Yamaha MG32/14FX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kerktechnicus
    • Aug 2006
    • 10

    Yamaha MG32/14FX

    Hallo allen,

    Voor de kerk waar ik al een tijd het geluid regel, ben ik op zoek naar een nieuwe mixer. Nu maken we gebruik van een spirit folio SX van Soundcraft, maar deze wordt te klein. Ook van de kwaliteit ben ik niet zo onder de indruk.

    Een optie lijkt mij de Yamaha MG32/14FX. Deze kost niet zo heel erg veel maar biedt wel veel kanalen en voldoende aux sends. Leuk voor ringleiding, opname en monitor.

    De mixer wordt gebruikt voor versterking van een combo (piano, trombone, dwarsfluiten, gitaar etc), spraak (SM57, SM58, BETA 87A, Senh. ew100, Senh. MKE2), en PC, CD, CDR, DVD.

    Als versterker gebruiken we momenteel een Yamaha p3200.

    Mijn vraag is of deze keuze juist is of dat er mogelijk betere alternatieven zijn die binnen ongeveer dezelfde prijsklasse vallen.
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    De Yamaha die je noemt, is wel een goedkope versie, en wordt door Yamaha in China gemaakt...
    Ik heb er ook nog eens overna gedacht, maar mijn dealer raadde het af.

    Ik denk persoonlijk ook dat als je bij Soundcraft blijft, dat je beter geluid hebt.
    Misschien dan toch naar een wat grotere (misschien tweedeHands) tafel van Soundcraft kijken?


    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

      #3
      Ik kan je verzekeren dat je met de Yamaha kwa kwaliteit achteruit zult gaan op de soundcraft. Kijk eens naar een A&H mixwizard, of een grotere soundcraft.
      lala..

      Comment

      • esound
        • Oct 2004
        • 193

        #4
        gb serie van soundcraft is dat niet wat ze hebben nu ook gb2 serie gebruik zelf een gb4 voor in een kerk zeer tevreden over

        Comment

        • Jacob
          • Jan 2006
          • 152

          #5
          Originally posted by esound
          Gb serie van soundcraft is dat niet wat? Ze hebben nu ook gb2 serie. Ik gebruik zelf een gb4 voor in een kerk, zeer tevreden over.
          Of iets dergelijks. Na 4x lezen begreep ik pas wat er stond.

          Zelf ben ik over het algemeen te spreken over Soundcraft/Spirit mixers. Met Yamaha-budget juist wat minder. Missen net essentiele funties en voelen net minder degelijk.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Ik heb beide mixers geprobeerd....Vond de Yamaha het slechts klinken. Naast de Soundcraft en Yahama heb ik ook in het zelfde vergelijk een Allen & Heath WZ3-16 en Mackie SR24-4 geprobeerd, maar de Yamaha was het slechts van alle 4. Als de effecten aangaan, komt er ineens een berg ruis bij en de klank van de Yamaha vind ik erg blikkerig.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Als je niet erg onder de indruk bent van jullie huidige Soundcraft dan zul je helemaal niet onder de indruk zijn van de door jou genoemde Yamaha. Kijk eens tussen de al door andere genoemde merken, zijn goede alternatieven.

              Comment

              • Beldog
                • May 2004
                • 140

                #8
                Als 16 inputs genoeg zijn, kan je bijna niet anders dan de A&H WZ3 16 of de Mackie Onyx 1640 eens goed onder de loep te nemen.
                Erg complete tafels, beiden met 4-band eq + 2 sweeps, 6 aux, 16mono inputs en 19".
                Mackie heeft 4 subgroepen (handig), de A&H heeft fx onboard en centerout (ook leuk).
                Deze opties zijn respectievelijk ongeveer 15 & 20 procent duurder dan de Yamaha, voor weliswaar de helft van de inputs, maar qua klank is dit echt wel een wereld van verschil. En geloof me vrij ; ergernis went heel erg slecht. De paar honderd euro's die je hebt uitgespaard met een goedkopere tafel, daar denk je niet meer aan wanneer staat te vloeken in het midden v/d kerk.

                Comment

                • kerktechnicus
                  • Aug 2006
                  • 10

                  #9
                  Ik heb eigenlijk 26 kanalen nodig, waarvan 8 gebruikt worden voor DVD, CD etc.
                  Het vloeken in de kerk valt wel mee over het algemeen. Het schijnt dat ik soms wel eens iets te hard shit roep als bv een batterij van een mic onveracht leeg is...
                  Ik zit net te kijken naar een A&H PA28. Deze is ergens in de aanbieding voor EUR 1400,-. Zou dat een goede optie zijn?

