VHF/UHF Monitoring

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

    VHF/UHF Monitoring

    Wie van jullie heeft ervaring met Winradio en/of ICOM voor de monitoring van VHF/UHF signalen?

    En welke software gebruiken jullie daarbij?
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

    #2
    toch nog maar eens een poging wagen om deze vraag bovenaan te zetten.

    Is er hier niemand die iets dergelijks gebruikt voor de monitoring van UHF-signalen tijdens festivals?

    Comment

    • martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

      #3
      Originally posted by lifesound
      toch nog maar eens een poging wagen om deze vraag bovenaan te zetten.

      Is er hier niemand die iets dergelijks gebruikt voor de monitoring van UHF-signalen tijdens festivals?
      meerdere zenders in de lucht dan is het idd altijd handig om de ether te scannen
      dit kan bv met de shure ur4d direct via een netwerk kabel en een stukje software
      scan de ether en laat de software vrije kanalen zoeken
      als er een bandje of externe company binnenkomt en die gooit zijn zenders aan kun je meteen zien wat er gebeurt en hoe je het kan oplossen(vrij freq zoeken)
      op de meeste nieuwe ontvangers zit al een scan functie maar dit is niet echt bruikbaar .(niet overzichtelijk en eigenlijk maar een gok)
      de meeste pro zenders hebben wel een monitoring functie..

      Comment

      • lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

        #4
        ja, maar dit id me toch iets te groot. Zou handig zijn dat het bij mijn laptop past...

        De shure software is trouwens ook compatibel met winradio, wat toch alweer een pluspunt is.

        Comment

        • joe
          • Jan 2003
          • 446

          #5
          op de meeste nieuwe ontvangers zit al een scan functie maar dit is niet echt bruikbaar .(niet overzichtelijk en eigenlijk maar een gok)
          Hier ben ik het geheel met Martijn mee eens, die standaard scan functie mogen ze van mij van al die dingen af halen. Het gebeurt te vaak dat mensen ze gebruiken wanneer je het beter niet kan gebruiken. Zo'n scan functie houd geen rekening mee met andere systemen en in ears!!!

          Ik zelf gebruik meestal het systeem wat Martijn hierboven aanhaalt, UHF-r met de software erbij. Het belangrijkste wat ik vind wat je moet (blijven) controlleren is het frequentie gebied van de in ears. Waarvoor... als er hier iets mis mee gaat hoor je dit niet gelijk maar de muziekant heeft een K*T avond.

          gr.
          Marco

          Comment

          • joe
            • Jan 2003
            • 446

            #6
            De shure software is trouwens ook compatibel met winradio, wat toch alweer een pluspunt is.
            Zeker, dan heb je tenminsten wat meer bandbrete.

            Comment

            • martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

              #7
              Originally posted by joe
              Zeker, dan heb je tenminsten wat meer bandbrete.
              dan komt mijn vraag wat doen jullie met winradio?? en hoe meet dat??(wat voor interface)

              Comment

              • joe
                • Jan 2003
                • 446

                #8
                Winradio is niet alleen software. het is zeg maar een ontvanger met een veel groter berijk + software. Je kan dan ook bv. bekijken hoe de ether is voor de porto of wifi + je hebt tenminsten alle tv kanalen van je zenders en inears.

                Comment

                • lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

                  #9
                  Originally posted by martijn verkerk
                  dan komt mijn vraag wat doen jullie met winradio?? en hoe meet dat??(wat voor interface)
                  Voor meer info:

                  WiNRADiO Communications - The future of radio.
                  mijn voorkeur gaat uit naar de WR-G305e, met een bereik van 5kHz-1800MHz.

                  Winradio is eigenlijk een externe ontvanger, met wat software waarmee je de frequentieband kan scannen.
                  Aansluiting via een standaard USB-poort

                  Comment

                  • davehouben
                    • Dec 2003
                    • 92

                    #10
                    Over dit onderwerp staat op het moment toevallig een grappig stukje tekst op de site van Ampco. Kijk maar eens op: Ampco Pro Rent | Rental of professional audio equipment en dan bij Musicals in Ahoy. Daar hebben ze tijdens die klus 85 draadloze systemen tegelijkertijd gebruikt ook met behulp van de UHF-r software.

                    Comment

                    Working...