Uw favoriete geluidssysteem...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

    Uw favoriete geluidssysteem...

    ik ben benieuwd naar de favoriete geluidssystemen van collega technici. Waar mix je het lekkerste op? Wat werkt het fijnste??? Of misschien de combinatie speakersysteem/mengtafel??? zegt u het maar...

    als er wat reakties zijn zal ik mijn favo setje/mijn beste ervaringen eens hier achterlaten...
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

    #2
    dVdosc in de Mezz (breda).
    Heerlijke combinatie van zaal akoestiek en speakers.
    Tafel is overigens ook prettig (mh3)

    Comment

    • jadjong
      • Oct 2003
      • 654

      #3
      Beste PA: Syco STS buiten opgebouwd en getuned door jouw collega's Hugo en Barney(die van hier). Helaas zat de band niet zo lekker in zijn vel dus de show zelf vond ik niet zo denderend.

      Best klinkende show: Di-rect in de lokale zaal gemixt door Ron van Purple op Apogee 3x3. Bij het binnen komen gelijk een 'wow, dus zo kan het ook' gevoel.

      Fijnste mengtafel vind ik de Digico D1/5. Die tafels werken zoals ik denk dat het zou moeten werken.
      Last edited by jadjong; 03-09-06, 01:35.

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Mijn favoriete systemen op nummer 1 zijn EAW 850(de ouwe, met TAD) en Turbo Sound Floodlight. Ons eigen systeem vind ik persoonlijk ook te gek...Dynacord XA2 en P5(kleiner systeem) Vandaag met KS CPA line array bezig gewest en vond het een mooi systeem, 8 kasten per kant en 2 halve T-subs per kant. Ik heb ook wel eens met Dyancord V-systems gedraaid, dat gaat ook wel, had alleen een verkeerde configuratie naar mijn zin.
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          Onlangs hier in ons dorp ( openlucht ) een NEXO ALPA-E gehoord .
          Ben absoluut geen fan van de PS reeks , maar dit kon me wel bekoren .
          Vooral de geluidsdruk die uit die kastjes kwam , gewoon super !
          het leuke was, bij de minste beweging op de front EQ , een BSS opal hoorde je het verschil .
          Ik was aangenaam verrast .
          Zelf kies ik voor EAW . Klein, compact, lichtgewicht, hoog vermogen en voor mijn doeleinden perfect, heb nog niks beters gevonden
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            Ha heren,

            ... misschien ter aanvulling van de vraag van Mike wel nuttig om aan te geven voor welke muzieksoort / toepassing je een bepaald favoriet product hebt; zoals iedereen hier weet kan het ene systeem rete-clean klinken voor spraak of orkest maar is slecht toepasbaar voor r'n roll.
            Naar mijn inzien verzanden we anders weer in een welles-nietes-whatever topic waarover genoeg is gespuid.

            Groeten !

            ps 1 van mijn favorieten nog steeds Meyer upa / usw voor kleine / middelgrote evenemten waar een strakke prettige cleane sound voor nodig is zonder house-bulder; verder plenty anderen die, mits goed ingeregeld en bediend, ook zeer OK kunnen klinken (d&b C7, EAW, Apogee, etc etc).
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #7
              Absoluut EAW KF850 (T/F) aangevuld met SB528...
              Momenteel bezig met het samenstellen van een EAW JF260 set, met SB250 subjes.
              Wel het liefste de "oude" 260's met 2" hoog.

              Mengtafel: Crest X8/Yam PM3500
              EQ's: Front Apex/KT
              Mon Ashly

              Wat niet: Meyer MSL4 (met te weinig tops voor het gewenste geluidsniveau)

              Monitors:
              EAW SM400/SM500
              Crest LMX
              Last edited by jakkes72; 03-09-06, 08:54.

              Comment

              • GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

                #8
                Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij langerna niet zoveel ervaring heb met verschillende aparatuur, maar dat is gezien m'n leeftijd ook niet verwonderlijk denk ik..

                Fijnste systeem waar ik ooit mee gewerkt is setje SoundProjects SP3-60 aangevuld door 2 SP4-15.

                Zelf hebben we nu een setje Xacts, en daar komen binnenkort 2 SP15 bij ( EAW plan is van de baan, zouden we nooit gehaald hebben met budget ) en voor zaaltjes tot zon 100man is dat werkelijk kicken

                Fijnste tafel:
                Soundcraft VeneuII/Hill remix24 ( antieke studio tafel, maar ooh zo fijn live )
                ( nu A&H PA-12, ook fijn tafeltje alleen wat weinig kanalen..Dus straks maybe de overstap naar een MW 3:16:2 )

                Verder stopt daar mn ervaring wel..

                O ja voornamelijk is dit voor wat stevigere rock/metal/punk/enz
                lala..

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Heb met D&B aangestuurd met soundweb een paar mooie middelgrote P.A.'s in elkaar bedacht en mee gedraaid (rockbands en DJ). Ken de systemen van deze fabrikant nu redelijk en ben er erg tevreden over.

                  In het theater heeft Apogee (AE-5 en AE-8 met bijbehorende subs) mijn voorkeur gekregen, daar delen meyer en D&B een 2e plaats, alhoewel die Meyer bananen in de grote zaal van Orpheus wel héél erg lekker klonken, om over de subs maar te zwijgen .

                  House, hiphop en ander zwaar electronisch geweld hoor ik erg graag door EAW (KF-serie met SB1000 subs aangevuld) vanwege dat scheurende "in je smoel"karakter.

