Powermax 5 set, effecten en aanlsuitingen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

    Powermax 5 set, effecten en aanlsuitingen

    Ik heb een lekenvraag.

    Wij beschikken over een Soundcraft Spirit Lx7II 16 kanaals, en hebben zelf (nog) geen effectenbak. We hebben eigenlijk alleen maar wat reverb op de zang nodig.

    In december hebben we een optreden waarbij ik van plan ben een Powemax 5 set te huren.

    Mijn vraag is of ik dan apart nog een effectenbak nodig heb of dat de powermax 5 set al is voorzien van wat basis effecten. In de sheets van deze set lees ik niets over effecten, maar wel iets over een PM2600 controller (lijkt mij alleen maar een versterker).

    Als ik een aparte effectenbak moet hebben, dan zou ik een TC electronics M-300 of een Lexicon MPX 110 nemen (eenvoudige bediening).

    Klopt het dan dat ik de versterker rechtstreeks uit mijn Tafel (L en R) laat komen voor de speaker aansturing, en de effectenbak bijvoorbeeld met de input aan mijn Aux 6 hang, en terug binnen laat komen op een line in van bijvoorbeeld kanaal 16 ?

    Alsvast bedankt voor reacties,
    Andre
    It\'s the inside that matters
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Je beantwoord eigenlijk zelf je vraag al....
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      een PowerMax 5 set bestaat alleen uit een eindversterker+luidsprekers+kabels. Dit is trouwens een prima setje om te huren. En overigens welkom bij de club die zich niet gek laat maken maar gewoon huurt op deze site.

      Ja die aansluiting van de galm klopt.
      Twee hints. (hoewel je het misschien al weet) Als de galm in kanaal 16 terugkomt (return) Vooraf alvast de auxen op dat kanaal naar nul zetten. Het aux-6 knopje is dan een electronisch feedback-knopje geworden. Een beetje laag wegdraaien op dit returnkanaal maakt de galm vaak stukken duidelijker. Maar let wel op dat als je het effect EQ-ed, dat galm ergens bijdraaien dan een toonkleurverandering meegeeft.

      Als band zul je vaker galm willen hebben. BV in de oefenruimte en op demos enz. Nog eenvoudiger en voor een kleine bandsetup prima bruikbaar is de alesis picoverb. Kost ook nog eens de prijs van een keer een galm huren. Ik gebruik nog steeds een antieke microverb en ben er al twintig jaar mee tevreden.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Ik zou trouwens de laatste zijn die Dynacord zou afkraken.. We hebben maar een paar setjes in de verhuur...PowerMax5, P5, XA2, AM12, Sub800A en diverse versterkers..
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        Working...