Meyer combi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    Meyer combi

    Goedenavond,
    Wij zijn in t bezit van een meyer set msl4 hp700.
    Nu hebben wij voor in de kroegjes geen lekkere top,de msl4 is te smal en hoorngeladen, hp 700 op de kant gaat prima.
    En we zijn toe aan nieuwe/andere monitoren.
    Nu kan ik zwikkie ps15 nexo toppen monitoren kopen.
    Sla dan 2 vliegen in 1 klap en heb topkasten in de kleinere gelegenheden en ben in t bezit van monitoren.
    Is dit een goed plan?
    Doe ik de meyers te kort als ik er met nexo ps 15 topkasten op ga staan draaien?
    Zijn de nexos geschikt voor monitor?
    Of koop ik paar meyer topkasten erbij?
    Bvd.
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    zijn eigenlijk bedoeld als monitor
    door middel van de hoorn een kwartslag te draaien wissel je tussen top/mon
    ps15 in combi met camco eindtrappen werkt erg goed

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      ff offtopic: Martijn was jij gisteravond toevallig in Hallum bij een bedrijfsfeest?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        PS 15 is zeker een goede top/monitor (ik heb zelf 12 stuks)
        Maar persoonlijk vind ik de combi 1 ps15 bij 1 700hp toch iets te ver uit elkaar liggen. Je doet de 700 hp meer recht toe om er een CQ1 er boven op te zetten.

        Groeten,
        Marco

        Comment

        • purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

          #5
          Ik draai wel eens met Meyer 650R2 met daarboven een PS15 top, en dat gaat best lekker kan ik je melden, 2 ps15 tops per 650R2 sub zou wellicht wat beter aansluiten of een PS15 en een PS15 bas met een 650R2, maar dat moet ik nog eens proberen.

          Comment

          • robski
            • Jul 2005
            • 98

            #6
            Het hele meyer pakket combineert lekker omdat de phase coherency van de verschillende systemen met elkaar klopt. Het is redelijk lastig/onmogelijk om met nog een processor voor de ps15 processor te gaan lopen knoeien en dan door in ieder geval het sub vertragen de zaak weer bij elkaar te plakken.

            Zelf zou ik geneigd zijn iets met upa's te gaan doen. Tevens weer te gebruiken als infill/ delay bij je msl4's.
            In hoeverre je gehecht bent aan het actieve principe weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat in een kroegje dit juist een xtra voordeel is. Twee upa's per kant: naast elkaar in 'brede' kroegen en op zijn kop op elkaar in de smalle diepe. Werkt prima.

            Overigens zijn ps 15's, mits op tijd gereconed, prima top/monitorkasten. Dus kijk even hoe erg die kasten op hun lazer hebben gekregen want als ze al gerockenrolled hebben dan zit je zo weer tegen de kosten van nieuwe drivers aan te kijken.
            Ps15 Als monitors is mijn ervaring overigens dat ze het vooral doen op grotere podia. Op kleinere podia gaan drummers klagen over veel leadzang en heeft de zanger terwijl het bandje speelt het idee dat ie niet aanstaat. (en schrikt zich kapot als ie dat tussendoor checked. Ook met het hoorntje goed en een stapel bierviltjes onder de floor)

            greetz,

            Rob
            Robski

            my password keeps me newbie forever

            Comment

            • soep
              • Jul 2005
              • 37

              #7
              [html]ff offtopic: Martijn was jij gisteravond toevallig in Hallum bij een bedrijfsfeest?[/html]

              Ja Martijn.... nou... nou... nou......

              LOL
              Joep
              Tja...

              Comment

              Working...