                  De mooiste geluidssets die ik ooit gehoord heb waren V-DOSC in de HMH (de maandelijkse Q-dance feesten), sjeez dat kan echt zo ontzettend strak zijn.

                  Fijnste sets waar ik zelf op gedraaid heb waren STS (buiten) icm een XL200 (en idd bloedzonde dat die mixers niet meer gemaakt worden, als iemand een vergelijkbare mixer weet, mag je me erover vertellen) Overigens zijn die Synco floors ook echt geweldig, vooral die 10"ers! supercompact, goed te tillen (dit in tegenstelling tot de 15"broers) en superstrak en direct, maar het ging hier niet over monitors geloof ik.... Martin W8 (Melkweg) kwam aardig in de buurt, doch zowel qua formaat als akoustiek een comleet ander verhaal, mss een beetje appelen/peren dus.

                  Om kort te gaan dus:

                  RnR: STS
                  Dance: EAW
                  Theater: Apogee



                  P.S. in een zaaltje met 100 man met alleen sprekers mag ik graag 4 bose 402 zuiltjes meenemen alles heeft zn toepassing....
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • EVfreak
                    • Jan 2006
                    • 146

                    #10
                    Ha,
                    Doe mij maar de MT2 set van EV maar met de voorgeschreven processing.
                    En natuurlijk ook de KF850's van EAW.Alle twee de set's van ongeveer dezelfde leeftijd maar vind ze nog steeds véél beter klinken dan van die
                    compacte kastjes.Als het dan nog effe kan zo een setje loodzware amps erachter,en gaan!Heet slepen moet je er dan maar bij nemen

                    Comment

                    • flurk
                      • May 2003
                      • 409

                      #11
                      Nog altijd super tevreden van EV X-Array.Voor alle muziek genres.Als het even kan (bugetair gezien) een combinatie van XDS/XB/XN/XCNen XCB.Met clark cross-over en P-3000 versterkers.Met de XF heb ik geen ervaring.
                      Favorite tafel tot nog toe is een XL 200.

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Originally posted by EVfreak
                        Ha,
                        Doe mij maar de MT2 set van EV maar met de voorgeschreven processing.
                        En natuurlijk ook de KF850's van EAW.Alle twee de set's van ongeveer dezelfde leeftijd maar vind ze nog steeds véél beter klinken dan van die
                        compacte kastjes.Als het dan nog effe kan zo een setje loodzware amps erachter,en gaan!Heet slepen moet je er dan maar bij nemen
                        Hoe bedoel je "" van die compacte kastjes "" ??
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • EVfreak
                          • Jan 2006
                          • 146

                          #13
                          Originally posted by sis
                          Hoe bedoel je "" van die compacte kastjes "" ??
                          sis
                          Oei sorry,dat had ik erbij moeten vermelden.Ik bedoel à la D&B weet je wel
                          kastjes van 30à40kg...
                          Er zijn natuurlijk ook compacte kastjes die goed klinken maar kijk dan eens
                          hoeveel je er van neer moet zetten...ik wil hier echt niemand afbreken hoor die met deze kastjes werkt hoor.Maar smaken verschillen(gelukkig)hé.

                          Comment

                          • Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

                            #14
                            hallo Sparky,
                            vond je dat systeem in Orpheus echt goed?? Ik was daar in juni nog, maar ik vond het niet zo goed eigenlijk. Zelfs die man die daar die dag werkte voor de schouwburg kwam tegen mij fluisteren dat hij het ook niet goed vond. Apart, maar inderdaad, ieder zijn smaak...

                            In het theater vind ik Meyer CQ1 erg mooi klinken, daar heb ik de laatste tour van Treble op gemixt (met die ouwe R&R subs eronder). In combinatie met UPA's voor balkon/infill, en UPM's als frontfill. Met dit systeem heb ik elke zaal kunnen doen, van groot tot klein. Echt helemaal top, mixt erg fijn en muzikaal.

                            Voor Rock&Roll is STS absoluut mijn systeem: feesttenten, openlucht, sporthallen, etc. waanzinnig. Vooral in combinatie met de Midas XL3 waar ik met Xander de Buisonje mee tourde. En niet te vergeten met de XL200 bij Rowwen Heze. Enige nadeel van dit systeem is dat je het echt moet leren kennen, en dat heeft bij mij een half jaar geduurd.

                            En als het dan line-array betreft: ik heb onlangs een paar openluchtklussen met Rowwen heze en een fanfare gedaan. Daar hebben we D&B J-series line-array voor ingehuurd en met een XL4 erop beviel me dat enorm goed. Maar nogmaals, het was openlucht en ingehangen door iemand die het goed kan.

                            wat ik goed vind (willekeurige volgorde): EV MT2, Axys Arena, Turbosound Floodlight, KS12, EAW KF850 (aangevuld met 853 kasten, anders valt het tegen vind ik)
                            waar ik liever niet mee werk (ook in willekeurige volgorde): D&B C4 en C7 (vooral de B2's zeer matig), vDosc, Martin wavefront systemen, Axys Target...

                            groeten
                            Mike M. uit U.
                            Last edited by Mike Manders; 03-09-06, 18:10.

                            Comment

                            • Contour
                              • Feb 2001
                              • 1018

                              #15
                              Geef mij maar een leuk Res5 systeem van Funktion One.

                              Het schijnt dat F1 nu ook een 2x21" Bandpasshorn sub gaat uitbrengen :-)

                              MVG Contour

                              Comment

                              Working...