                  Comment

                  • Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

                    #10
                    Ik heb zelf een Yamaha MG16/4 en daar ben ik erg tevreden over. Ik zou als ik jou was eens in een winkel gaan vergelijken.

                    Comment

                    • ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

                      #11
                      Wij hebben ook een 16/4 fx in de losse verhuur zitten, voor simpele setjes.

                      Moet zeggen dat ik best tevreden ben met dit mixertje voor kleine spraaksetjes, ff een key-piano en een zangeresje...

                      Comment

                      • Beldog
                        • May 2004
                        • 140

                        #12
                        Wij hebben een MG16/6fx, en die wordt gebruikt om te repeteren en in een heel klein kroegje als het zich voordoet. Ik ben er helemaal niet wild van. Ik vind de mic pre-amps zo snel oversturen terwijl de clip-led nog helemaal niet knippert.
                        Nu eens je dit weet hou je de gains ietsjes meer dicht en dan gaat het wel. Natuurlijk moeten we de prijs ook wel even in het oog houden, dus gezien de prijs doet dit tafeltje wat het moet doen.
                        Vroeger nog eens een klein 'Spiritje' gehad en dat is in mijn ogen van hetzelfde alooi, net zoals de Behringer, Phonic, Samson en kleine budget Mackie-tjes.
                        Maw, je krijgt maar net waar je voor betaald hebt.
                        Er zijn zoveel online shops, binnen- en buitenlandse, waar je al een prijsindicatie kan vinden, meestal zegt die prijs al heel veel over de te verwachten kwaliteit. Daarna zou zeggen : vertrouw op je oren en ga eens even luisteren bij verschillende dealers.

                        Comment

                        • GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

                          #13
                          Originally posted by kerktechnicus
                          Ik heb eigenlijk 26 kanalen nodig, waarvan 8 gebruikt worden voor DVD, CD etc.
                          Het vloeken in de kerk valt wel mee over het algemeen. Het schijnt dat ik soms wel eens iets te hard shit roep als bv een batterij van een mic onveracht leeg is...
                          Ik zit net te kijken naar een A&H PA28. Deze is ergens in de aanbieding voor EUR 1400,-. Zou dat een goede optie zijn?
                          Ringkern trafo, ieder kanaal opgebouwd uit een eigen printje, semi-parametische eq op de uitgang, redelijk uitgebreide kanaal eq en zeker een fijne tafel!

                          Moet je alleen wel zorgen dat je 1 van de latere versies hebt, te herkennen aan groene ledjes bij de effecten plaats van gele. ( de oudere versie, dus met gele ledjes bij de effecten, klinkt nogal blikkerig.. )
                          lala..

                          Comment

                          • Balsan
                            • Oct 2005
                            • 77

                            #14
                            Ik zie regelmatig Soundcraft delta's in 20 3n 24 kanaals uitvoeringen voor rond 1000-1200 Euro. Ook 24 kanaals 200B van soundcraft.

                            Ik zou daarvoor kiezen. Yamaha heeft goede tafels, maar dat zijn de grote pro apparaten en hun digitale mixers.

                            Ik heb zelf na een maand of 4 zoeken een soundcraft Sprit Live LXII gekocht voor 650 euro. De Delta is dan een kwaliteitstap hoger.

                            Ook niet onbelangrijk, Soundcraft kan je echt overal laten servicen/repareren, en onderdelen zijn goed (ook na jaren) te krijgen.

                            succes met kiezen
                            It\'s the inside that matters

                            Comment

                            • kerktechnicus
                              • Aug 2006
                              • 10

                              #15
                              Originally posted by Balsan
                              Ik zie regelmatig Soundcraft delta's in 20 3n 24 kanaals uitvoeringen voor rond 1000-1200 Euro. Ook 24 kanaals 200B van soundcraft.

                              Ik zou daarvoor kiezen. Yamaha heeft goede tafels, maar dat zijn de grote pro apparaten en hun digitale mixers.

                              Ik heb zelf na een maand of 4 zoeken een soundcraft Sprit Live LXII gekocht voor 650 euro. De Delta is dan een kwaliteitstap hoger.

                              Ook niet onbelangrijk, Soundcraft kan je echt overal laten servicen/repareren, en onderdelen zijn goed (ook na jaren) te krijgen.

                              succes met kiezen
                              Hoi,

                              dank je voor je reactie. De tafels die jij noemt zijn echter niet meer te krijgen en volgens de site van de fabrikant ook gediscontued.
                              JE hebt iets tegen de AH?
                              Het nadeel zie ik nu al dat 'ie geen direct outs heeft, kan dus niet meer 1 mic over meerdere kanalen zetten wat wel heel handig kan zijn...

                              Comment

                              Working...