Crest CC/CA/PRO, maar welke?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    Crest CC/CA/PRO, maar welke?

    Nou de keuze is definitief gevallen, en gaat een setje EAW FR129z deze kant opkomen

    Maar welke versterker kan er nou het beste achter, ik zat te denken aan een Crest. Gewoon omdat dit een degelijk, kwalitief en bekent merk is, makkelijk bij te huren en natuurlijk de super goede ervaringen met TM-audio.

    Wij gebruiken op dit moment een Crest CPX-1500 ( budget serie van Crest ), maar die bevalt me nou weer niet zo super.. ( en ben helaas bang dat de CC serie van crest niet ver er vanaf zal zitten )

    Ik had 3 opties:

    Crest CC2800, de goedkoopste, zou volgens Crest een ripoff zijn van de PRO200 series, alleen dan zonder die lekker ligte voeding.. Maar hij is nog niet zo gek lang op de markt en er zijn nog niet echt ervaringen over te vinden.. ( of heeft 1 van jullie ervaring met deze versterker? )

    Crest CA9, het middelmaatje, super ervaringen mee. Lijkt me ook degelijke versterker en zie verder niet echt veel nadelen behalve dat hij toch wel aardig op gewicht is.. ( hier zou ik persoonlijk nog het meeste naar toe neigen..)

    Crest PRO7200, net iets duurder dan de CA9 maar scheelt niet veel, valt ook in zelfde vermogen als de andere 2 ( 595/600/590watt 8ohm ) Deze versterker ken ik alleen van de site van crest en de goede verhalen op internet ed, verder zelf nooit gehoord/mee gewerkt. Super voordeel van deze bak is dat hij amper iets weegt, waar ik dat extra geld zeker wel voor over heb! Alleen is mijn vraag dan hoe prestreert hij tegenover de CA9/CC2800?

    Mijn vraag is nu: wat zou jullie keus zijn en vooral waarom (!) dat jullie keus is. ( of als je een leuk alternatief weet wat in mijn budget, 1900, past )

    En dan nog als slot het doel waar hij voor gebruikt gaat worden, echt allround werk. Ene keer sprekertje versterken, andere keer alleen zang bij band of staan ze te dampen met de Drive-in op het hoog.
    lala..
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

    #2
    Hoi, ik heb zelf zeer veel met crest gewerkt maar als je zo'n buget hebt zou ik toch echt naar een ander merk gaan kijken, crest is niet echt crest meer, alleen de ca serie is nog een oudewetse crest bak, ik zou als jou was naar iets van

    mc2
    labgruppen fp3400
    crown I-tech
    camco vortex serie
    dat soort eindtrappen gaan kijken.

    groeten arjan

    ps voor uitleg waarom voor een ander merk te gaan Zie het andere topic

    Comment

    • GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

      #3
      Alleen ben ik bang dat de helft van deze versterkers echt boven mijn budget gaat vallen.. Ik zal van crown s wat prijsjes gaan opzoeken..

      Maar labgruppen wordt echt teveel vant goeie

      Niemand die ervaring heeft met de PRO7200?
      lala..

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Kijk hier eens op die site Pro Applestar, pro audio equipment
        Als ik mij niet vergis is een FP 3400 te verkrijgen rond +/- 2000 euro
        sis
        Last edited by sis; 22-08-06, 08:46.
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        Working...