Test je kennis !

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • David21
    • Mar 2005
    • 94

    Test je kennis !

    Pro audio quiz




    Mijn eerste score was 17/60, 2de score na wat bestuderen 53/60

    Suc6 ermee.

    *Most of the questions are quite straightforward for anyone involved in the pro audio industry, especially if they deal with acoustics. There are a couple of questions that only a handful of people on this earth should be able to answer. And I know who these are. Time will tell how many questions you have to get right to really know your stuff. Anything over 40 questions and I think you are doing ok. And if you are a designer or acoustician, then you should be getting well over 50 and nearer 60 questions right. And yes there are a couple of trick questions. Some of the questions are also up for debate and don’t really have a definitive answer. These questions are just based on my own personal findings. -Rog
    Last edited by David21; 14-08-06, 18:45.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    42 uit 60 (70%) score

    Maar.. volgens mij is een RTA toch echt om te meten en niet om te corrigeren........
    Eigenwijs blijven we natuurlijk.

    Toch een leuke quizz.

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      ... lachen en leerzaam !
      Mijn resultaat en mening gelijk aan die van SPS; erg flauw idd die RTA meting ;-)

      Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • emiel-r
        • Mar 2006
        • 169

        #4
        Ha Koen, da's een tijd geleden..

        Kwam op 36 >> 60%, >> Ben er tevreden mee. Zonder het bestaan van dit forum zou het echt een stuk minder zijn geweest

        Latersss

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Your Score is 31/60 or 51.7% of questions answered correctly.


          Blijven oefenen... (A)

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #6
            Hallo allen,

            Ben tot 39vd60 oftewel 65% gekomen. ben gepast trots, maar besef wel dat ik eea heb gegokt en daar wel mazzel mee heb gehad!

            Veel plezier ermee: leuke quiz!

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              40/60, maar ben dan ook geen speakerbouwer. Laat ik liever aan de experts over....

              Comment

              • schrobbelbop
                • Feb 2005
                • 47

                #8
                42/60

                geluk dat ik veel speaker bouw en ontwerp op school heb gevolgd.
                beetje misselijk van die RTA ja! best pittige vragen. dit soort vragen had ik op mn eindtentamen ongeveer.
                Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #9
                  40/60 maar die detail vragen over speakerbouw zijn toch niet echt algemene kennis meer....

                  mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • Beldog
                    • May 2004
                    • 140

                    #10
                    39/60 wel een paar gelukkige gokjes...paar stomme fouten ook

                    Comment

                    • Jasper Ravesteijn
                      • Aug 2004
                      • 39

                      #11
                      Zijn jullie het zomaar eens met het antwoord op vraag 45 ?
                      Leg eens uit dan ?

                      Volgens mij kun je beter de buitenste van delay voorzien en is het dus antwoord C.

                      Jasper

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by Jasper Ravesteijn
                        Zijn jullie het zomaar eens met het antwoord op vraag 45 ?
                        Leg eens uit dan ?

                        Volgens mij kun je beter de buitenste van delay voorzien en is het dus antwoord C.

                        Jasper
                        als je de buitenste van delay voorziet krijg je een halve cirkel, en dus een beam, en die willen ze juist niet. Negatieve delay bestaat niet, dus de binnenste delayen

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #13
                          29/60 Hmmmmzzz....

                          Ik ben niet ontevreden, maar toch nog maar eens proberen....


                          Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • Jasper Ravesteijn
                            • Aug 2004
                            • 39

                            #14
                            Originally posted by MacGyverSounds
                            als je de buitenste van delay voorziet krijg je een halve cirkel, en dus een beam, en die willen ze juist niet. Negatieve delay bestaat niet, dus de binnenste delayen
                            Jo Gerard,

                            Volgens mij bedoelen ze dit juist niet. Ze hebben een "beam" en willen naar een "circel". De binnenste delay-en geeft juist een extra attenuation in het midden.

                            De vraag luidt:

                            45. What steps can be taken to avoid LF beaming in horizontal ground stacked bass arrays (power alley effect)?
                            A. Centrally placed enclosures can be attenuated with respect to outer placed enclosures
                            B. Outer placed enclosures can be frequency shaded (lowpass filter the outer enclosures)
                            C. Outer placed enclosures can be delayed with respect to the inner placed enclosures



                            Natuurlijke effect bij een rechte lijn (hor. grnd stacked bass array) is een scherpe on-axys beam aan voor en achterzijde van de array.
                            Om dit te voorkomen, wat ze vragen, kunnen we de buitenste naar achteren verplaatsen (of vertragen) en zo de openingshoek groter maken

                            Of mis ik iets.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              Originally posted by Jasper Ravesteijn
                              Jo Gerard,

                              Volgens mij bedoelen ze dit juist niet. Ze hebben een "beam" en willen naar een "circel". De binnenste delay-en geeft juist een extra attenuation in het midden.

                              De vraag luidt:

                              45. What steps can be taken to avoid LF beaming in horizontal ground stacked bass arrays (power alley effect)?
                              A. Centrally placed enclosures can be attenuated with respect to outer placed enclosures
                              B. Outer placed enclosures can be frequency shaded (lowpass filter the outer enclosures)
                              C. Outer placed enclosures can be delayed with respect to the inner placed enclosures



                              Natuurlijke effect bij een rechte lijn (hor. grnd stacked bass array) is een scherpe on-axys beam aan voor en achterzijde van de array.
                              Om dit te voorkomen, wat ze vragen, kunnen we de buitenste naar achteren verplaatsen (of vertragen) en zo de openingshoek groter maken

                              Of mis ik iets.
                              ja, als je t zo bekijkt...(alhoewel, subs, 100Hz , 1/3 lamda = 1,1 meter, wat noemen we dan een array..)

                              ze willen het PowerAlley effect vermijden, en das idd dan op 2 manieren mogelijk, afhankelijk van de definitie van PowerAlley. Wil je m iets verder openen : buitenste delayen, wil je m nog veel verder openen : middelste delayen ( wordt-ie omni)..

                              discutabel, dus.

                              Comment

                              Working...