Zender & Beltpack info gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crash
    • Sep 2004
    • 88

    Zender & Beltpack info gevraagd

    Ik wil graag een goede zender met beltpack kopen maar kan maar geen keuze maken. Systeem moet ingezet worden voor een Crown 311 headset. Voorwaarde is dat het systeem kwalitatief en betrouwbaar moet zijn. Ik hoor graag jullie voorkeur qua merk en type (wel ff motiveren).
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    shure uhf r
    of senheiser 5000 serie
    zijn op dit moment de meest betrouwbare zenders
    voordeel van de shure is dat ie 75mhz bandbreedte heeft (houd in dat je bijna altijd een vrije frequentie hebt)
    headsets blijven altijd gevaarlijk omdat het draadje kapot kan gaan dus altijd een spare headset en een spare beltpack + ontvanger hebben klaar staan...

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      eventueel kabel van de headset aan het beltpackje tapen met pvc tape zodat de connectoren niet belast worden, en naast martijn even: shure: slx serie sennheiser: ew300/500 serie : voor de wat krappere beurs
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • crash
        • Sep 2004
        • 88

        #4
        Ik heb de overgang van de kabel in de plug omsloten met een stukje krimpkous (bedoelt als soort trekontlasting) en tot op heden nog geen problemen. Zoals ik tot nu toe zie zijn sennheiser en shure wel de meest gangbare merken. Ik had zelf de voorkeur voor de sennheiser EW300 of EW500. Gezien de overgang G1 naar G2 vraag ik me af of dit de investering waard is. Setje zal ca. 15 x per jaar voor een act worden gebruikt.

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #5
          nog een tip voor de betrouwbaarheid van de ontvangst bij beltjes met headsetjes:

          Zorg dat het beltje en vooral de antenne niet direct op de bezwete huid zit. Daar gaat de ontvangst ook ernstig van achteruit.

          Maar idd: UHF-R van Shure en de duurdere Sennheiser series zijn erg betrouwbaar. De 'oude' UHF serie van Shure is trouwens ook erg goed, en aangezien er sinds een jaar een nieuwe Shure serie (de UHF-R dus) op de markt is kom je de UHF serie van Shure steeds meer tweede hands tegen.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

            #6
            Laatst voor een cabaret optreden een AKG setje gehuurd, met AKG headset.

            Was de WMS 4000 beltpack/ontvanger setje, gecombineerd met de CK 77 WR L/P headset (huidkleurig)...


            Toch wel zeer tevreden over, goede ontvangst, ook over een behoorlijk bereik, headsetje zingt niet rond... Zat ook erg degelijk in elkaar...

            Alleen het beltpackje kan niet op een normale manier uit.


            Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

            Comment

            Working...