Klittenbandjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

    Klittenbandjes

    Welke klittenbandjes voldoen het beste om microfoonkabels en andere niet te dikke snoeren te bundelen? Het liefste verliesvrij. Gebruik je enkelzijdig, dubbelzijdig, omgekeerd gestikt etc. Er zijn een heleboel varianten. Mogelijk ook een leverancier erbij . Ik heb ook een zelfgemaakt systeem gezien met stukjes fietsband en een rond houten stokje, maar weet niet meer hoe dat zat.

    John Smits
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken
  • robski
    • Jul 2005
    • 98

    #2
    Bij klitteband en andere opgeroldhoudt middelen is vooral de juiste lengte van belang.

    Qua leveranciers kun je het beste zoeken bij adam hall en vergelijkbare webwinkels die hebben hele series in maatvoeringen en kleuren zodat jeje kabel verzameling overzichtelijk kan organiseren.


    greetz Rob
    Robski

    my password keeps me newbie forever

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Originally posted by john smits
      Ik heb ook een zelfgemaakt systeem gezien met stukjes fietsband en een rond houten stokje, maar weet niet meer hoe dat zat.
      Deze dingen heten T-straps of zoiets. In de Nederlandse theaterwereld ook beter bekend als "jan-willempies" (of "willem-jantjes").
      Zelf maken is de beste kwaliteit (stukje autoband en een houten stokje), maar voor de grote oplagen zijn ze voor een paar cent te koop (maar dan heeft ie geen stokje, maar een soort W-vorm van rubber aan het einde).

      Klittenband is nog altijd mijn favoriete kabelbinder. Ook kun je op het uiteinde je (bedrijfs)naam laten drukken, staat netjes en maakt diefstal ietsje minder aantrekkelijk. Bedrijf dat die dingen drukt, ligt op het puntje van m'n tong, maar kan er niet opkomen.

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        MAINSCREEN GBN TAPES & GBN PRODUCTS IMPORTEUR VAN:, klittenband , zelfklevende tapes , velcro , nichiban , advance , boma , tesa , BEDRUKT VERPAKKINGSTAPE , KLITTENBAND ETC. (0031 36 5450722)

        tape, klittenband etc met lo***ruk

        grtz Arvid
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • flurk
          • May 2003
          • 409

          #5
          Gewoon bij de "veritas" halen.
          Mannetje-vrouwtje,zelfklevend met de microkabel ertussen.Krijg je niet meer van elkaar en kan je dusdanig niet verliezen

          Comment

          • jens
            • Aug 2004
            • 1067

            #6
            ik heb gewoon deze:




            maar ik draai ze eerst om me kabel heen , zet ze vast met een tywrap, en dan kan ik de hele bos omwikkelen en verlies ik de bandjes niet....
            verder is het ook makkelijk met de afwerking....ken het klitteband ook weer gebruiken om hem bijvoorbeeld om een truss of statief te wikkelen zodat je kabel netjes langs je statief naar beneden loopt.

            je naam erop laten drukken vind ik wel erg ver gaan, 3 x door de bagger/bier/condens mix heen slepen en je ziet dr niks meer van....

            net als kabels laten bedrukken .....wel is van die kabels gehad een paar keer over heen poetsen en het was dr ook weer vanaf....was wel een gratis aktie bij 1000 meter mic kabel ofzo toen der tijd....
            Last edited by jens; 06-09-06, 17:15.

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Originally posted by jens
              maar ik draai ze eerst om me kabel heen , zet ze vast met een tywrap, en dan kan ik de hele bos omwikkelen en verlies ik de bandjes niet....
              Heb jij nog nooit je poten opengehaald aan die tyraps dan ?

              Wij gebruiken een andere manier om klittenband aan de kabel te maken, je maakt een lus in de klittenband, stopt deze door het ijzeren ringetje en haalt hier dan je kabel door. Als je dit aantrekt zit het muurvast en heb je geen uitstekende scherpe delen.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

                #8
                Mee eens, ik heb een hekel aan tyraps op plaatsen buiten rackbekabeling om. Je haalt je handen er te makkelijk aan open.
                SR20DET

                Comment

                • martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

                  #9
                  Originally posted by Freek Fokker
                  Mee eens, ik heb een hekel aan tyraps op plaatsen buiten rackbekabeling om. Je haalt je handen er te makkelijk aan open.
                  kleine tywrap gebruiken en ff met een scherp mes laatste randje eraf halen haal je je handen niet meer open!!

                  Comment

                  • Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

                    #10
                    Wij hebben bedrukte kabebinders. Deze worden met een plastig rondje (twee delen die in elkaar vallen) vast gezet. Niet te stelen.

                    Helaas, leverancier niet bekend.

                    Comment

                    • Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

                      #11
                      Ha John !

                      ... voor die paar kabels die ik heb (maar wel netjes wil behandelen) heb ik 2 stukken Wurth klitteband-plakstrip (1 zijde de haakjes, andere het stof, lijmkanten op elkaar) en dat werkt al een lange tijd OK. Ze zijn wat stugger dan de gebruikelijke (enkellaags) kant en klare klittebanden maar dat vind ik wel handig ivm de sterkte.

                      Dat Wurth spul gaat per rol van pakweg 5 meter in een doosje ... wel 2 doosjes dus (1x haakje, 1 x stof ;-)

                      Groeten en succes !
                      Meer is minder, minder is meer

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Zelf gebruik ik de versie met metalen ring aan een uiteinde.

                        Als je ze via onderstaande wijze in elkaar maakt, verlies je ze niet:









                        (Foto's geleend van PSW )

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Dat is inderdaad ook de manier die ik bedoelde..
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • Gitarist 62
                            • May 2006
                            • 278

                            #14
                            Originally posted by Koen van der K
                            Ha John !

                            ... voor die paar kabels die ik heb (maar wel netjes wil behandelen) heb ik 2 stukken Wurth klitteband-plakstrip (1 zijde de haakjes, andere het stof, lijmkanten op elkaar) en dat werkt al een lange tijd OK. Ze zijn wat stugger dan de gebruikelijke (enkellaags) kant en klare klittebanden maar dat vind ik wel handig ivm de sterkte.

                            Dat Wurth spul gaat per rol van pakweg 5 meter in een doosje ... wel 2 doosjes dus (1x haakje, 1 x stof ;-)

                            Groeten en succes !
                            Je kunt dat zelfklevende band voor bijna niets nu en dan bij de ALDI vinden. Heb pas weer een paar rollen meegenomen. Blijft idd lang goed en werkt ok
                            ~Clearsound~

                            Comment

                            • Beldog
                              • May 2004
                              • 140

                              #15
                              Als je met de zelfklevende gewoon je kabel er tussen kleeft, gaat dat na een tijdje verschuiven en wordt het een kleverig zaakje. Ooit geprobeerd, en ondervonden.

                              Comment

                              Working...