Kraak/zoem in bassdrum mic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    Kraak/zoem in bassdrum mic

    ik gebruik een een senheiser 602 mic voor de bassdrum

    nu is ie al iets ouder maar hij heeft altijd goed gewerkt(vorig weekend hele weekend mee gewerkt niks aan de hand)

    nu wou ik hem gister gebruiken en tot mijn verbazing zit er een kraak/zoem in en soms valt ie helemaal weg
    het is geen constante ruis iig

    maar daarin tegen doet ie het soms helemaal goed en houd ie dat 5 min vol voordat ie weer begint te kraken

    het ligt niet aan me xlr plug, maar ik denk eerder dat het in het membraam zit ik heb hem al goed bekeken maar ik kan er niks aan ontdekken (draadjes die los zitten en derg.)

    wie kan mij hierbij helpen .....of is ie waarschijnlijk ten dode opgeschreven?

    mvg jens
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    RIP.
    Nieuwe kopen en oude weggooien. Heb dit ook al gehad bij deze micro, m'n leverancier heeft de nieuwe micro toen bij sennheiser kunnen vast krijgen aan sterk verminderde prijs, doordat hij niet herstelbaar is en nog totaal niet op leeftijd was, maar zal dan van je leverancier afhangen.
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • bones2001
      • Aug 2003
      • 741

      #3
      Heb zoiets ook eens aan de hand gehad met een D112.
      Gewoon een nieuw kapsel besteld bij de importeur.
      Kost stukken minder als een nieuwe (als ie uit de garantie is )
      Zou even met Sennheiser bellen.
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        hmmm ik heb de mic ook open geprobeert te halen maar ik zie niet 1,2,3 hoe ik dat zou moeten doen...volgens mij zit het helemaal vast aan de behuizing

        ik zal sennheier dr is over mailen

        dit is voor mij de eerste keer dat een mic echt stuk is

        kan iemend mij een beetje informeren waardoor het kan ??? of waar het aan ligt

        moet wel toegeven dat ie wel eens is opgeslagen en gebruikt in wat vochtere ruimtes zoals schuren en op feesten in schuren...en ook met oefensessies en dat vocht niet goed is voor je spullen weet iedereen...

        maar verdere oorzaken??

        kan je een mic bv overbelasten als het ware ??

        ik ben een leek op dit gebied puur omdat ze altijd goed gewerkt hebben bij mij in alle ervaring die ik heb

        mvg jens

        Comment

        • Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

          #5
          ff langs je leverancier, die kan m vast zo openmaken. (heb zelf de 602 nooit opengehad, maar moet wel kunnen lijkt me). Meest logisch lijkt een overleden spoeltje/membraantje.
          Je geeft zelf al aan: vocht, vuil. Zal het wel zijn na een aantal jaar trouwe dienst.
          ~Clearsound~

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            is een volledig gesloten kapsel, niet zomaar open te schroeven.
            Gaat wel eens stuk met harde schokken te verwerken, zo is het bij ons (waarschijnlijk) toch gegaan.
            Alle componenten zijn vast gegoten, dus niet meteen vervangbaar (prijs is er ook een beetje naar natuurlijk).
            --- watt ever you want ---

            Comment

            Working...