Aansturen subs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TSE
    • Aug 2006
    • 6

    Aansturen subs

    Ik heb wel eens mogen schuiven op wat grotere systemen zoals bv een Synco set. Wat me toen opviel was dat de subs vertraagd werden aangestuurd. Wie kan me hier de gedachtegang van uitleggen? En als ik het zelf zou willen toepassen hoe bepaal ik dan de parameter van de deley time ?
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    je zou het kunnen meten met smaart ? Meeste leveranciers leveren je ook wel processor settings voor een set.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

      #3
      inprincipe zitten delay tijden, om de componenten van zo'n set in tijd te trekken (time alignment) ingebakken in de processors. Als er nog n losse delay voor de sub's en of lows wordt gebruikt dan zullen deze speakers voor of achter de toppen geplaatst zijn. b.v. als de subs voor de buhne liggen en de toppen erop.
      dan moet je de subs vertragen zodat ze virtueel in tijd komen te staan met de toppen.
      je kunt het op verschillende manieren meten. met smaart de tijds verschillen tussen tops, lows en subs meten.
      of met n rozeruis signaal de beste optelling opzoeken als je aan de delay tijd draait...
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        niert per ongeluk de subs voor, en de toppen op het podium?? moet je de afstand corrigeren.

        Comment

        • TSE
          • Aug 2006
          • 6

          #5
          Bedankt, hier heb ik iets aan. De redenen dat dit niet "ingebakken "staat in de processors is dat ik met twee verschillende merken door elkaar aan het werken ben. Ik werk nl. met de grotere configs. van Dynacord (XA) en soms mis ik gewoon wat sub. Ik wil daarom, bv met een aux, een paar subs in het center aansturen. Bedankt voor de uitleg.

          Comment

          Working...