Audix D5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    Audix D5

    beste forumleden, ik kom de laatste tijd nog wel eens te mixen bij een band+pa die een Audix D6 microfoon voor de kick mee hebben.

    Op een of andere manier is dit de eerste microfoon waarbij ik echt teveel sub krijg. het valt er bijna niet uit te draaien. Dat ding blijft te dreunerig. (op A&H 2200 en 3300) Heeft iemand anders er ervaring mee. Ik zit mij echt af te vragen of ik de enige ben die dat ding zo overdadig vind qua bascomponent?

    Met plaatsing kom je in ieder geval niet veel verder. Er zit gewoon idioot veel laag in.

    Hij lijkt mij wel te gek om voor een basversterker of tuba o.i.d. te zetten. Dat wel

    nabewerking:
    Last edited by showband; 27-07-06, 11:31.
    lekker belangrijk!
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    #2
    The above chart shows that the D6:
    a) Enhances the 35-80 Hz range where the bass drum is usually lacking in response.
    b) Attenuates frequencies in the 90-600 Hz range to reduce boominess
    c) Enhances frequencies above 1k for clarity and definition.

    Hij heeft in ieder geval een flinke hobbel in z'n response in het sub laag. En dat merk je. Dat is idd al snel te veel. Wil je ook nog wat boventonen uit je bassdrum laten horen zoals met de de d112 van akg goed gaat ( de 'klik') dan heb je idd een probleem.

    Ik heb m zelf nooit gebruikt, maar zie dat ie binnenkort voorbij komt bij een band. Ik zal mijn ervaring posten en ben nu vast gewaarschuwd!

    Ook audix: de F90 clip-on. Iemand ervaring hiermee op snare en toms? Ik hoor het graag!
    ~Clearsound~

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      Hi mensen,

      Van de zomer heb ik er toevallig twee keer mee gedraaid, maar voor mij is het op Kick niet ideaal, voor metal of zo kan ik me er allicht iets bij voorstellen, maar een allround bassdrum micro kan ik het echt niet noemen. Hij klinkt echt amerikaans (althans, hij klinkt zoals veel amerikaanse mixers een bassdrum laten klinken). Veel te veel hoog (en mid-hoog) en veel te ongedefinieerd laag voor mijn smaak. Jazz zou ik er in ieder geval niet snel mee doen ;-).

      Het ligt heel erg aan de muziek natuurlijk, maar voor de meeste van mijn bandjes houd ik niet van veel 'klek' in een bassdrum, maar wel van een mooi en stevig randje sublaag. Met de bekende 52/91 combi kom ik eigenlijk dan ook altijd wel goed weg (meestal heb ik dan wel een serieuze hoog-af op de 91).

      Die sub-kick van Yamaha staat wel nog altijd op mijn verlanglijstje eens te gaan proberen... !!

      Adios mannen.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • wouter_jp
        • Aug 2003
        • 105

        #4
        Originally posted by berolios
        Hi mensen,

        Van de zomer heb ik er toevallig twee keer mee gedraaid, maar voor mij is het op Kick niet ideaal, voor metal of zo kan ik me er allicht iets bij voorstellen, maar een allround bassdrum micro kan ik het echt niet noemen. Hij klinkt echt amerikaans (althans, hij klinkt zoals veel amerikaanse mixers een bassdrum laten klinken). Veel te veel hoog (en mid-hoog) en veel te ongedefinieerd laag voor mijn smaak. Jazz zou ik er in ieder geval niet snel mee doen ;-).

        Het ligt heel erg aan de muziek natuurlijk, maar voor de meeste van mijn bandjes houd ik niet van veel 'klek' in een bassdrum, maar wel van een mooi en stevig randje sublaag. Met de bekende 52/91 combi kom ik eigenlijk dan ook altijd wel goed weg (meestal heb ik dan wel een serieuze hoog-af op de 91).

        Die sub-kick van Yamaha staat wel nog altijd op mijn verlanglijstje eens te gaan proberen... !!

        Adios mannen.
        de drummmer van mijn bandje houd wel van een beetje 'klek'in zijn kick sound ( op monitoren ) ,alleen onze foh tech vind dat maar nix..
        misschien eens een d6/b52 combi proberen... denk dat hij die d6 er toch niet uithaalt....
        Last edited by wouter_jp; 15-09-06, 02:43.
        spelen !!

        Comment

        • berolios
          • Sep 2005
          • 1538

          #5
          Originally posted by wouter_jp
          de drummmer van mijn bandje houd wel van een beetje 'klek'in zijn kick sound ( op monitoren ) ,alleen onze foh tech vind dat maar nix..
          misschien eens een d6/b52 combi proberen... denk dat hij die d6 er toch niet uithaalt....
          Uiteraard, op monitors is het zeker een ander verhaal... daar is het doel ook niet primair om het 'mooi' te maken, maar om de muzikanten goed te kunnen laten spelen. Kom je niet weg dan met een 91 op monitors, daar zit toch ook behoorlijk wat 'tik' en 'klek' in?
          Last edited by berolios; 15-09-06, 12:26.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

          Comment

          • Rock On
            • Jan 2004
            • 250

            #6
            Heren, bedankt voor het ons laten meegenieten van een interne discussie!
            Tot zo ver deze off-topic afdwaling....
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

            Comment

            Working...