Steun voor onder de mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiCiD_NL
    • Feb 2006
    • 15

    Steun voor onder de mixer

    Hallo allen,

    Ik kwam laatst bij een optreden zo'n soort beugel tegen volgens mij van midas waar je heel makkelijk je mengtafel zonder zelf te tillen op werk hoogte krijgt.

    Ik kon er zo niks over vinden op het forum

    weet iemand ook hoe die dingen heten en waar je ze eventueel kan krijgen, en misschien ook iemand al ervaring met dat dingen

    tnx for your replay's
    Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Zo'n ding heet een tiltframe...Had de persoon die die mixer horizontaal ging zetten je ook vast wel even willen vertellen Elk bedrijf dat grotere mengconsoles verkoopt kan je hiermee verder helpen.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

      #3
      staat ook bekend als "eazy-tilt"

      en ze zijn super handig.
      mengtafel op zn wielen latenstaan, frame uittrekken, onder de wielen steken
      en met 2 man de tafel om laten vallen. dekseltje eraf en klaar is kees.
      soms moet je de tafel nog een stukje naar achteren schuiven op het frame zodat hij niet
      terug kan vallen.

      zo'n frame is onmisbaar bij de grotere desks(heritage, XL b.v.) met 4 man is zo'n
      tafel nog veel te zwaar!
      Last edited by schrobbelbop; 26-08-06, 09:08.
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Vergis je vooral niet in de prijs van de rolbeugel/easytilt/tiltframe, alle merken kunnen zon ding zowat leveren...De goedkoopste die ik tot dusver gezien heb zijn de tilts van Guil...Die zitten bruto op 629,00 incl. BTW...Bij Soundcraft kost ie bruto 1657,- ex. BTW en als ik me niet vergis zitten ze bij Midas rond de zelfde prijs als Soundcraft...Maar ik zou het zelfs voor dat gel niet laten, zeker niet met een grotere mixer, een rug is duurder..
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

          #5
          Als je 48-kanaals tafel van Soundcraft/Midas/A&H kunt aanschaffen kan zo'n frame er ook nog wel bij.
          Als je rug naar de knoppen is komt dat je duurder te staan dan zo'n frame aanschaffen

          Comment

          • NiCiD_NL
            • Feb 2006
            • 15

            #6
            Originally posted by moderator
            Zo'n ding heet een tiltframe...Had de persoon die die mixer horizontaal ging zetten je ook vast wel even willen vertellen Elk bedrijf dat grotere mengconsoles verkoopt kan je hiermee verder helpen.
            De persoon in kwestie stond achter een paar grote hekken en was volgens mij een beetje aan de laate kant.

            Maar iig bedankt voor jullie antwoorden.
            Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light

            Comment

            • axys
              • Aug 2006
              • 107

              #7
              Ik dacht dat wij er iets van 50,- voor kwijt waren.
              Gewoon namaken is ook een mogelijkheid.
              JP/PA Geluid & Licht

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Originally posted by NiCiD_NL
                Ik kwam laatst bij een optreden zo'n soort beugel tegen volgens mij van midas waar je heel makkelijk je mengtafel zonder zelf te tillen op werk hoogte krijgt.
                Die beugel wil ik ook hebben die zelf tilt en ik niks hoef te doen. Wij staan een Midas H2000 compleet in kist toch echt met 3/4 man te kantelen hoor. Het verlicht het werk en je rug zeker maar het blijft zelf werken

                Daarnaast is het inderdaad de (meer)prijs niet meer als je tafels van dit kaliber in je bezit hebt (ik huur de tafels incl. de tilt).

                Comment

                • Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

                  #9
                  Maar heren, ook voor een 32 kanaals tafel is dit al de moeite waard, ik heb ze zelf gebouwd, en geloof dat ze niet meer dan 20 euri aan staal hebben gekost. kijk eens op internet en schijt zelf zo'n ding in elkaar..(of laat het doen) scheelt een hoop centen.
                  En als je een beetje kan bakken en braden en een rondwalsje hebt staan is het zo gebeurt
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                  Comment

                  • Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

                    #10
                    ik vind dat ze de Easytilts moeten verplichten, en dan de originele graag. Want die Guil dingen vind ik niks. Als de tafel ligt moet je er nog onder kruipen om twee van die pinnen eruit te trekken (veiligheid??), die in het theater ook lekker in de balletvloer gaan krassen. Bovendien zijn die nepdingen altijd veel te hoog.

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Bovendien zijn die nepdingen altijd veel te hoog.
                      Of jij te klein.... Heb met een Series 4 op een Guil gestaan, kon overal goed bij...En had overzicht net als altijd..
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        Gestaan, je zegt het al....
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • Funkmaster
                          • Dec 2004
                          • 204

                          #13
                          Originally posted by Mike Manders
                          Bovendien zijn die nepdingen altijd veel te hoog.
                          een bierbak (meestal leeg tegen die tijd ) kan mss hulp bieden? Zelf nog nooit een tafel rechtgezet met tipping frame, maar hoor wel dat het superhandig is... Meestal hebben we zelfs geen mee, en als we eentje mee hebben gaat die onder FOH, dus monitortafel moet nog altijd met 4 man op wat cases gehesen worden...
                          It's nice to be important, but it's important to be nice...

                          Comment

                          Working...