ruis in microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroen01
    • Jan 2006
    • 45

    ruis in microfoon

    hallo allemaal,

    ik heb een probleem met mijn draadloze handheld. Op het moment dan ik het kanaal open heb staan hoor je geen ruis. Maar op het moment dat je in de microfoon praat wel. Dus echt alleen wanneer je praat, weet iemand wat dat kan zijn of hoe dit is op te lossen. Ik heb meerdere frequenties geprobeerd maar dat geeft geen oplossing,

    alvast heel erg bedankt voor jullie reactie,

    Jeroen
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    #2
    bij geen signaal gooit de squelch de ontvangst dicht, dus ook geen ruis (zie eerder topic over squelch)

    Als de boel ruist bij signaal... KApot, lage baaterij of accuspanning, slechte kwaliteit...

    Wat is het merk / type van je WL-set?
    ~Clearsound~

    Comment

    • John Smits
      • Nov 2001
      • 111

      #3
      Originally posted by Gitarist 62
      bij geen signaal gooit de squelch de ontvangst dicht, dus ook geen ruis (zie eerder topic over squelch)

      Als de boel ruist bij signaal... KApot, lage baaterij of accuspanning, slechte kwaliteit...

      Wat is het merk / type van je WL-set?
      Toch nog maar ens de door jou aangehaalde topics doorlezen. De squelch spreekt normaal gesproken aan bij het wegvallen van de draaggolf en bij piloottoonsystemen kan het ook door het wegvallen van de piloottoon. Het voordeel in het laatste geval is, dat bij uitschakelen van de zender geen klik of dergelijke optreedt. Eerst wordt nl de piloottoon uitgezet, waardoor de ontvanger op mute gaat en dus geen audio meer doorlaat, vervolgens wordt de draaggolf afgeschakeld.
      Dat was echter niet het probleem van de vragensteller. Zijn microfoon ruist als er audio opkomt, dus als er gesproken wordt. Het zou een slecht werkende compander kunnen zijn, Sommige van die schakelingen hoor je duidelijk "ademen". Bij een gerenommeerd merk zou je dat eigenlijk niet moeten horen. Het kan zowel aan de ontvangst of de zenderzijde fout gaan. Een van de twee uitwisselen zal aan het licht brengen in welk gedeelte het probleem zit. Daarna wordt het toch een klusje voor de TD denk ik.

      John Smits
      Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

      Comment

      • jeroen01
        • Jan 2006
        • 45

        #4
        oke, dus ik zou het eigenlijk even door de TD moeten laten doormeten, maar het is dus iig iets kapot. Kan het zijn omdat de batterijen half vol zijn en oplaadbaar? ik heb ook duracell procell gebruikt, halfvol, die geven het zelfde maar wel iets minder


        groet jeroen

        Comment

        • Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

          #5
          Originally posted by John Smits
          Toch nog maar ens de door jou aangehaalde topics doorlezen. De squelch spreekt normaal gesproken aan bij het wegvallen van de draaggolf en bij piloottoonsystemen kan het ook door het wegvallen van de piloottoon. Het voordeel in het laatste geval is, dat bij uitschakelen van de zender geen klik of dergelijke optreedt. Eerst wordt nl de piloottoon uitgezet, waardoor de ontvanger op mute gaat en dus geen audio meer doorlaat, vervolgens wordt de draaggolf afgeschakeld.
          Dat was echter niet het probleem van de vragensteller. Zijn microfoon ruist als er audio opkomt, dus als er gesproken wordt. Het zou een slecht werkende compander kunnen zijn, Sommige van die schakelingen hoor je duidelijk "ademen". Bij een gerenommeerd merk zou je dat eigenlijk niet moeten horen. Het kan zowel aan de ontvangst of de zenderzijde fout gaan. Een van de twee uitwisselen zal aan het licht brengen in welk gedeelte het probleem zit. Daarna wordt het toch een klusje voor de TD denk ik.

          John Smits
          John,

          Ik moet je gelijk geven, was even te snel met mijn conclusie. Jouw analyse van een slecht werkende compander is logischer.

          @ Jeroen: wat is merk en type waar je het over hebt? En: Je hebt het over halfvolle batterijen: Probeer in ieder geval een setje nieuwe voor je naar de reparateur gaat!
          ~Clearsound~

          Comment

          • jeroen01
            • Jan 2006
            • 45

            #6
            het is en takstar TS8120 handheld, niet bekend maar toch (tot nu toe) bijna dezelfde kwaliteit als de senneheiser 5000

            Comment

            • jeroen01
              • Jan 2006
              • 45

              #7
              ik heb het net met 2 gloedniewe procellen geprobeerd en er gebeurt nog steeds niets. Het blijft hetzelfde, ook als ik de squelch of het volume aanpas. Kan het ook zijn dat het aan de ruimte ligt? het is een heel klein kamertje waar ik het heb uitgeprobeerd.

              bedankt, jeroen

              Comment

              • Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

                #8
                Originally posted by jeroen01
                ik heb het net met 2 gloedniewe procellen geprobeerd en er gebeurt nog steeds niets. Het blijft hetzelfde, ook als ik de squelch of het volume aanpas. Kan het ook zijn dat het aan de ruimte ligt? het is een heel klein kamertje waar ik het heb uitgeprobeerd.

                bedankt, jeroen
                Jeroen,

                Het ligt niet aan de ruimte... Hij is gewoon kapot vrees ik. Overigens is die takstar en nogal low-budget ding, made in China. Ik meen voor iets meer dan €200 te koop. Voor dat geld krijg je echt gen Senn/shure kwaliteit.
                Ik hoop voor jou dat je nog binnen de garantietermijn zit!
                ~Clearsound~

                Comment

                • jeroen01
                  • Jan 2006
                  • 45

                  #9
                  nee dat zit ik niet ik ga proberen of iemand het nog wil kopen want ik kan het zeker niet meer voor verhuur gebruiken. Ik koop wel weer iets anders. Groet en bedankt!

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    Had ook laatst een soortgelijke situatie met een dasspeld, die het geluid van de noordzee gaf!

                    Lag bij mij aan het feit dat het volume op de zender te veel dichtgeknepen stond en na deze iets te hebben opgedraaid was het probleem verdwenen!

                    Overigens heeft een maand later de dasspeld het wel begeven, dus zou kunnen betekennen dat hij op zijn endje loopt.
                    your light !

                    Comment

                    Working...