Gb8-venice

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

    Gb8-venice

    Kunnen we even de soundcraft GB8 en de midas venice vergelijken .
    Ongeveer dezelfde prijs maar hoe zit het met kwaliteit , gebruiksvriendelijkheid , mogelijkheden ,....

    Wie heeft er ervaring met deze tafels ?
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Eerste opvallende verschillen in featuring lijken mij:
    GB8: 100 mm faders tov 60mm
    GB8: 4 mute groepen tov geen
    GB8: 11->4 matrix tov geen

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      8 van buitenaf schakelbare pre/post aux kanalen, waarvan 4 op de groep schuiven te zetten t.b.v. bijv. montiorgroepen > Venice niet

      alle kanalen modulair, Venice per 8 kanalen 1 print

      in verhouding iets goedkoper dan de Venice
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • sompi
        • Mar 2003
        • 200

        #4
        Wat bedoel je met in verhouding iets goedkoper dan de venice .
        volgens de info die ik heb net omgekeerd .

        actuele lijstprijzen in Belgie
        Venice 24 kanaals versie 4300 euro
        GB8 24 kanaals versie 5149 euro

        Comment

        • DidierB
          • May 2003
          • 337

          #5
          Hey Sompi,

          ik weet niet of je bent wie ik denk, if so kennen we elkaar wel via Marijn en bij deze de groeten.

          Ik heb geen ervaring met de GB8 maar wel met de Venice dus kan je alleen daarover mijn idee geven.

          De kortere faders van de Venice is een beetje een vreemd gegeven, maar dat went wel vrij snel vind ik. Het is een heel toffe tafel met een goede geluidskwaliteit, vind deze aangenamer dan bijvoorbeeld de Verona, maar er zijn een paar vreemde dingen en een paar dingen die ik mis:

          Wij hebben de zogezegde 32 kanaals versie in de verhuur, maar ze tellen bij de Venice een mono/stereo schakelbaar kanaal als 2 mono's. Dus als volwaardige PA-tafel gebruiken we deze feitelijk als een 24 kanaals tafel, met dan een aparte FX-return en tape-return voor eventueel een reverb en delay. Dit vind ik al een beetje een beperkende factor.
          Er zijn maar 4 groepen als ik het mij nog goed herinner, en dit is voor mijn manier van werken een beetje aan de lage kant. Zes groepen is voor mij ideaal bij de doorsnee "rockband".
          Er zijn zes auxen beschikbaar, waarvan twee pre, twee post, en twee schakelbaar. Ze heten monitor, effect en aux. Dit is net genoeg vind ik (gebruik altijd minimum vier monitorlijnen bij monitors van aan de foh), maar ik mis de acht auxen van een GL3000 uit mijn "kindertijd". Er bestaat wel de mogelijkheid van fabrieks-uit alle auxen pre/post geconfigureerd te krijgen zoals je dit zelf wil maar dit gaat echt over een modificatie (solderen) en niet over een aanpassing (jumper verzetten zoals bij Soundcraft vroeger).
          De Venice heeft standaard een ingebouwde voeding met een eurostekker en hier krijg ik nooit een goed gevoel bij. Je kan echter wel opteren voor een externe voeding en dit vind ik een aanrader.
          De aansluiting van de littlites is XLR (weet effe niet hoeveel pin) en we hebben gemerkt dat bij budget lampjes genre stageline of zo (gebruiken dit niet standaard maar dit is er ooit per ongeluk tussen gesukkeld) door de aansluiting van de massa in deze lampjes (zou verschillen van littlite) de tafel geregeld uitvalt en er storing hoorbaar is. Vreemd en zeker niet aangenaam. Met echte littlites is er geen probleem.
          Wat ik ook mis en zeer graag zeer veel gebruik is de aanwezigheid van meerdere signaal indicatie leds per kanaal: ik houd niet zo van "sig" & "clip" indicaties, al voldoet dit natuurlijk prima (als ik eerlijk moet zijn). Mijn voorkeur ligt echter wel anders al is dit puur een kwestie van smaak.

          Hopelijk ben je hier iets mee.


          Groeten,

          Beghin Didier
          Ampli bvba

          Comment

          • Gitarist 62
            • May 2006
            • 278

            #6
            Originally posted by sompi
            Kunnen we even de soundcraft GB8 en de midas venice vergelijken .
            Ongeveer dezelfde prijs maar hoe zit het met kwaliteit , gebruiksvriendelijkheid , mogelijkheden ,....

