Tc M-300

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

    Tc M-300

    Ik heb me vorige week een M-300 aangeschaft, deze zit al in het effectenrack geschroefd. Nu vraag ik me af hoe deze in de praktijk het meeste wordt aangesloten bij verhuurbedrijven. De twee engines apart, of mixed op één kanaal?

    Ik hoor het wel....
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Bij 'dual engine' kun je de return het beste beide apart terug pakken op de mixer. Dan kun je 2 verschillende effecten draaien, indien nodig. En je kunt hem gewrust via 1 aux, met een split insturen.
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      De TC M300 kun je inderdaad wel apart aansturen met twee aux-sends.

      De outputs van beide FX-engines wordt echter altijd gemixed op de stereouitgang van het apparaat.

      Dus twee losse ingangen gebruiken gaat wel, maar de ouput is altijd één stereo.

      Comment

      • Staaf
        • Feb 2003
        • 398

        #4
        Ok,

        dus als ik het goed begrijp; gewoon de uitgang van een aux in twee splitsen, één in de linker, en één en in de rechter-ingang. en dan de stereo output ook weer splitsen naar twee kanalen?

        Trouwens wie bepaald er op een opdracht de te gebruiken effecten als er geen gebruik wordt gemaakt van een gastmixer die met de band vertrouwd is?
        Nobody is a virgin; life fucks us all!

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Originally posted by Staaf
          Ok,

          dus als ik het goed begrijp; gewoon de uitgang van een aux in twee splitsen, één in de linker, en één en in de rechter-ingang. en dan de stereo output ook weer splitsen naar twee kanalen?
          Op deze manier stuur je twee keer hetzelfde signaal naar de M300 en splits je de uitgang ook naar twee gelijke signalen. Dit heeft dus geen enkele zin.

          Je kunt van de dual engine gebruik maken door twee auxen te gebruiken voor de aansturing van de effecten, welke dan op één stereo kanaal terugkomen in de mix.

          Comment

          • Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

            #6
            Dan stuur je nog steeds 2 keer hetzelfde signaal naar de M300.

            Gaat erom dat het ding zelf het stereoeffect maakt, en daarom laat je hem op 2 kanalen terug komen. Ingang dubbelen maakt niet uit, komt toch uit 1 microfoon uiteindelijk.
            SR20DET

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              a

              Als je twee auxen gebruikt voor de aansturing van de twee in de M300 gebouwde FX engines kun je er dus op je mengtafel voor kiezen aan welke kanalen je welk FX meegeeft.

              Kanaal 1 dus bijvoorbeeld beide effecten
              Kanaal 2 alleen effect 2
              Kanaal 3 alleen effect 1..................

              De twee effecten komen echter wel als één stereosignaal uit de M300.

              Comment

              • Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

                #8
                Check de manual!! Daar staat het meer dan duidelijk in (ik heb''m ook in mijn rack zitten. ) met plaatjes, voorbeelden. Als met 1 aux aanstuurt wordt 't wel wat lastiger om je delay toe te voegen vind ik zelf. Gewoon ff een halfuurtje proberen wat je zelf het makkelijkst vindt.

                OVerigens fijne machine!
                ~Clearsound~

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Verhouding tussen effect en reverb kun je gewoon met de "Mix" regelaar perfect instellen! Ben ook zeer tevreden met de M300.

                  Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

                    #10
                    @Freek; er zijn ook nog andere toepassingen als tapeshows hoor
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                    Comment

                    Working...