Is dit een goede PA set ... of niet ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

    Is dit een goede PA set ... of niet ?

    hallo,
    wij organiseren een 3 daags evenement in een tent .

    wij hebben een pa set gehuurd maar ik weet niet zeker of het wel goed is...
    wat is jullie mening ???

    geluid

    Soundcraft series two 32/8
    Dynacord forum line 2.7kW +amps
    4 monitoren (passief)
    3 monitoren (actief)
    (das ook handig voor de kleine randactiviteiten...mic in power in ...)
    diverse microfoons
    stagebox+ multi
    een stuk of 40 xlr kabels
    een di of 8
    een compressor/limitter
    wat effecten
    nog wat klein materiaal

    licht

    12m truss
    24 parren (par64 500w)
    1 stealth laser
    2 gobo effectjes
    de nodige sturing ...(waarvan ik het merk niet durf te vernoemen...:-))



    greetz niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

    #2
    Goed is relatief:
    Als het voor in een kroeg van 5x4 is, is het niet goed. Als het voor een bandje in een zaal van 10x20 is, kan het ermee door. En als het voor de Kuip of de Arena bedoeld is, ben ik bang dat het wat weinig is.
    Oftewel: wat wil je ermee gaan doen?
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

    Comment

    • ikke1234
      • Aug 2005
      • 125

      #3
      euh voor een tent van 16m bij 20m voor een band of 4, er draait ook een dj op deze set (via DI ofzo kwetet zelf niet ...)


      greetz.
      niek

      oja btw
      heeft de series two een cinch(tulp) ingang voor een cd speler ? ? ?

      grtz
      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

      Comment

      • GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

        #4
        Originally posted by ikke1234
        euh voor een tent van 16m bij 20m voor een band of 4, er draait ook een dj op deze set (via DI ofzo kwetet zelf niet ...)


        greetz.
        niek

        oja btw
        heeft de series two een cinch(tulp) ingang voor een cd speler ? ? ?

        grtz
        De series TWO van soundcraft zou twee stereo inputs hebben, kijk hier voor meer info => http://www.soundcraft.com/product_sh...?product_id=10

        Comment

        • keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

          #5
          Originally posted by ikke1234
          heeft de series two een cinch(tulp) ingang voor een cd speler ? ? ?
          Ben bang dat je dat op een professionele tafel niet gaat vinden, tenzij je tevreden bent met een 2-track return zonder EQ enzo...
          Line-ingangen op jack zijn er wel. Dus even een verloopje bouwen, of hopen dat je verhuurder ook dat soort kabeltjes bijheeft.
          Maar kijk anders effe zelf:


          Wat de set zelf aangaat: Ik ken de opbouw van het systeem niet (er zijn meerdere sub- en topkasten die in veel verschillende combinaties gebruikt kunnen worden), dus dat is nu koffiedik kijken. Ik zou dit even navragen bij je verhuurder.
          Last edited by keenoncoolstuff; 21-07-06, 21:33.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Tent van 16 op 20 m met 2.7 KW zal niet lukken , en zeker niet voor een band , of de eisen moet niet te hoog liggen
            Wie gaat er die bands mixen ?
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • noot
              • Nov 2005
              • 37

              #7
              Originally posted by ikke1234
              oja btw
              heeft de series two een cinch(tulp) ingang voor een cd speler ? ? ?

              grtz
              Download de manual en je kunt het zelf uitzoeken.
              Vraag me af waarom je geen tafel huurt die je wel kent......

              Verder vind ik dat je nog wel wat extra xlr kabels er bij mag nemen. Denk eraan dat je beter teveel kunt hebben dan dat je ineens dingen niet meer aan kunt sluiten. Ook mis ik de jack-jack kabesls voor je DI's.

              En als je ook nog niet weet hoe en wat met het aansluiten van de DJ spullen, laat dan iemand meekomen die er wel wat van weet. Of vraag bij het desbetreffende verhuurbedrijf hoe of wat.