            Wie heeft er ervaring met deze tafels ?
            niet de GB8 wel de GB4. Flexibele tafel door z'n uitgebreide en doordachte routing mogelijkeden. (bv rechtstreeks vanaf je channel naar Center scheelt je een aux send als je apart je subs wilt aansturen en daar niet ook een piccolo uit wilt laten komen..) en dan nog 8 auxen (die heb je altijd te weinig) levert je alles wat je nodig hebt.
            4 subgroepen zoals op de meeste livetafels vind ik altijd net te krap. Bij een tafel met 8 subs gebruik ik meestal 2 niet *WAAROM NOOIT 6??*
            100mm faders vind ik toch wel een must om soepel te mixen
            klankmatig klinkt de gb gewoon Engels-goed. geen reden om voor de venice te gaan
            ~Clearsound~

            Comment

            • Guus
              • Oct 2003
              • 104

              #7
              Originally posted by sompi
              Kunnen we even de soundcraft GB8 en de midas venice vergelijken .
              Ongeveer dezelfde prijs maar hoe zit het met kwaliteit , gebruiksvriendelijkheid , mogelijkheden ,....

              Wie heeft er ervaring met deze tafels ?
              Hi Sompi,

              zoals door andere forumleden al aangegeven is de korte fader van de Venice snel wennen en geen beperking.
              De voordelen van de GB8 zijn de fase omkeer, de extra sub groepen en de extra aux sends.
              Voor wat betreft de geluidskwaliteit en dynamiek verkies ik echt de Venice. Zowel de microvoorversterker alswel de toonregeling van de Venice 320 is echt subliem en naar mijn mening beter dan die van de GB8. Zal wel met fase reinheid van doen hebben denk ik.
              Verder is de compactheid van de Venice 320 gunstig. Je kunt er zowel kleine als grote gigs mee verzorgen. Ook als je een keer weinig ruimte hebt als FOH.

              Aandachtspunt:
              de aux sends van de Venice zijn bij aflevering pre eq geschakeld. Het is te modificeren, ik heb het gedaan maar dat is geen sinecure. (Zie mijn eerdere verhaal (modificatie Venice) op dit forum.

              samenvattend: Heb je de extra mogelijkheden van de GB8 niet echt nodig dan zou ik voor de Venice kiezen.
              de Guus

              Comment

              • dirtymike
                • Dec 2006
                • 16

                #8
                wat zal ik d'r nou eens van zeggen......soundcraft is de laatste jaren wel weer erg goed bezig, bedoel laten we wel wezen, toen de Delta serie uitkwam is er een hele poos niet veel zaaks meer uit de fabriek komen rollen.
                terwijl men bij Midas toch altijd wel goed spul maakte, maar die venice.....er staat Midas op ja, maar dan hebbie't ook wel gehad, wel handig als je in je eentje bent want je pakt zo'n 320 met kist en al alleen.
                't werkt.....das eigenlijk al wat ik er over te melden heb, krijg niet echt glim-oogjes als ik hoor dat er zo'n ding staat.

                Comment

                • Martin-vdB
                  • Oct 2003
                  • 85

                  #9
                  Originally posted by sompi
                  Wat bedoel je met in verhouding iets goedkoper dan de venice .
                  volgens de info die ik heb net omgekeerd .

                  actuele lijstprijzen in Belgie
                  Venice 24 kanaals versie 4300 euro
                  GB8 24 kanaals versie 5149 euro
                  Je krijgt met de GB8 ongeveer 2x zoveel mogelijkheden en kwaliteit voor nog geen 20% meer in de aanschafprijs.

                  Maar ja, da's mijn mening.

                  Ik heb ook met de Venice wel eens geschoven. Niet vaak, ik geef het toe, en slecht klinken doet 'ie niet maar je hebt wel je beperkingen met de Venice.
                  Last edited by Martin-vdB; 16-03-07, 13:08.

                  Comment

                  • Gitarist 62
                    • May 2006
                    • 278

                    #10
                    Vanavond met venice gewerkt. Eigenlijk niks mis mee. Klank is zonder meer goed. eq's niet mij smaak. Krijg er weinig gevoel voor.. Afgelopen weken op GB4 - GL2200 - Venice gewerkt

                    Voor mij blijft van de drie de A&H toch favoriet: overzichtelijk, eq voelt lekker aan; lange faders. Alledrie tafels goede headroom.
                    ~Clearsound~

                    Comment

                    Working...