Drumkit Shure PG DMK6

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    Drumkit Shure PG DMK6

    ik ben zo langzamer hand een hele pa set aan het opsparen en nou ben ik al een tijdje op zoek naar een goede drumkit.Ik heb me er al best in verdiept maar ik blijf het moeilijk vinden.

    ik heb ervaring met de senheiser 602,604 en diverse overheads ook de beta 52 is wel eens langs geweest maar om dit los aan te schaffen als complete set dan kost het me 1000 euro of meer en dan komen er nog wat statieven en dergelijke bij

    Aangezien ik van plan om met deze drumkit hobbymatig startende/semi profesionele bandjes te gaan versterker heb ik daar het budget niet voor

    daarom viel mijn oog op de drumkit van shure de PG DMK6

    hierin zit 1x een pg 52 voor de bass drum (broertje van de b52)
    3x een pg 56 voor de toms
    2x een pg 81 overhead / Hihat



    als aanvulling zou ik dan nog een sm57 aanschaffen voor de snare



    al met al betaal ik dan voor een komplete set met statieven en kabels z'n 600 euro

    is dit een goede/ rieele drumkit om mee te starten of zijn er veel betere opties voor het budget van 600 euro ? verder hoor ik graag ervaringen van mensen die met deze microfoons hebben gewerkt.

    mvg jens
    Last edited by jens; 25-07-06, 09:57.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Ik heb van de PG serie van Shure alleen de 58 gehoord en die vond ik vreselijk, niet te vergelijken met een SM58 of met wat sennheiser voor dat geld kan doen. Misschien dat de rest van de serie beter is. Zelf zou ik daar niet op gokken en doorsparen voor het echte werk en in de tussentijd inhuren, of anders 2e hands iets zien te regelen.

    Of een combinatie van die opties. kick en snare zijn veruit het belangrijkst, daar zou ik niet op gaan bezuinigen. Met die 57 zit je dus al goed, valt 2e hands zat te krijgen en dan een serieuze bassdrummic naar smaak. Qua overheads; Ik hoorde pas ergens in een studio een setje Audio Technica condensators, volgens mij waren dat de AT2020's. kosten iets van 125 euro nieuw... luister daar eens naar. wel zuinig op zijn, zijn eigenlijk studio dingetjes heheh. maar blazen de standaard AKG C451's wel finaal omver voor een fractie van de prijs. tommics daar zou je nog even budgetdingen (bijvoorbeeld die superluxjes voor 20 euro per stuk, klinken niet geweldig, maar kosten niets...)voor kunnen gebruiken en later iets serieuzers kopen.

    Zo blijf je binnen die 600 euro, alleen heb je wel even een flink wat vettere set.
    Last edited by sparky; 25-07-06, 14:59.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

      #3
      de pg serie van shure zou eigenlijk geen shure op mogen staan... Staat in geen verhouding tot de gangbare, goede mic's

      Ik heb die bass drum en tom mics een keer moeten gebruiken maar klinkt als een kartonnen doos. Als je er dan een beetje diepte met je eq in wil draaien gaan ze voor je 't weet rondzingen

      inderdaad beter de oplossing van Sparky toepassen. Eventueel kan je je hihat en zelfs snare ook nog met een wat goedkopere condensator oppakken Heb pas daarvoor nog 2 superlux dingetjes gebruikt en was eigenlijk verbaasd over de kwaliteit
      ~Clearsound~

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        om even alles op een rijtje te zetten:

        ik kan beter die drumkit van shure maar vergeten en gewoon overgaan op het los kopen van mic's

        daar heb ik al is over nagedacht maar met de 604 tjes vond ik dat erg duur worden

        bass drum - beta 52 of een senheiser 602
        snare - de sm 57 wat ik toch al had besloten
        toms - 3x een superlux dingetje van 20,00 en dan ooit is voor een setje 604'gaan
        en dan 2 goede condensator mic's

        en daar ben ik nog helemaal niet over uit
        ik heb met wat goedkopere merken gewerkt (stageline, dap ) en een setje van senheiser maar welke dat waren durf ik niet meer exact te zeggen

        als ik kijk naar bijv akg de c451 dan is die ver boven me budget.

        als ik dan kijk naar een akg 430 dan is dat weer een goedkopere en daar hoor ik ook niet veel verkeerds over. vooral goed te gebruiken voor een hihat

        het probleem wat ik heb is dat ik een beetje te weinig ervaring heb met het uitversterken van drums met verschillende microfoons ben een tijd lang actief met bandjes geweest waar we altijd dezelfde set voor gebruikte op zich beviel die me goed maar er moet volgens mij ook nog weer net effe iets beters zijn.....daarom hoop ik het een en ander op te doen van de ervaringen van anderen.....

        ik hoop op reacties

        Comment

        • S_G
          • Jul 2006
          • 31

          #5
          Waarschijnlijk valt dit buiten je budget, maar ik vind zelf de akg C3000 altijd goud klinken als OH. Wat misschien wel binnen je budget valt zijn de MXL 604 tjes, deze vind ik ook altijd goed klinken, en kosten een kleine 100 euro.

