Patch bays

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

    Patch bays

    Hallo,

    Ik wil een patchbay gaan kopen, heb op internet gekeken en zag dat een DBX 216 euro kost en een behringer 59 euro. Ik vroeg me af of er wel degelijk kwaliteits verschil is. Is het het waard om een DBX te kopen ipv. een Behringer?

    Groetjes Ralph
    Last edited by Ralph Hees; 09-11-06, 08:57.
  • OotB
    • Oct 2006
    • 47

    #2
    Hmmmzzz, een DBX ipv een DBX, lastig lastig lastig...

    Maaruh for real, ik kan me voorstellen dat in een DBX Neutrik connectoren gebruikt worden en in de Behringer connectoren van merk X. wanneer dat per connector een beetje geld scheelt, maakt dat op een patch bay al gauw een boel beetjes uit, you get my drift...

    Dus kwalitatief zal er wel degelijk verschil zijn, maar het gebruikte materiaal maakt ook een hoop uit.

    Gr. OotB

    Comment

    • Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

      #3
      Ik was aan het denken om een Behringer PX3000 te kopen, omdat daar ook inserts op ingestoken kunnen worden en in een PX2000 niet. En een DBX is zoveel duurder dat als je op de tijd dat de DBX meegaat 2 Behringers moet kopen, ben je nog goedkoper uit bij de Behringers. Voor de DBX heb ik geen geld voor, maar voor de Behringer wel, voor de rest heb ik niets van behringer, alleen maar LEM Yamaha Numark etc. Ik vroeg me dus af of het geen slechte gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit.

      Comment

      • OotB
        • Oct 2006
        • 47

        #4
        Originally posted by Ralph Hees
        Ik was aan het denken om een Behringer PX3000 te kopen, omdat daar ook inserts op ingestoken kunnen worden en in een PX2000 niet. En een DBX is zoveel duurder dat als je op de tijd dat de DBX meegaat 2 Behringers moet kopen, ben je nog goedkoper uit bij de Behringers. Voor de DBX heb ik geen geld voor, maar voor de Behringer wel, voor de rest heb ik niets van behringer, alleen maar LEM Yamaha Numark etc. Ik vroeg me dus af of het geen slechte gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit.
        Het signaal wordt in een patchbay niet echt bewerkt, dus dat lijkt me wel mee te vallen, qua geluidskwaliteit. behringer effectapparatuur hebben sommige mensen hun twijfels over...

        Gr. OotB

        Comment

        • Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

          #5
          Originally posted by Ralph Hees
          Ik vroeg me dus af of het geen slechte gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit.
          Ik heb al jaren een Behringer patchbay in gebruik in mijn fx-rack. Nog nooit 1 probleem, geen losse contacten, kraakjes of wat dan ook...
          ~Clearsound~

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Ik was van de week bij een wat groter reparatiebdrijf van pro audio apparatuur, en daar stond me toch een stapel behringer Meters hoog, alles defect, kapoet, naar ze grootje en niet meer de moeite om te repareren.

            Als je het kunt betalen, zeker voor de DBX gaan, dat kan je misschien later ook nog eens verkopen, ipv weggooien

            Comment

            • Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

              #7
              gekeken of er nog patchbays tussen stonden ook?

              behringer patchbays zijn best heel goed te gebruiken. De dbx zal misschien wat duurdere connectors gebruiken, maar als je em niet mishandeld heb je dat nergens voor nodig. Misschien dat de behringer wat eerder af is, maar dat koop je gewoon een nieuwe.
              En ik kan me niet voorstellen dat een 2e hands dbx veel waard is, de kans is te groot dat de connectors rot zijn.
              Als je echt beter wilt moet je voor een TT patchbay gaan, maar dat kost ook wat meer...
              De groeten => Micha

              Comment

              • cobi
                • Aug 2002
                • 1083

                #8
                Ik zou voor geen van beide gaan. Bedenk goed dat al je signaal door die patchbay gaat en dus als je een slechte patchbay er tussen hangt die storingsgevoelig is, je dus meer risico op storingen loopt.

                Wat wil je precies gaan maken? Wil je makkelijk tussen in en uitgangen kunnen patchen? of wil je een paneel voor in je rack hebben op makkelijk dingen aan te kunnen sluiten?

                In het eerste geval zou ik gaan voor bantam. Ik ben de laatste jaren diverse patchbay's tegen gekomen, ik gebruik ze het liefst alleen als het echt nodig is want ik vind het te vaak een kan op storing geven (en zeker de behringer en monacor varianten maar ook duurdere merken als switchcraft). Wat wel erg ok is is Bantam, ik weet er zo geen prijzen van maar die zijn ongetwijfeld een stuk duurder dan de gemiddelde behringer.
                Spelingvouten onder voorbehout...

                Comment

                • Ralph Hees
                  • Nov 2005
                  • 183

                  #9
                  Originally posted by cobi
                  Wat wil je precies gaan maken? Wil je makkelijk tussen in en uitgangen kunnen patchen? of wil je een paneel voor in je rack hebben op makkelijk dingen aan te kunnen sluiten?
                  Ik wil een fx rack gaan maken en daar een patchbay in zetten om alle processors te linken en als ik dan iets anders wil ik gewoon patchkabels erin kan stoppen en het dan loopt zoals ik wil hebben en later misschien inserts erop insteken. Dus om connectie met het mengpaneel en om het cirquit te maken.

                  Ik zou ook gewoon de kabels door een lege eenheid kunnen halen en dan rechtstreeks op het mengpaneel in kunne steken, maar ik denk niet dat dat zo handig is.
                  Last edited by Ralph Hees; 09-11-06, 19:37.

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Ooh, dus het is eigenlijk bedoelt als aansluitpaneel? Dus geen verbindingen die worden verbroken en zo.

                    Ik zou gewoon lekker een 19" paneel kopen waar alle gaten al in zitten voor de standaard Neutrik Chassisdelen en zelf iets op maat maken.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    Working...