Welke compacte mixer?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    Welke compacte mixer?

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede compacte mixer die ik 19 inch kan inbouwen. Heb inmiddels veel gelezen en in de muziekwinkel geluisterd naar o.a. de Allen and Heath wizards, de onyx's van Mackie, de dynachords, enz. Maar nu heb ik ook de mogelijkheid om een tweede hands Crest xr-20 te kopen. ik ben er nog niet uit. Graag wat reacties en tips.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    als het voor kleine optredens is kan ik goed leven met de AenH die als voordeel heeft dat er een bruikbare digitale galm in zit.

    De crest is degelijker en heeft, voor zo ver ik me van die twee keer dat ik er mee heb gewerkt kan herrineren, subgroepen. Wat handig is als je secties hebt in je band. Daar kun je dan ook handig compressors op inserten. Maar de keuze tussen een nieuwe AenH en een onbekend gebruikte crest vind ik voornamelijk heel erg afhankelijk van de staat van het ding.

    Als je er ook nog opnames mee wil gaan maken vind ik die nieuwe mackie wegens de firewire optie weer een voorsprong hebben. Persoonlijk heb ik niets dan goede ervaringen met mackie mixers hoewel ik weet dat een hoop mensen die dingen niet kunnen uitstaan.

    Dynachord vind ik op dit gebied de prijs/prestatie niet zo goed in verhouding als de andere opties.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      De Dynacord (M1000) heeft wel een heel goede klank!
      Maar, inderdaad, duur!

      Koop zelf liever een Mixwizzard voor een paar honderd euro minder...

      Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

        #4
        Originally posted by showband
        als het voor kleine optredens is kan ik goed leven met de AenH die als voordeel heeft dat er een bruikbare digitale galm in zit.

        De crest is degelijker en heeft, voor zo ver ik me van die twee keer dat ik er mee heb gewerkt kan herrineren, subgroepen. Wat handig is als je secties hebt in je band. Daar kun je dan ook handig compressors op inserten. Maar de keuze tussen een nieuwe AenH en een onbekend gebruikte crest vind ik voornamelijk heel erg afhankelijk van de staat van het ding.

        Als je er ook nog opnames mee wil gaan maken vind ik die nieuwe mackie wegens de firewire optie weer een voorsprong hebben. Persoonlijk heb ik niets dan goede ervaringen met mackie mixers hoewel ik weet dat een hoop mensen die dingen niet kunnen uitstaan.


        Dynachord vind ik op dit gebied de prijs/prestatie niet zo goed in verhouding als de andere opties.
        De Crest heeft inderdaad subgroepen, is van een vriend van mij, en verkeerd in nieuwstaat. (2 jaar oud)

        Comment

        Working...