Luidsprekers vliegen in rubber...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leo@work
    • Jul 2006
    • 6

    Luidsprekers vliegen in rubber...

    Ik wil graag luidsprekers (12" topkastjes) in rubber op gaan hangen om trillingen en geluidsoverlast zo veel mogelijk te beperken.
    De kastjes wegen ongeveer 18 kg. per stuk en kunnen aan vier punten gehangen worden.

    Heeft iemand een idee hoe ik aan fatsoenlijke rubbers kan komen?
    In die camping rubbers heb ik (uiteraard) weinig vertrouwen....

    De meeste trillingdempers die ik tegenkom op het web zijn allemaal alleen maar geschikt voor een drukbelasting, i.p.v. een trekbelasting..

    Groeten, Leo.
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

    #2
    t eerste wat in me opkomt zijn ophangrubbers voor een uitlaatdemper van een auto. Maar ik durf niet te zeggen of ze sterk genoeg zijn. En t moet uiteraard wel veilig zijn? Maar weet je wel zeker of dat wel nut heeft? Wordt het meeste geluid niet gewoon indirect via de lucht doorgegeven?

    Comment

    • Leo@work
      • Jul 2006
      • 6

      #3
      Het moet in een klein en vooral slecht geïsoleerd pandje aan het plafond komen te hangen, dus alle extra's zijn meegenomen... toch?

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Technirub produceert kleine en grote series technische rubberartikelen in allerlei soorten en maten. Bestel direct online of vraag een offerte aan.


        er zijn veel firma´s die dit soort spul gewoon in de gids hebben hoor.

        ik denk dat je bij de Technische Unie en zelfs vink-lisse ook terecht kan.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Leo@work
          • Jul 2006
          • 6

          #5
          Ik heb die trillingsdempers ook gezien, maar die zijn allemaal niet geschikt voor een trekbelasting, alleen drukbelasting...
          Wat zoveel betekent als: Je mag d'r niks aan hangen, alleen wat op zetten...

          Toch bedankt voor je reactie! Website staat in ieder geval onder de favorieten....

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            heeel simpel , nen versleten veloband, is supersterk
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              Ik zie ook wel vaak dat speakers gewoon aan spansets worden gevlogen en dat er vervolgens tussen de buis en de spanset een dik stuk schuim is geplaatst. Is dit niets?

              Comment

              • Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

                #8
                Je kunt de rubbers ook zo toepassen dat ze op drukbelasting komen te staan ipv trekbelasting.

                Ik zie dat deze rubber shore 58 is. Er bestaat ook 2-componentenrubber met shure 60, dan kun je zelf elke gewenste vorm gieten.

                Mvg Johan

                Comment

                • Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

                  #9
                  Bij een bootaccessoire shop, kan je rubbers vinden die schokken opvangen van de lijnen naar de wal. deze kunnen dus zeker trekbelasting aan. Vermits dit ook op schepen tot 15 meter wordt gebruikt, veronderstel ik dat ze toch al wat gewicht kunnen hebben.

                  Vraag naar schok absorberende rubbers voor landvasten.

                  Greets
                  ah zo dan

                  Comment

                  • Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

                    #10
                    Originally posted by Stefke
                    Bij een bootaccessoire shop, kan je rubbers vinden die schokken opvangen van de lijnen naar de wal. deze kunnen dus zeker trekbelasting aan. Vermits dit ook op schepen tot 15 meter wordt gebruikt, veronderstel ik dat ze toch al wat gewicht kunnen hebben.

                    Vraag naar schok absorberende rubbers voor landvasten.

                    Greets
                    Die ''schokabsorberende'' rubbers (ik heb even nog geen naam ervoor (hoewel ik wel zeil)) die zijn bij mijn weten niet geschikt om er in een speaker in te hangen. Het landvast word eerst nog een aantal keer om het rubber een heen gedraait (ik zal even een foto zoeken, moeilijk uit te leggen). Tevens is dat rubber veelst te stijf om de trilling goed optevangen. Heel misschien lukt het met een binnenband van een fiets. Ik kan alleen moeilijk zeggen hoeveel kracht die banden mogen hebben alvorens die scheurt.

                    Greetzz en cheerss
                    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                    Comment

                    • Jacob
                      • Jan 2006
                      • 152

                      #11
                      Je kan ook een standaard materiaal gebruiken om de kasten op te hangen, maar dan de rubbers drukbelasten. Dus rubbers tussen de klemmen of onder een plaat, etc.

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Het lijkt mij toch dat een goed gebouwde kast zelf weinig trillingen produceert (bv. EV's RMD-ontwerpen. Kasten die overmatig mee-vibreren, hebben een slecht rendement). Waarvan al helemaal niks doorkomt als je 'm aan een ketting/band hangt!

                        Vind 't eerlijk gezegd dus een beetje ver gezocht allemaal!

                        Comment

                        • som
                          • Nov 2002
                          • 787

                          #13
                          wat jij zoekt zijn de rubbers waar een centrifugemotor aanhangt.
                          wel van dat oude model, zo'n staand exemplaar.
                          ongeveer 6 cm lang 1,5 dik en aan bijde kanten een stukje 6mm draadeind,
                          verkrijgbaar bij de handyman
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                          Comment

                          • Thur
                            • Jul 2006
                            • 4

                            #14
                            Prima ervaringen met fietsband, paar keer dubbel slaan. Wel belangrijk: dubbel ophangen, dus naast rubber ook met oogjes kettingen of steels aan box & plafond vastmaken. Mocht rubber breken blijft het daar aan hangen.

                            Succes

                            Thur

                            Comment

                            • Leo@work
                              • Jul 2006
                              • 6

                              #15
                              Dank voor je reactie!
                              Was sowiezo van plan om ze te saven met safety's.....
                              Ik ga maar eens op zoek....

                              Comment

                              Working...