Ramp / oprijplanken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxlr
    • Jul 2006
    • 8

    Ramp / oprijplanken

    [FONT=Times New Roman]Hallo,[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik ben muzikant. Ik neem vaak mijn zware 4x12" Marshall kast + flightcase zelf mee in mijn bestelbus en naar huis. Daarna moet ik een klein trapje van 2 treden omhoog etc etc. Hoe dan ook, het is ZWAAR. En bovendien is de flightcase zo GROOT dat ik ‘m niet in m’n eentje kan tillen. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Ik zou het liefst een aluminium oprijplankje/rampje hebben, zodat ik ‘m in één keer het huis in kan duwen. Ik ga m’n vriendin er no way voor wakker maken .[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Wat zijn jullie tips? Belangrijk is dat ik er niet al teveel geld aan uit wil geven. Ik heb al een beetje op het Net gezocht, maar de prijzen lopen uiteen van 50 euro tot 1200 euro (!!). [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Wat raden jullie aan?[/FONT]
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

    #2
    of stevig multiplex plankje helpt ook en is ook niet zo kostelijk
    ah zo dan

    Comment

    • Roeltej
      • May 2001
      • 761

      #3
      pak dan betonplex, afwerken met paar houten latten, werkt hier nog perfect
      Vitality Show

      Comment

      • @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

        #4
        k heb ook zo iets voor een kar met computers de wagen in te rijden van aluminium zal deze week ff een paar foto's plaatsen
        <laat het maar draaien>

        Comment

        • HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

          #5
          Ik heb eerst een MDF plaat gebruikt verstevigd met vuren latten aan de onderkant en latten aan de zijkant. Met een speciale lat met uitkeping, gemonteerd aan de onderkant, lag deze op de trekhaak en steunde een beetje op de bumper. Ik kon hierzelf ( 100 kg ) en mijn rackcase ( 65kg) overheen. Kostte geen drol. Als je de lengte een beetje goed kiest kun je hem ook voor het trapje gebruiken.

          Tegenwoordig heb ik een aluminium (tranenplaat) met opstaande kanten, zeer stevig, wel zwaarder als de MDF variant, maar wanneer het regent wordt het toch best wel glad, dus later weer beplakt met rubber.

          Met een beetje prullen kun je voor iedere wagen een goede plank zelf maken zonder dat het je kop hoeft te kosten.
          Last edited by HR Soundproductions; 04-07-06, 08:43.

          Comment

          • Companion
            • Dec 2005
            • 86

            #6
            Niet al te moeilijk doen. Ik had ook eerst een houten plank... maar na wat nattigheid, gaat het toch stuk...

            Enige tijd geleden bij Overtoom.nl onderstaande laadbruggen besteld. Niet te duur en wel erg handig in gebruik.



            Ze zijn leverbaar vanaf 150 cm lengte !
            Op naar de volgende beurs....

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #7
              Ik gebruik al jaren een paar planken van zo'n 3 x 15 cm met daarover een 9 mm. multiplex van 60 cm breed.
              Het geheel is 2 meter lang, schuin kantje onderaan en een lip (overstekend traanplaat) bovenaan.
              Werkt perfect, ook voor grote tafel, ampracs, motorfiets etc...
              Weegt wel een beetje, maar ik kan hem makkelijk alleen bovenop de spullen in de aanhanger leggen.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by xxlr
                . Daarna moet ik een klein trapje van 2 treden omhoog etc etc. .....

                2 treden kun je een marshall kist gewoon tippen, dwz op een kant op de wielen, en daarna het andere stel wielen op de bovenste trede. Kort rukje aan de ondersen kant, en hij is boven.

                Comment

                • xxlr
                  • Jul 2006
                  • 8

                  #9
                  Nee hoor, neem maar van mij aan, dit trapje niet... Maar evengoed bedankt voor het advies natuurlijk...

                  Comment

                  • pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

                    #10
                    heb een ramp gemaakt van alu hoeklijn 70x70 met daartussen 18mm betonplex met antislip werkt perfect.verhoogde vloer in de bus en de ramp schuift als eerste uit en als laatste erin en niks tillen ideaal.(moet wel zeggen heb het systeem afgekeken van collega)
                    master-qsc en de rest

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Kunnen mensen ook vermelden wat zo'n project weegt?
                      Dat is wat mij betreft wel belangwekkende info...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

                        #12
                        heb een ramp laten zetten bij plaatbewerkingsbedrijf, gemaakt van alu traanplaat, 225 cm lang, 80 cm breed, opstaande randen van plusminus 10 cm en een lip om op aanhanger of bus te zetten. kan zonder problemen 300kg hebben, (geprobeerd met de BMW moter van Pa)

                        gewicht een 25 kg schat ik, zeer goed met 1 persoon te tillen, verder kostte mij deze ramp een 250 euro.
                        voor jouw doel voldoet een kleiner broertje natuurlijk. Ik kan nu tot ongeveer 60 cm hoogte overbruggen. Maar dan wordt het wel zwaar een kabelkistje omhoog te drukken.
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                        Comment

                        • Eventology
                          • Dec 2005
                          • 12

                          #13
                          kan je een foto posten van jou "ramp"?
                          ook van de dubbel bodem indien mogelijk
                          Your Event Provider

                          Comment

                          • xxlr
                            • Jul 2006
                            • 8

                            #14
                            Ja, inderdaad, foto's zouden ZEER welkom zijn.



                            (als je niet weet hoe dat moet met URL's enzo:
                            Ik kreeg laatst een goede tip op een ander forum. Registreer je (gratis, geen spam/spyware enzo) bij www.photobucket.com. Vervolgens upload je je foto (wijst zich vanzelf). Dan zie je je foto staan en daaronder de URL van die foto. Die selecteer je, druk ctrl+c. Vervolgens ga je terug naar dit forum, typ je tekst en druk "plaatje toevoegen". Druk dan ctrl+v. Klaar!)

                            Comment

                            • Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

                              #15
                              hierbij een foto dan van mijn rijplaat, maten kosten enz, staan reeds omschreven. Bij elke goede trailerbouwer of plaatbewerkingsbedrijf kun je dit soort dingen laten maken.

                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                              Comment

                              Working...