Yamaha ls-9

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

    Yamaha ls-9

    Heeft iemand al enige ervaring met de nieuwe digitale tafel van Yamaha LS-9 32 ch


    Ben heel benieuwd
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

    #2
    Originally posted by sompi
    Heeft iemand al enige ervaring met de nieuwe digitale tafel van Yamaha LS-9 32 ch


    Ben heel benieuwd
    Ik weet niet of die tafel al leverbaar is, misschien dat daarom nog niemand heeft kunnen reageren met een gebruikers ervaring.

    Ik ben er ook erg benieuwd naar. Als ik me niet vergist heeft dit apparaat 16 sends (ook de 19" versie met uitbereiding) erg interessant allemaal.
    Spelingvouten onder voorbehout...

    Comment

    • martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

      #3
      1e 5 komen einde van deze maand naar nl
      ben heel erg benieuwd zitten een paar leuke features op

      Comment

      • Cobra
        • Oct 2006
        • 5

        #4
        jaja...ben ook heel erg benieuwd!!! graag reacties a.u.b.

        Comment

        • Steve89
          • Dec 2005
          • 120

          #5
          Heeft iemand enig idee wat hij gaat kosten in Nederland?

          Comment

          • martijn verkerk
            • Nov 2005
            • 300

            #6
            volgens mij heb ik het al eens eerder gepost
            ls9 rond de 5000
            ls16 rond de 8000

            Comment

            • AH
              • Apr 2004
              • 248

              #7
              Ik lees dat deze tafel 4 stereo inputs heeft, alleen kan ik ze op de achterkant niet vinden
              Anne Homan

              Comment

              • martijn verkerk
                • Nov 2005
                • 300

                #8
                ls 9 16 analoog in ls 16 32 analoog in
                stereo's zijn voor returns van bv interne fx of interne mp3 speler

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  Als het goed is zijn er inmiddels al een aantal LS9's geleverd in Nederland.

                  Iemand al een exemplaar aan de tand gevoeld?
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    Stand van zaken bij de LS9

                    Ben vandaag bij de Grooth op de koffie (en nog een bakje koffie, en nog een...) geweest, ik heb met de LS9 zitten prutsen en hij is echt helemaal te gek. Zeker voor de prijs wat ie moet kosten.

                    EQ is super direct, gelijk aan de M7CL. De mogelijkheden standaard aan boord zijn helemaal top. De grafische EQ's en compressors werken erg fijn en direct. De klank van wat ik er heb gehoord is super (preamps van de M7CL).

                    Lullig als je toevallig net een DM2000 hebt gekocht. Voor 4 auxjes minder en 12 kanalen minder (dan de 32ch versie), minder directe feel qua bediening en geluidstechnisch minder betaal je toch nog meer dan 2x zoveel.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • LSVG
                      • Dec 2006
                      • 18

                      #11
                      Zijn ze ondertussen al leverbaar en wat zijn de prijzen van de ls-9 al bekend?

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Originally posted by cobi
                        Stand van zaken bij de LS9

                        Ben vandaag bij de Grooth op de koffie (en nog een bakje koffie, en nog een...) geweest, ik heb met de LS9 zitten prutsen en hij is echt helemaal te gek. Zeker voor de prijs wat ie moet kosten.

                        EQ is super direct, gelijk aan de M7CL. De mogelijkheden standaard aan boord zijn helemaal top. De grafische EQ's en compressors werken erg fijn en direct. De klank van wat ik er heb gehoord is super (preamps van de M7CL).

                        Lullig als je toevallig net een DM2000 hebt gekocht. Voor 4 auxjes minder en 12 kanalen minder (dan de 32ch versie), minder directe feel qua bediening en geluidstechnisch minder betaal je toch nog meer dan 2x zoveel.
                        Ik heb gisteren al even met dezelfde LS9/16 gespeeld.
                        Stond die gate er nog in? (of had ik die toch verwijderd?).
                        Inderdaad een te gekke tafel, het is dat ik nog een compleet analoge setup heb staan, maar anders wist ik het wel!!!!

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          Originally posted by LSVG
                          Zijn ze ondertussen al leverbaar en wat zijn de prijzen van de ls-9 al bekend?
                          De eerste zijn inmiddels verkocht of als demomodel gebombardeerd. De tweede serie zou eind januari binnenkomen als ik de Grooth goed heb begrepen.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Zijn er hier mensen met ervaring met de DM1000 (2000) en de LS9-16 (32)
                            die aan kunnen geven wat de voors en tegens van beide tafels zijn.

                            Ben een beetje aan het neuzen voor een vervanger voor mijn "oude" O2r en deze beiden tafels zijn volgens mij twee goede gegadigden.

                            Comment

                            • cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

                              #15
                              Originally posted by MarkRombouts
                              Zijn er hier mensen met ervaring met de DM1000 (2000) en de LS9-16 (32)
                              die aan kunnen geven wat de voors en tegens van beide tafels zijn.

                              Ben een beetje aan het neuzen voor een vervanger voor mijn "oude" O2r en deze beiden tafels zijn volgens mij twee goede gegadigden.
                              DM1000 en DM2000 zijn qua prijs gelijk maar zijn qua mogelijkheden een stuk minder uitgebreid. 8 auxjes voor de DM1000 en 12 voor de DM2000 tegen 16 auxjes van de LS9. Qua EQ-ing is zoals gezegt een hoop verbeterd (vele malen directer) en er zit nu ook een losse laag-af filter op die niet te koste gaat van je 1e EQ bandje.

                              Al met al zie ik geen voordelen meer voor de DM2000 die toch (effe uit mijn blote hoofd) ergens rond de 17000 eurie moet kosten.

                              Als je het budget voor een DM2000 hebt kan je natuurlijk ook voor een M7CL gaan....
                              Spelingvouten onder voorbehout...

                              Comment

                              Working...