RCF ART 325-A vs EV SXA 360

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

    RCF ART 325-A vs EV SXA 360

    Heb veel positief gelezen en gehoord over deze beide actieve speakers.

    Heb ze zelf nog niet kunnen beluisteren, maar wie heeft beide speakers gehoord, en welke keuze (en waarom) zou je maken).

    De speakers zijn voor versterking van een band, meestal tot c.a. 150 man. In eerste instantie zonder een sub (nog even sparen). Omdat we zonder sub gaan beginnen denk ik zelf eerder aan de RCF (15 inch) dan de EV (12 inch). Ik ben bang dat de EV te weinig laag zal geven.

    De reputatie van EV doet mij wel twijfelen. Erg goed, en waardevast. Hoe dat RCF zit weet ik niet

    Graag voorkeuren melden met argumenten.
    Last edited by Balsan; 28-08-06, 20:06.
    It\'s the inside that matters
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    #2
    Het 12 inch subje van e.v. bij de EV SXA 360 voegt inderdaad niet zoveel toe. Dan maar even doorsparen voor een 15 inch subje. b.v. de 760 actieve van e.v.. Mooie combinatie.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Hij heeft het niet over subjes, alleen zegt hij dat het voorlopig zonder zou moeten en vraagt dus welke van de twee genoemde topkasten dan beter zou presteren.

      Ik heb de SxA360 van EV wel eens gehoord en was toen behoorlijk onder de indruk van de sound van dit kastje. Dit is al wel enige tijd geleden dus precieze details weet ik echt niet meer. De RCF ken ik niet heb ooit alleen is gewerkt met een setje 12" toppen uit de 300 serie en die klonken ook best goed.

      Kun je ze niet ergens gaan beluisteren ?? of een keer huren om ze te proberen ??

      Comment

      • Balsan
        • Oct 2005
        • 77

        #4
        Ben er al uit. We blijven speakers en versterkers huren. Bij ons in de buurt een powermax 5 set met versterker voor 125 per avond. Ook grotere en kleinere sets te krijgen.

        We treden veel te weinig op om eigen (goede) speakers te kopen. We zijn minimaal tussen 2 en 3000 euro kwijt.

        Bedankt voor reacties,
        Andre
        It\'s the inside that matters

        Comment

        Working...