Sennheiser E900 serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    Sennheiser E900 serie

    Heej mensen

    Wat zijn jullie ervaringen met de sennheiser e900 serie ? en dan met name de e904 ?

    Ik ben opzoek naar een leuke drummicrofoon, d112, sm57, beta57 allemaal al in mijn bezit.

    Ben nu alleen nog op zoek naar leuke mics voor de toms en overhead.

    Beta98 is helaas te duur voor me. Iedereen kent de e604 wel, ook vrij geaccepteerd, maar welke mics gebruiken jullie nog meer ? en wat is betaalbaar ?

    Verder voor overhead.. als het aan mij lag neumann km184, maar er zijng een neumann centen. In een ander topic lees ik al goede dingen over een dap overhead.

    Welke gebruiken jullie en waarom ?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    tsja voor overhead kun je bijna elke goede condensator gebruiken


    voor je toms kan ik alleen maar de 604 tjes aanbevelen
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • Beldog
      • May 2004
      • 140

      #3
      Ben erg tevreden over de e604, e904 zou nog beter zijn.
      e614 of met iets groter budget de 914 zijn goed voor overheads.

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #4
        Ik ben erg te spreken over de beyer opal 87, maar als ik een drummer heb die graag mics raakt dan gaan gelijk die e604 mics er op.
        Al iemand die 904 naast 604 gehad?

        Tja als overhead gebruik ik meestal de akg c414 of neumann tlm170, voor goedkopere mics gebruik ik vaak de akg ck91 of oktava mk 012.

        Gewoon uitproberen, er zijn een hoop minder bekende mic's of mic's waarvan je het niet verwacht die het erg goed doen. (maarja we hebben ook weer vaak te maken met riders)

        Ik denk dat ik zelf is een keertje die nt5 jes wil kopen om uit te proberen.


        Groeten,
        Marco
        Last edited by joe; 31-07-06, 23:17.

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Ben sinds vorige week overgestapt op Audio Technica....De AE2500 voor de kick, AE3000 voor tom's en de AE5100 vor overhead...Tot dusver dik tevreden....;-) En volgens mij ook goed geaccepteerd....Heb trouwens ook nog de Audio Technica ATM35 geprobeerd op tom's...ook goed...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • robski
            • Jul 2005
            • 98

            #6
            De 904's heb ik nu een ruim half jaar. ze gaan qua klank weer meer richting de 421, dus niet alleen een handig klipje qua klank begint het nu ook weer de goede kant op te gaan.

            Verder zijn leuke dingen voor op toms 421's, EV eieren waarvan ik het type nummer zo 123 niet weet en ook 609's zijn voor sommige toepassingen leuk, net zoals het hele drumstel met sm 57's doen een optie is.
            Konig en meyer heeft nu een tomklem op de markt waar je ook bijna alle microfoons op een fatsoenlijke manier op een rand of rim kan klemmen. Erg handig voor snel gebruik van 'niet klem' microfoons rond een drumstel.

            greetz Rob
            Robski

            my password keeps me newbie forever

            Comment

            • Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

              #7
              Bijna elke recente microfoon is goed. Het hangt er alleen vanaf waarvoor je'm wil gebruiken en welke stem of welk instrument er mee wil versterken. Wat de E-serie van Sennheiser betreft: ik gebruik de E945 en EW165 en deze bevallen me heel goed.

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                Originally posted by robski
                De 904's heb ik nu een ruim half jaar. ze gaan qua klank weer meer richting de 421, dus niet alleen een handig klipje qua klank begint het nu ook weer de goede kant op te gaan.

                Verder zijn leuke dingen voor op toms 421's, EV eieren waarvan ik het type nummer zo 123 niet weet en ook 609's zijn voor sommige toepassingen leuk, net zoals het hele drumstel met sm 57's doen een optie is.
                Konig en meyer heeft nu een tomklem op de markt waar je ook bijna alle microfoons op een fatsoenlijke manier op een rand of rim kan klemmen. Erg handig voor snel gebruik van 'niet klem' microfoons rond een drumstel.

                greetz Rob
                Weet jij toevallig een typenummer van die klem ? want das wel een handig dingetje dan

                Ik kwam trouwens van sennheiser de "klem" van een e604 los tegen in een duitse webshop. Kan ook handig zijn om niet sennheiser microfoons te monteren op een drumstel..
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • Beldog
                  • May 2004
                  • 140

                  #9
                  K&M klem is nr.24030

                  Comment

                  • FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

                    #10
                    Es even een paar bestellen dan
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Originally posted by joe
                      Ik denk dat ik zelf is een keertje die nt5 jes wil kopen om uit te proberen.


                      Groeten,
                      Marco
                      De NT 5's van Rode zijn echt goede microfoons voor het geld wat ze kosten. Ik gebruik er zelf regelmatig als overhead voor drums en dat gaat echt prima. Soms alleen voor de cimbals, maar als de toms ook mee moeten over de overheads gaat dat ook prima.

                      Ook gebruik ik ze voor stereoopnames van orkesten of voor uitversterken van kleine instrumenten (klarinetten, melodisch slagwerk .....) en iedere keer ben ik tevreden over het resultaat.

                      Comment

                      • SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

                        #12
                        Originally posted by MarkRombouts
                        De NT 5's van Rode zijn echt goede microfoons voor het geld wat ze kosten. Ik gebruik er zelf regelmatig als overhead voor drums en dat gaat echt prima. Soms alleen voor de cimbals, maar als de toms ook mee moeten over de overheads gaat dat ook prima.

                        Ook gebruik ik ze voor stereoopnames van orkesten of voor uitversterken van kleine instrumenten (klarinetten, melodisch slagwerk .....) en iedere keer ben ik tevreden over het resultaat.

                        Of voor koor. Ben er ook zeer tevreden over
                        Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                        Comment

                        Working...