONT][FONT=Arial]Stereo Out 20-bit linear 8-times oversampling Monitor out, Aux sends 3&4 18-bit linear 8-times oversampling[/FONT]

                de behringer heeft er 24 ( delta-sigma crystal) met 128 times oversampling

                MIXERS / POWERED MIXERS - DIGITAL MIXERS & ACCESSORIES - DDX3216 : Fully Automated 32-Channel 16-Bus 24-Bit Digital Mixing Console

                Yamaha Promix01 digital programmable mixing desk. Free data sheet by GB Audio
                Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 18:55.
                Drummer en techniek freak.
                _____________________________________________

                Comment

                • drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

                  #9
                  Ok

                  Ik ben ook drummer en heb ook een promix01...trouwens dat was niet rolands eerste digitale mixer (zie DMP7). Ik gebruik de promix vooral thuis en af en toe live. Wat zit er in...3 compressors en 2 FX aux.

                  Ik weet niet juist wat je wil weten? Laat maar weten dus :d. Leukste vind ik persoonlijk dat je kanalen kan instellen vb mono of stereo...das best wel handig.

                  Grt

                  Comment

                  • MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

                    #10
                    Originally posted by drummerke
                    Ok

                    Ik ben ook drummer en heb ook een promix01...trouwens dat was niet rolands eerste digitale mixer (zie DMP7). Ik gebruik de promix vooral thuis en af en toe live. Wat zit er in...3 compressors en 2 FX aux.

                    Ik weet niet juist wat je wil weten? Laat maar weten dus :d. Leukste vind ik persoonlijk dat je kanalen kan instellen vb mono of stereo...das best wel handig.

                    Grt
                    en hoe gebruik je deze live, ben je niet bang dat er wat stuk gaat omdat het toch gevoellige ish is, vooral de faders en hun componenten.

                    Heb je ook per kanaal 1 mic, hoe houd de phantom zich (geen ruis of iets dergelijks)

                    wat zou trouwens een jaarlijkse revisie gemiddeld kosten?

                    als iemand trouwens rack oren over heeft, zou ik deze graag overnemen (ik neem aan dat de rk1 voor o1v etc.niet gaat passen op de promix)
                    Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 19:11.
                    Drummer en techniek freak.
                    _____________________________________________

                    Comment

                    • soep
                      • Jul 2005
                      • 37

                      #11
                      zelfs yamaha heeft er geen info meer over op hun website (of hééél erg goed verstopt))
                      Echt wel!!!!!!
                      Als je het bij Yamaha niet meer kunt vinden...

                      gr. Soep
                      Tja...

                      Comment

                      • MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

                        #12
                        goh kijk nou eens wat ik vind:

                        Yamaha Corporation of America - PROMIX01 Factory Reset Procedure

                        de reset procedure

                        nog wat info (mischien ook handig voor de alwat ervaren gebruikers, zoals info over de rom etc...)

                        Yamaha Corporation of America - PROMIX01
                        Last edited by MusiQmaN; 07-12-06, 21:17.
                        Drummer en techniek freak.
                        _____________________________________________

                        Comment

                        • MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

                          #13
                          noou ik ben er vandaag achter gaan zitten en... ik snap er de balle van... ik heb met veel moeite geluid uit de headphones gekregen (cue) maar verder dan dat kwam ik ook niet. Problemen waar ik tegen aan lop

                          wat is en doet nou precies post en pre fader.
                          hoe kan ik in de menus zelf diverse dingen selecteren.
                          hoe pas ik effecten per kanaal toe.
                          hoe kan ik alle kanalen horen en tegelijk horen wat ik doe ipv per kanaal alleen wat kunnen instellen.
                          waarom zit er een ruis op de stereo in.
                          hoe pas ik het volume van de 2tr en de st in aan.

                          etc..

                          dus als iemand tijd en zin heeft m mij thuis in te wijden in het wel en wee van digitaal mixen (ik mom die handleiding niet door.. mede omdat deze engels is) je bent van harte welkom en een kleine vergoeding is wel op zijn plaats
                          Drummer en techniek freak.
                          _____________________________________________

                          Comment

                          • stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

                            #14
                            Originally posted by MusiQmaN

                            wat is en doet nou precies post en pre fader.
                            Pre = voor
                            Post = na

                            Aux:
                            De prefader signalen gaan bijvoorbeeld naar een monitor, die immers niet zachter moet gaan als de mixer de fader naar beneden zet.


                            De postfader signalen gaan bijvoorbeeld naar een galm apparaat. Hier wil je natuurlijk geen galm van een instrument of stem waarvan de fader dicht staat!

                            bron: Popschool Maastricht: Homepage

                            Last edited by stekelvarke; 08-12-06, 14:28.
                            exit night into LIGHT

                            Comment

                            • bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

                              #15
                              Als je wil kan ik je een nederlandstalige handleiding van de O1V mailen.
                              De basics zijn hetzelfde dus daar moet je wel uitkomen.
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                              Comment

                              Working...