              Ik heb het gevoel dat je het allemaal graag wilt doen, en ook leuk vind om te doen maar nog geen of weinig ervaring erin hebt. Je huurt een set waarvan je geen idee hebt of deze wel goed genoeg is voor de ruimte die je hebt, en gaat daarna vragen of je het wel goed hebt gedaan.
              Dat vind ik een verkeerde volgorde van aanpakken.
              Zoals ik al zei, het desbetreffende verhuurbedrijf zal graag je vragen beantwoorden, en dat zal uiteindelijk een hoop teleurstellingen (vnl voor de artiesten in dit geval denk ik) voorkomen.

              Comment

              • ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

                #8
                Originally posted by sis
                Tent van 16 op 20 m met 2.7 KW zal niet lukken , en zeker niet voor een band , of de eisen moet niet te hoog liggen
                Wie gaat er die bands mixen ?
                sis
                de bands worden gemixt door hun eigen geluidsmannen .
                en de verhuurder had gezegd dat 2.7kw ruim voldoende zou zijn voor deze tent ( waar ook neg een reuze bar in komt en het podium is 10*12 trouwens


                greetz
                IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Originally posted by ikke1234
                  de bands worden gemixt door hun eigen geluidsmannen .
                  en de verhuurder had gezegd dat 2.7kw ruim voldoende zou zijn voor deze tent ( waar ook neg een reuze bar in komt en het podium is 10*12 trouwens


                  greetz
                  Dan vrees ik dat de verhuurder niet weet waar hij mee bezig is en dat jij met de gebakken peren zit
                  2.7 KW met of zonder reuze bar is gewoon te weinig voor 16x20m (tent)
                  Hou er rekening mee dat je vooral in het laag ( bas of sub ) te kort gaat komen, waardoor alles vlug schel gaat klinken .
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    De mentafel zal goed zijn, maar voor de versterking zelf zou ik wat meer nemen.

                    beter wat teveel mee en dan terug draaien of tweinig en niet meer kunnen bijdraaien.

                    Comment

                    • EVfreak
                      • Jan 2006
                      • 146

                      #11
                      Oei 2.7kW voor een tent?Met live band?Aiai,dat gaat niet lukken.Toch niet op een behoorlijk niveau.De set zal zeker volledig uit gestuurd gaan worden,wat je (negatief) gaat horen.En ja ik deel ook de mening van SIS.Bas heb je al snel te kort en zeker in een tent.Als het budget het toelaat zou ik in jou geval nog wat bij huren al is het niet dezelfde set.Het zal in ieder geval een beter resultaat gaan opleveren dan met de bovengenoemde set alleen.
                      Vergeet niet;het publiek is al wat gewoon

                      Comment

                      • Rieske
                        • Aug 2002
                        • 544

                        #12
                        Is dat niet een beetje "het paard achter de kar spannen" ?
                        Eerst een set huren en dan pas achteraf gaan bedenken of ie wel o.k. is ?
                        Een goede voorbereiding is het halve werk..
                        Life is what you make it

                        Comment

                        • pilot
                          • Nov 2003
                          • 267

                          #13
                          een tent van 16x 20=320 m2
                          podium 10x12 =120 m2
                          dan blijft er dus 200m2 voor een reuzebar en publiek dan zal het niet druk kunnen worden en is 2,7 kw toch wel genoeg (krap aan)
                          master-qsc en de rest

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            mischien 2.7kw per kant dan zal het goed zijn.

                            Comment

                            • ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

                              #15
                              Kolere.....waar gaan we heen als je al een band PA gaat aanbieden en je weet *** niet eens hoe je je cd speler moet aansluiten op een tafel!

                              Get a life, ga lekker aan de hand meelopen van iemand die wel weet hoe de wereld draait en gaq grote mensen dingen doen als je ei is uitgebroedt!

                              Comment

                              Working...