QSC MX-3000a=RMX-4050?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

    QSC MX-3000a=RMX-4050?

    ...dit kreeg ik althans te horen van de invoerder MAAR is dit ook zo?

    Heeft al iemand de moeite gedaan/het geluk gehad beide versterkers naast elkaar te gebruiken?

    De uitleg dat het enige verschil het land van productie is (nl China ipv USA) vind ik erg goedkoop om een prijsverschil van ca. 1700€ te verklaren
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    In ieder geval zijn de eindtrappen anders uitgevoerd dan die van de MX3000. Ik geloof er eigenlijk niets van. De MX-reeks was een vrij zware kwaliteitsreeks terwijl de RMX meer budgetreeks bedoeld is (wat bij QSC overigens NIET wil zeggen dat het rommel is!). We zitten qua techniek ook een generatie verder hé dus identiek aan de MX3000 zal het zeker niet klinken.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      Volgens hem de ENIGE reden waarom de MX-3000 indertijd gestopt was: loonkosten! Techniek had er toen niets mee te maken en zou dat (alsnog volgens de verdeler - én dat was geen verkoper) vandaag ook niet zo zijn...

      Mijn probleem is dat ik nog minstens 1 versterker nodig heb en werk tot nu met MX-3000 en EX-4000...

      Comment

      • mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

        #4
        Originally posted by laserguy
        In ieder geval zijn de eindtrappen anders uitgevoerd dan die van de MX3000. Ik geloof er eigenlijk niets van. De MX-reeks was een vrij zware kwaliteitsreeks terwijl de RMX meer budgetreeks bedoeld is (wat bij QSC overigens NIET wil zeggen dat het rommel is!). We zitten qua techniek ook een generatie verder hé dus identiek aan de MX3000 zal het zeker niet klinken.
        Budget is bij QSC ook maar relatief...

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #5
          hmm ex reeks en mx reeks is voor mijn part wel de top van qsc. wat die bakbeesten uit je luidsprekers laten komen is wel ongeloofelijk. spijtig dat qsc tegenwoordig geen deftige zware eindtrappen meer maakt. enja heb al veel qsc's onder mijn handen gehad zowel licht als zwaargewicht....

          mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • EVfreak
            • Jan 2006
            • 146

            #6
            Neem de RMX5050,klinkt zeker zo warm en vol als de MX/EX
            DE4050HD is bestemd om volledig zonder problemen op 2Ohm te draaien.
            Ik zelf heb enkel (zeer goede)ervaring met de 5050.Op de Bass dan wel.Is ook niet zo heel veel duurder dan de RMX4050HD.
            één van de redenen dat men gestopt is met de MX is dat de transformatoren erg duur zouden geweest zijn om er mee door te gaan.
            Heeft men mij gezegd...
            Last edited by EVfreak; 25-07-06, 10:53.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              En wat denk je van de verzendkosten? Elke kg moet toch betaald worden...

              Ik neem aan dat het al bekend was dat de RMX bij Phonic uit de fabriek komt rollen? En dat Behringer, Peavey en Phonic zelf daarvan meeprofiteren?

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Ik neem aan dat het al bekend was dat de RMX bij Phonic uit de fabriek komt rollen?
                In mijn tijd was dat nog bij Sekaku en die maken voor iedereen die het netjes vraagt wel toestellen (OEM fabrikant). Van Behringer worden daar inderdaad ook versterkers gemaakt van Phonic heb ik dat nog niet vernomen. In ieder geval is het zo dat Behringer of Phonic niets verdienen op een RMX. Ook zij zijn "maar" klanten van Sekaku.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

                  #9
                  Ik dacht toch echt dat ik ergens gelezen heb (Behringer of Phonic-site tijdje geleden) dat ze bij Phonic uit de fabriek komen. Anyway, allemaal OEM en dus hetzelfde. De Phonic die ik bedoel zijn de zwaardere MAX-modellen.

                  Waarmee we dus weer bij de vraag uitkomen waarom een vergelijkbare versterker met QSC of Peavey-logo zoveel duurder is.

                  Comment

                  Working...