Dynacord LX-1600 of Crown XTI2000?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

    Dynacord LX-1600 of Crown XTI2000?

    Beste mensen

    Ik ben voor mijn Dynacord CP12.3 topkastjes + CP15.1 subkasten en CMS1000 mengtafel op zoek naar een bijpassende versterker. Ik wil zowiezo een lichtgewicht versterker. Nu ben ik op 2 versterkers uitgekomen: de Dynacord LX-1600 en de Crown XTI2000. Ik weet echter niet welke van deze 2 nu eigelijk de beste is. Heeft iemand al ervaring met 1 van deze 2 eindtrappen, of weet welke nu eigelijk het geschiktst is voor mij? Ze hebben allebei ongeveer evenveel vermogen. De Dynacord is echter nog moeilijk te krijgen, maar past wel weer goed bij mijn Dynacord set. Ook ben ik niet anders van Dynacord gewend dat het altijd goed klinkt. Ik weet dit echter niet van de Crown, ik heb jarenlang een setje CSL460 en CSL800 versterkers gehad, maar daarmee houd mijn kennis/ervaring van Crown ook echt op. Wie kan mij wat meer vertellen (over de verschillen in klank/welke nu het beste klinkt) en eventuele aanbevelingen geven? Alvast mijn dank!
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!
  • Dyna-freak
    • Nov 2005
    • 50

    #2
    Nog even een vraagje erbij (niet om te kicken). Ik zag dat er naast de XTI2000 ook een XTI1000 bestond. Deze is op het uitgangsvermogen na identiek aan de 2000. De 1000 produceert 2x 275watt RMS @ 8 ohms. Mijn topkasten zijn 200 watt RMS @ 8 ohm, en 400 watt program. Zou deze XTI1000 een optie zijn? Hij is wat goedkoper namelijk. Ik vroeg me alleen af of hij niet te licht was, om toch nog enige headroom beschikbaar te hebben?
    Have a break, have a Dynacord Cobra set!

    Comment

    • Dyna-freak
      • Nov 2005
      • 50

      #3
      Helemaal niemand??? Snik snik...

      Ik vond op de website van JBL dit pers artikel: http://www.jblpro.com/pressroom/Powe...wer%20Plus.pdf

      Het gaat hier over een of ander festival waarbij een JBL Vertec serie wordt gebruikt. Deze worden dus aangedreven door XTI's en MacroTech versterkers. Dan mag ik toch aannemen dat dit goede versterkers zijn???
      Have a break, have a Dynacord Cobra set!

      Comment

      • rutvanelk
        • May 2004
        • 27

        #4
        Beste Dyna-freak,

        zag dat jij zelf de cobra set heb. Nou hebben wij zelf lx- 2200 op de cobra gehad en vonden dat deze totaal niet geschikt waren voor het laag...
        Dus ik zou de lx 1600 eerst ff proberen op je set. Misschien kan je is kijken naar lab gruppen... als dat je budget aan kan..

        s6 met de aan koop


        gr,
        Rutger

        Comment

        Working...