Vrx Jbl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olrac
    • Feb 2004
    • 28

    Vrx Jbl

    Is er iemand die al ervaring heeft met de VRX reeksen. Wil er aanschaffen maar twijfel nog. Ze hebben wel veel mogelijkheden. Er moet wel veel power voorhanden zijn. Eventueel de I-tech4000 van Crown.
    Sterke verhalen zoals 2 kastjes/kant voor 3000 personen lijkt me toch Straf.
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

    #2
    Beste Olrac,

    Ik kan niet echt zeggen dat ik echt ervaring heb met de VRX, maar ik heb ze wel al enkele keren gehoord.
    Ik kan je ook wel bevestigen dat ze kunnen gebruikt worden voor 3 à 4000 man met 3 kastjes per kant. Die keren toen ik ze gehoord heb werden ze gebruikt in combinatie met een 8 tal W-bins.
    Nu enkele opmerkingen ivm de klank (maar da's persoonlijk):
    - volume genoeg en goed te plaatsen waar je het nodig hebt.
    - weinig last van overlast buiten de publiekszone
    - voor mij té weinig het "direkt in je gezicht" geluid; te soft voor live bands vind ik.

    Algemene eigen bevindingen:
    - zeer multifunctioneel
    - weinig gewicht
    - is géén line-array (en dat claimt JBL ook niet)
    - goed voor disco, maar te weinig ballen voor live muziek, (mogelijk is dat nog aan te passen met processor).

    Mijn referenties waren Hukkelkermis in Lichtaart en Chirofeesten in Kasterlee.

    Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Originally posted by Pino
      .
      Ik kan je ook wel bevestigen dat ze kunnen gebruikt worden voor 3 à 4000 man met 3 kastjes per kant. Die keren toen ik ze gehoord heb werden ze gebruikt in combinatie met een 8 tal W-bins.
      denk een typevaudtje?? 3a4000 man is ahoy zonder 2e ring...

      Comment

      • Pino
        • Jul 2002
        • 390

        #4
        Nee, geen typefoutje, maar Mac heeft wel een beetje gelijk, VRX was gericht op de eerste helft van de tent; in de helft van de tent hing nog een klein delay stackje om in te vullen.
        't Was wel drummen in die tent...
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Originally posted by Pino
          't Was wel drummen in die tent...
          Wat bedoel je hier mee ???

          Comment

          • Pino
            • Jul 2002
            • 390

            #6
            enorme tent met een massa volk erin... , daar staat Hukkelkermis voor bekent. Ik moest aan m'n achterbuur vragen om op m'n rug te krabben zoveel volk!
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              Waarschijnlijk heb ik dit weekend een jbl vrx systeem als frontsysteem op job. Ben benieuwd, heb er nog nooit mee gewerkt, maar ik laat mijn bevindingen zeker weten.

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • sompi
                • Mar 2003
                • 200

                #8
                en waar blijven de bevindingen ?
                ben heel benieuwd

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #9
                  helaas nog geen bevindingen. Het is een martin w8 touring set geworden afgelopen weekend. Maar deze week donderdag mag ik wel spelen met de vrx reeks van jbl op een gekende locatie. Dus vanaf dan kan ik zeker mijn bevindingen geven.

                  U mag gerust enkele dingen opsommen die u graag wil weten, dan kan ik hier extra aandacht aan schenken.

                  De setup voor komende donderdag is 3top per kant aangestuurd met crown.

                  mvg
                  Ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    En hoe is het gegaan met de VRX ??

                    Comment

                    • ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

                      #11
                      Nog altijd geen demo gehad. Bedrijf wat voor die demo moet zorgen heeft het blijkbaar druk... Nuja ik zie wel wanneer het komt. Ik laat dan wel de bevindingen weten in dit topic.

                      mvg
                      Ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

                      Comment

                      • Olrac
                        • Feb 2004
                        • 28

                        #12
                        Hebben nu VRX JBL aangeschaft. 2 topjes/kant en I-T4000 erop. De versterker biedt alle mogelijkheden kwa filtering en beveiliging. We hebben er een draadloos netwerk opgehangen en kunnen alles instellen aan front. We zouden volgens AudioXL 6 x 18 inch/per kant nodig hebben om ze bij te passen. Dit wil zeggen ongeveer 9 x 15 inch. Ik zei dat dat niet kon. We gaan nu 3 bassen (6 x 15 inch gebruiken) per kant leggen en 2 x 18 inch als sub. En dit aangestuurd met 2 I-tech 4000. Moet eens nadenken 2 x 12 inch en 6 hoorn in 2 kastjes. Dat je er zoveel bassen moet bijleggen. We zullen dat nog eens testen.
                        Vrijdag hebben we optreden gehad. 4 x VRX/kant en dat op 1 x Itech4000. Ongelooflijk deze bleef draaien zonder ook maar iets warm te worden. Het volle vermogen werd gebruikt. We lieten de kastjes vertrekken van 63 Hz. Opvullend hebben we nog 6 luidsprekerkasten gelegd (=12 x 15 inch). En wat een sound !! We konden maar op -10 db blijven spelen. Zo hard ging dat. Een enorme headroom. Dat is de toekomst! Lichte luidsprekers met veel power en lichte versterkers. Dit is allemaal in het voordeel van de firma op transport, personeel, klanttevredenheid,enz...

                        Comment

                        • remcorlt
                          • Nov 2005
                          • 5

                          #13
                          I-tech

                          Heey ik heb zelf ook een VRX set...

                          Ik heb al een paar I-tech versterkerrack's maar heb bij de VRX set gekozen voor een XTI versterkerrack...
                          Dit werkt prima

                          Groetjes Remco

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #14
                            Ik weet het niet, je wilt dus beweren dan twee topjes per kant die 130db max spl in het mid per stuk hebben 6 x 18" nodig hebben(lijkt me dat dit dan wel zeer slechte 18" moeten zijn wil dit nodig zijn!)Als je puur op de specs van het setje af zou gaan moet het koplete waanzin zijn om er zo veel laag onder te gooien, ik zet hier toch echt zeer grote vraagtekens bij, hiermee zeg ik overgens natuurlijk niet dat het niet kan klinken of dat iets anders beter zou zijn.Weet niet hoe dit in de praktijk is gegaan(met 6x18" per kant kun je toch al snel een 1500man verzorgen, houden de toppen dit met een band bij?groeten Arjan

                            Comment

                            • Olrac
                              • Feb 2004
                              • 28

                              #15
                              We hebben de opstelling nog niet uitgetest met de opsteling van 2 x VRX/kant. Ikzelf denk dat 6 x 15 genoeg is.
                              Wat ook een voordeel is met die I-tech versterkers, je kan de set vertragen zodat je met de boxen virtueel achterkant podium speelt. Dan sta je synchroon met de muzikanten. Het klonk heel stil op podium. Zeer eigenaardig.
                              De XTi versterkers zijn eigenlijk te licht voor de VRX. Je hebt voor 2 kastjes 1600Wrms nodig met een piek van 4000W/4ohm.

                              Comment

                              Working...