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            tip van flip


            1 kick : AKG d112, beta 52 , senn602, ofzo (heb ook goeie resultaten mt een sm58 behaald, maar alla)
            2 snare : sm57 (had je al besloten, prima zo)
            3 tom's :senn 604 (4x)
            4 oh ( en nou komt-ie ) : Dap cm10. verrassend goed, verrassend voordelig.

            Last edited by Gast1401081; 26-07-06, 10:24.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Je gaat toch niet zeggen dat we jou kunnen betrappen op het gebruik van DAP? Hoe ben je er achter gekomen dat het best wel goede mic's zijn?

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                Originally posted by Outline
                Je gaat toch niet zeggen dat we jou kunnen betrappen op het gebruik van DAP? Hoe ben je er achter gekomen dat het best wel goede mic's zijn?
                ja, ik val hier ook bijna van m'n stoel

                Comment

                • jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

                  #9
                  nou ik ben er voor mezelf nu wel uit

                  de snare word een sm57
                  de bass een 602 van senheiser (daar heb ik zelf ook het meest mee gewerkt )
                  toch maar 3 604 tjes van senheiser voor de toms ( dan heb ik het maar in een keer goed)
                  en dan 2 goedkopere OH van dap of stageline waar ik ook tevreden over ben omdat ik daar zelf ook mee heb gewerkt (de stagelines dan vooral)

                  dan ga ik voorlopig daar eens even mee aan de slag en dan merk ik wel hoe het me bevalt

                  ik denk dat ik dan een prima set heb waar ik ook heel wat tijd mee vooruit ken. ik zit wel iets boven me budget (bijna 800 euro) maar dan ben ik wel meteen klaar. als ik alles halverwege weer moet vernieuwen omdat het niet meer aan me eis voldoet dan ben ik nog een bak geld kwijt

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Originally posted by Outline
                    Je gaat toch niet zeggen dat we jou kunnen betrappen op het gebruik van DAP? Hoe ben je er achter gekomen dat het best wel goede mic's zijn?
                    wass een cadeautje bij een complete set mike's. Maar ben er voor OH prima over te spreken.
                    heb dit al eens eerder gepost, trouwens, wel opletten, graag..



                    Heb wel ff met wat MEK de naam erafgepoetst...

                    Originally posted by jens
                    als ik alles halverwege weer moet vernieuwen omdat het niet meer aan me eis voldoet dan ben ik nog een bak geld kwijt
                    Wijze woorden..
                    Last edited by Gast1401081; 26-07-06, 13:15.

                    Comment

                    • bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

                      #11
                      Aangezien ik van plan om met deze drumkit hobbymatig startende/semi profesionele bandjes te gaan versterker heb ik daar het budget niet voor
                      Mijn motto is,
                      maak het jezelf zo makkelijk mogelijk...

                      Als de eisen niet zo hoog liggen neem ik mee,
                      Sennheiser E602 voor de kick
                      Sennheiser E 904 voor de snare
                      2 x Studio Projects C4 overheads
                      En dat klinkt dan zo,


                      Deze tracks heb ik even van de recorder gehaald,
                      alles op 0 db en geheel schoon.
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                      Comment

                      • Steve89
                        • Dec 2005
                        • 120

                        #12
                        Originally posted by bones2001
                        Mijn motto is,
                        maak het jezelf zo makkelijk mogelijk...

                        Als de eisen niet zo hoog liggen neem ik mee,
                        Sennheiser E602 voor de kick
                        Sennheiser E 904 voor de snare
                        2 x Studio Projects C4 overheads
                        En dat klinkt dan zo,


                        Deze tracks heb ik even van de recorder gehaald,
                        alles op 0 db en geheel schoon.
                        Begrijp ik nou goed dat je geen mics gebruikt voor je toms?

                        Comment

                        • bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

                          #13
                          Begrijp ik nou goed dat je geen mics gebruikt voor je toms?
                          Yep,
                          ben er achter gekomen dat je in de meeste gevallen best zonder kan.
                          Je hebt natuurlijk wel een paar goede overheads nodig en je moet
                          ze goed richten.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                          Comment

                          • jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

                            #14
                            nou uiteindelijke drumkit die het geworden is

                            5x e604 (toms ,snare)
                            1x e602 (bass drum)
                            1x shure sm 57(snare)
                            en 2 goedkopere OH

                            ben blij dat jullie me die drumkit hebben afgeraden zodat ik opzoek ben gegaan naar wat anders

                            ben er wel dik tevreden over wat ik nu heb

                            Comment

                            • luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

                              #15
                              Originally posted by MacGyverSounds
                              tip van flip


                              1 kick : AKG d112, beta 52 , senn602, ofzo (heb ook goeie resultaten mt een sm58 behaald, maar alla)
                              2 snare : sm57 (had je al besloten, prima zo)
                              3 tom's :senn 604 (4x)
                              4 oh ( en nou komt-ie ) : Dap cm10. verrassend goed, verrassend voordelig.

                              nu we toch over de DAP-copietjes bezig zijn: iemand ervaring met die Beta-57?

                              Comment

                              Working...