RCF TT22-A en RCF TTS18-A

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik steeman
    • Aug 2005
    • 45

    RCF TT22-A en RCF TTS18-A

    Wie heeft informatie, ervaring met, of een mening over deze nieuwe aktieve speakers van RCF (TT22-A en TTS18-A).
    [LEFT]Wij willen deze misschien aanschaffen voor ons theater met een capaciteit van 300 toeschouwers.
    Groet,
    Erik.[/LEFT]
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Beste Erik,

    Doe nou geen RCF joh.. Jullie hebben daar in Raalte zo'n mooie theater, daar hoort ook echt mooi geluid in... Kijk eens naar T4 van KS, of als het goedkoper moet die kleine setjes van Acoustic Line. De Lawei in Drachten is daar ook mee uitgerust, en ik moet zeggen dat ik weinig geluid heb gehorod dat zo goed klonk !

    grtz Arvid
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • soundcheckfrits
      • Jan 2005
      • 455

      #3
      iddd in hoftheater hoort idd geen rcf thuis...
      met beetje zoeken kom je leuke dingen tegen..
      de groeten SCF

      Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Nou ehhhhh , kan iemand uitleggen waarom geen RCF ?
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • soundcheckfrits
          • Jan 2005
          • 455

          #5
          ken die toko daar, en vind het niet passen daar...
          de groeten SCF

          Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Originally posted by soundcheckfrits
            ken die toko daar, en vind het niet passen daar...

            zijn anders zeer mooie kastjes die hier worden genoemd

            Comment

            • Erik steeman
              • Aug 2005
              • 45

              #7
              Nogmaals hallo, Arvid, soundcheckfrits, en anderen.
              Graag zou ik wat argumenten horen waaromwe wel of niet aan RCF moeten beginnen. Alleen de mededeling dat we dit wel of niet moeten aanschaffen helpt ons niet zo heel veel.
              Dus Arvid, soundcheckfrits, en eventuele overigen, laat je nog eens horen!!
              Groet,
              Erik.

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                Originally posted by Erik steeman
                Nogmaals hallo, Arvid, soundcheckfrits, en anderen.
                Graag zou ik wat argumenten horen waaromwe wel of niet aan RCF moeten beginnen. Alleen de mededeling dat we dit wel of niet moeten aanschaffen helpt ons niet zo heel veel.
                Dus Arvid, soundcheckfrits, en eventuele overigen, laat je nog eens horen!!
                Groet,
                Erik.
                ja, eigenlijk ben ik het daar wel mee eens, het is zo vaag
                Dus nu willen we een goede reden : waarom geen RCF ?????
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • soundcheckfrits
                  • Jan 2005
                  • 455

                  #9
                  ik krabbel bij deze trug... ben verward met ander type rcf....
                  Dus wat ik hierboven heb neergezet mag als Niets worden beschouwd
                  de groeten SCF

                  Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #10
                    RCF kan hard, RCF is stevig, RCD ziet er prima uit... Maar het klinkt gewoon lelijk. Het heeft niet de dynamiek en subtiliteit die je in een theaterzaal nodig hebt. Zie het als een verschil tussen een betonnenvloer en eentje met zacht theatertapijt. Op beide kun je lopen, maar bij 1-tje krijg je ook warme voetjes

                    Kies gewoon voor een stukje ontwikkeling (dat is vaak de reden dat de 1ne PA duurder is dan de andere). Bepaalde merken hebben van huis uit verstand van geluid; die kun je beter hebben.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      Originally posted by AJB
                      Kies gewoon voor een stukje ontwikkeling (dat is vaak de reden dat de 1ne PA duurder is dan de andere). Bepaalde merken hebben van huis uit verstand van geluid; die kun je beter hebben.

                      Wat lees ik nou ??? RCF geen verstand van geluid ???
                      Even mijn bril pakken, dat kan ik niet goed verstaan hebben.

                      Comment

                      • goldsound
                        • Jan 2003
                        • 429

                        #12
                        Er worden al weer veel te vroeg conclusies genomen.
                        Als ik de specificaties bekijk ziet het er best wel interessant uit. hiermee bedoel ik dan de formaten, vermogens en ook wel belangrijk, het gewicht.

                        Ik zou het graag weten, als iemand deze serie gehoord heeft, wat de ervaringen zijn op het gebied van klank en druk
                        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          Ik heb de TT22 en TT25 gehoord, en ik vind het een perfect klinkende speakers.

                          De TT25 (met 1500 watt amp) gaat zo verschrikkelijk hard, zoals je ook verwacht van RCF, maar het blijft zuiver en mooi.
                          Misschien nog heel iets aggresief in het hoog mid, maar in een volle zaal zal dit zeker weg zijn.
                          Voor het geld zeker een goed kastje, wel iets te zwaar om alleen te tillen.. ..29 kg, de tt22a is met 23 kg goed te doen op een paaltje.

                          Comment

                          • eddie
                            • Nov 2004
                            • 169

                            #14
                            hallo, dat gewicht klopt wel, maar het gaat wel over aktieve ls. dus met verst.
                            ingebouwd, ikzelf tour al ongeveer een jaar met een vrij uitgebreide 4pro-set
                            en daar zijn wij momenteel zeer tevreden mee, meestal spelen wij in zalen
                            tot 35m diep, en de klank dichtbij en veraf is ongeveer identiek, ook niet ver-
                            geten dat geweldig veel prof. merken met RCF luidspr. werken
                            mvg eddie

                            Comment

                            • Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

                              #15
                              4Pro natuurlijk ook al een aantal keer gehoord, klinkt ook goed, maar ik denk dat de TT serie van RCF toch wel een stapje hoger is in kwaliteit geluid.
                              De TT subs geven ook aanzienlijk meer druk dan de 4Pro subs.
                              Het hele TT zit ook wel in een wat hogere prijsklasse

                              Comment

                              Working...