Bose Personalized Amplification System

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Edwin Heesbeen
    • Oct 2006
    • 19

    Bose Personalized Amplification System

    Hallo allemaal.

    Ik ben Edwin Heesbeen 27 jaar en geluidstechnicus van beroep.
    Ik ben afgelopen weekend op de Mile beurs geweest en heb daar geluisterd naar het Bose PERSONALIZED AMPLIFICATION SYSTEM.
    Mijn *** wat is dat een waardeloos systeem, het klinkt echt slecht.
    En dat te bedenken dat ze (naar zeggen van een van de verkopers daar) zich op de semi pro audio richten ( de gemiddelde klus dus)

    Is er iemand hier die het systeem wel een in de praktijk heeft gehoord???

    Want wat ik me afvraag is hoe kun je nou een goede mix maken in de zaal als het systeem op het podium dient voor (1) het front systeem (2) de backline (3) monitoring.
    Ik noem maar ff wat, de gitarist hoort zichzelf niet zo goed en zet zijn setje wat harder, WEG MIX.
    Ze beweren dat je met 5 van die zuiltjes een zaal aan kan gevult met 300 mensen.
    Ik hoop dat ik dat een keer mag meemaken, ik denk dat ik een pak luiers meeneem voor het geval ik in m'n broek plas van het lachen.

    Mijn menig is, iedereen met een gezond paar oren aan de kop hoort toch dat het niet deugt.

    Wat zijn jullie ervaringen hierover, als die er zijn?
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    heb er wat over gelezen idee is leuk maar zoals vaker blijkt met bose uitvoering minder

    wat was het ook al weer bose precies in het midden??

    Comment

    • Edwin Heesbeen
      • Oct 2006
      • 19

      #3
      Originally posted by martijn verkerk
      heb er wat over gelezen idee is leuk maar zoals vaker blijkt met bose uitvoering minder

      wat was het ook al weer bose precies in het midden??
      Hey Martijn,

      Ze hadden het Bose niet precies in het midden staan, maar 5 zuilen verdeeld over het podium staan achter de muzikanten.
      Dat kan toch nooit goed gaan, met feedback e.d

      Comment

      • martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

        #4
        Originally posted by Edwin Heesbeen
        Hey Martijn,

        Ze hadden het Bose niet precies in het midden staan, maar 5 zuilen verdeeld over het podium staan achter de muzikanten.
        Dat kan toch nooit goed gaan, met feedback e.d
        ik weet niet precies hoe het werkt maar is een combi van subje topje en ze hebben een grap uitgehaald met faseverschuiving waardoor feedback vermindert word
        waardoor dit een bruikbaar systeem word
        wat ik begrepen heb van het verhaal is dat het eigenlijk bedoelt is voor combo's laag volume (dus eigenlijk een soort van zanginstallatie)
        het systeem is al een dik jaar op de markt en je komt het nergens tegen ik denk dat dat al genoeg zegt...

        Bose Personalized Amplification System - Amplifiers and Sound Systems for Musicians
        hier word het verhaal uitgelegd
        (let op ze gaan er bij bose wel vanuit dat dit een muzikanten systeem is dus geen techneut mee)

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          zoekfunctie: pas systeem en je leest meer scaptische berichten van je collegae over dit wonderlijke systeem.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          Working...