Welke van deze twee versterkers?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

    Welke van deze twee versterkers?

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker voor een klein bandje, nou had ik deze twee op het oog en wou graag weten welke van deze twee er beter is.

    de American Audio V-3001plus
    of de crown xls-602 d

    de versterker wordt gebruikt in combinatie met mackie c 300z speakers, er hoeven geen subs mee te worden aangestuurd. Dat wordt al gedaan door een andere versterker.

    Alvast bedankt
    Last edited by xxxfpnxxx; 30-06-06, 21:24.
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

    #2
    zonder twijfel de Crown XLS-602 (er is nu trouwens ook de 802 in de xls reeks bijgekomen)

    Groeten,
    Zer0

    Comment

    • xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

      #3
      ok, dat is duidelijk.
      nog een vraagje, wat is eigenlijk het verschil tussen een crown xls602 en een crown xls 602 d? of is de laatste gewoon een verzinsel van de winkel waar ik hem wil kopen, hij staat namelijk niet op de crown site.

      Comment

      • GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

        #4
        Originally posted by Zero
        zonder twijfel de Crown XLS-602 (er is nu trouwens ook de 802 in de xls reeks bijgekomen)

        Groeten,
        Zer0
        En geef dat eens een fatsoenlijke onderbouwing..

        Naar mijn mening MAG de naam Crown niet eens op die versterker staan..

        Ze wouden een budget serie, en dat is hun ook zeker gelukt, maar je hoeft dan ook echt niet de kwalitiet van crown te verwachten..

        Als ik mocht kiezen, de V3000..
        lala..

        Comment

        • Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

          #5
          Als jij dan ook ff onderbouwd waarom jij voor de V3000 kiest...

          Dat het de budget serie van Crown is dat was bekend, maar die andere amp is net zo goed een budget amp...
          De groeten => Micha

          Comment

          • GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

            #6
            De xls serie klinkt duf, weet niet door te drukken in het laag. En is niet lekker fris op het hoog zoals een goeie versterker zou moeten klinken.

            Om maar al niet te spreken van 4ohm bridge op het laag..

            De V3000 klinkt wel goed, ook in brug. Duwt stevig door, klinkt in het hoog fris en word niet schel als je hem tegen de clip aandrukt.

            Genoeg onderbouwing?
            lala..

            Comment

            • xxxfpnxxx
              • Jun 2006
              • 92

              #7
              ok, ik zal de vraag wat anders stellen, wat is de beste versteker voor max 550 euro die goed is om een bandje mee te versterken voor max tweehondert man en die goed mijn mackie c300z boxen kan aansturen. Dit zijn de tops en subs worden gedaan door een andere versteker.

              Comment

              • GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

                #8
                Ik ken de C300 verder niet echt, alleen vaagjes ergens eens gehoord.. en vindt om heel eerlijk te zijn 200 man een beetje kritisch met 2 van deze topjes..

                Crest CPX zijn goeie versterkers, V serie van american audio en er zijn ongetwijveld nog wel meer.
                lala..

                Comment

                • xxxfpnxxx
                  • Jun 2006
                  • 92

                  #9
                  is een crest cpx-2600 dan een beetje vergelijkbaar met een crown xls-802, of is hij veel beter/slechter?

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Nu alweer een paar jaar de 402 en de 602 in gebruik.
                    Naar volle tevredenheid is dat.

                    Het gebrek zoals dat op zou treden bij volle belasting nog niet opgemerkt.
                    Kan er ook mee te maken hebben dat de amps doorgaans erg rustig staan de spelen.

                    Qua service en opbouw van de amp zit er wel degelijk verschil in wanneer ik de V3000 en de crown xls602 met elkaar vergelijk, tot op heden geen ellende met de 602 gehad, wel enkele V3000 retour zien komen.
                    daarnaast: de benaming van deze ADJ versterker doet me teveel aan een varilite doen denken.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

                      #11
                      Ik zou voor de v3000 gaan. Zeer nette amp voor het geld.
                      In tegenstellig tot wat de mod zegt: wij hebben nog geen 1 ADJ amp terug gezien. Dus dat heeft meer te maken welke handen er mee omgaan.
                      Vette boksuh meneer

                      [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                      Comment

                      • xxxfpnxxx
                        • Jun 2006
                        • 92

                        #12
                        twee zeggen er de v3000 en twee zeggen xls-602, maar zijn dit echt de beste verstekers voor max 550 euro?

                        Comment

                        • GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

                          #13
                          Originally posted by moderator
                          Nu alweer een paar jaar de 402 en de 602 in gebruik.
                          Naar volle tevredenheid is dat.

                          Het gebrek zoals dat op zou treden bij volle belasting nog niet opgemerkt.
                          Kan er ook mee te maken hebben dat de amps doorgaans erg rustig staan de spelen.

                          Qua service en opbouw van de amp zit er wel degelijk verschil in wanneer ik de V3000 en de crown xls602 met elkaar vergelijk, tot op heden geen ellende met de 602 gehad, wel enkele V3000 retour zien komen.
                          daarnaast: de benaming van deze ADJ versterker doet me teveel aan een varilite doen denken.
                          En hoeveel V3000's zijn er in omloop en hoeveel Crown's?

                          Te verwaarlozen dus dat er meer V3000 retour komen dan xls'en ( in verhouding dan )
                          lala..

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #14
                            Je kunt ook nog 'ns kijken naar Behringer/Phonic/Peavey-kloon van de QSC RMX-serie... Komen allemaal uit dezelfde fabriek, zijn voor 99% hetzelfde en klinken ook zo.

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Ik begrijp uity de reactie van ghotmore dat hij beter dan ik ben thuis is in de verkoopresultaten van zowel American DJ als Crown.
                              Bijzonder lijkt me dat, niet dat ik pretendeer hier compleet van op de hoogte te zijn, maar ben wel heel benieuwd waar deze wijsheid op is gebaseerd.

                              tnt, wat zijn jouw/jullie ervaringen met de 602's dan?
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...