zang

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • let's party
    • Oct 2006
    • 7

    zang

    ik had gehoord dat je je stem tijdens een live optreden een beetje kon aanpassen op het mengpaneel.. klopt dit? OOk nog wat: hoe kun je aan liedjes komen zonder tekst.ik bedoel dus normale nummers (van deze tijd) maar dan dat de zang van die artiest weg is
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Onderwerp (tijdelijk) gesloten.
    Let's party: forum regels zijn helder, iedere deelnemer dient een werkend mailadres te hebben.
    Zodra je dit gefixed hebt kan je me mailen dat het slotje er weer af kan.
    thnx alvast

    edit: opgelost
    Last edited by moderator; 08-10-06, 18:00.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • sound-wave
      • Sep 2004
      • 8

      #3
      Je kan een stem anders laten klinken door met de EQ te gaan spelen op het mengpaneel, je kan niet iemand een compleet andere stem geven daar heb je randapparatuur voor nodig.

      je zou voor die nrs is moeten kijken bij karaoke dvd's ofzo anders zou ik t niet weten

      Comment

      • xxxfpnxxx
        • Jun 2006
        • 92

        #4
        ook een optie zou zijn midis te gebruiken als nummer zonder tekst, het nadeel hiervan is dat er een pc of ander apparaat dat midi ondersteund nodig is om af te spelen, nog een nadeel is de slechte kwaliteit van de instrumenten (maar dit kan verholpen worden door panel voices van beetje goede synth te gebruiken). EEn voordeel is wel dat midis omgezet kunnen worden tot bladmuziek.

        Comment

        • let's party
          • Oct 2006
          • 7

          #5
          bedankt voor de reacties. hoe zou ik dan aan die midi's kunnen komen. Dan nog mischien een moeilijke vraag.we gaan dus een aantal nummers live doen he die liedjes zijn allemaal bestaande nummers. kan een studio de tekst niet weghalen ofzo en mag er bijvoorbeeld een medley mee gemaakt ( dus gewoon stel 5 nummer en dat dan maken tot 1 nummer en dan overzal stukjes ewg laten enzo)

          groetjes...

          Comment

          • Karst
            • Nov 2005
            • 29

            #6
            Ik heb een tijdje bij een Radiostation gewerkt op Aruba, en toen ik daar zat heb ik met iemand van de productie een nummertje opgenomen voor mijn vriendin. Ik heb eerst naar MIDI's gekekeken en geluisterd, (maak je niet druk, die zijn gemakkelijk te vinden op het internet), maar de kwaliteit daarvan vond ik echt TE slecht, net alsof je met zo'n speelgoed-karaokemachine aan het zingen bent. Daarna heb ik een CD gekocht met instrumentale muziek, en dat heb ik uiteindelijk als muziek gebruikt.

            Ik kan je echt aanraden om het MIDI verhaal te vergeten (tenzij je een dure sequencer kan gebruiken), helemaal als je datgene gebruikt wat er uit je computer komt als je je MIDI afspeelt. Waar ik werkte hadden ze software om MIDI-files op te kietelen, maar zelfs dat vond ik niet de moeite waard...

            Probeer de instrumentale versie te krijgen van de nummers die je wilt zingen, die vind je nog wel eens als 3e of 4e nummer op de single van het nummer dat je wilt gaan doen.

            Wat betreft rechten mag je niet meer dan 20 seconden van een nummer spelen om geen rechten te hoeven betalen. Dat is tenminste wat ik er van weet, en wat mensen mij verteld hebben... dat zul je dus even na moeten vragen...

            Comment

            • xxxfpnxxx
              • Jun 2006
              • 92

              #7
              als je met midi werkt zou native instruments bandstand wel handig zijn, soort vst of gewoon een normale vst plugin werkt ook goed alleen zijn die errug duur. andere optie, koop bijv een goede module met soudns (tweedehands roland ofzo) en gebruikt de panel voices van dat ding als midi samples

              @karst, midi files kunnen heel realistisch klinken het draait alleen om de goede apparatuur, een programa als noteworthy oid dat werkt natuurlijk niet goed.

              nog een andere optie is gewoon bandje oprichten
              Last edited by xxxfpnxxx; 10-10-06, 21:09.

              Comment

              • Jacob
                • Jan 2006
                • 152

                #8
                Wat betreft rechten mag je niet meer dan 20 seconden van een nummer spelen om geen rechten te hoeven betalen. Dat is tenminste wat ik er van weet, en wat mensen mij verteld hebben... dat zul je dus even na moeten vragen...[/quote]

                En wat ik er van weet is dit een fabeltje. Bij commercieel gebruik altijd betalen. Heeft met de lengte niks te maken.

                Comment

                • let's party
                  • Oct 2006
                  • 7

                  #9
                  jah dat heet buma-stemra en inderdaad hoe kort of lang je ook draait betalen zal je!

                  Comment

                  • Karst
                    • Nov 2005
                    • 29

                    #10
                    Ok, My Bad... heb ook niet gepretendeert expert te zijn... Maar waarom vraag je of je daar een medley van mag maken als je daar zelf het antwoord al op geeft...

                    Comment

                    • let's party
                      • Oct 2006
                      • 7

                      #11
                      hahaha dat je de rechten moet betalen etc weet ik. Maar of je de muziek ook mag aanpassen, dat wat je dus doet als je een medley gaat maken.. daar heb ik geen idee van

                      Comment

                      • postsuave
                        • Sep 2006
                        • 46

                        #12
                        je kan misschien de midi files downloaden die je moet hebben, ze dan doorsturen naar iemand hier op het forum met dure midi apparatuur, en ze laten omzetten naar MP3's. Die brand je dan op CD en dan heb je goede kwaliteit!
                        Nu nog alleen iemand vinden die dat voor je wil doen.
                        (ik heb zo'n apparatuur niet)
                        Suc6!

                        Comment

                        • xxxfpnxxx
                          • Jun 2006
                          • 92

                          #13
                          ik wil het wel proberen, stuur maar pm voor e-mail

                          Comment

                          Working...