Hill DX 3000 of Camco DL 3000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annwn
    • Apr 2006
    • 91

    Hill DX 3000 of Camco DL 3000

    Hallo mensen ik zou graag wat advies willen...

    Ik kan voor een mooie prijs Hill DX 3000 amps krijgen maar had mn zinnen eigenlijk al gezet op een Camco dl 3000 2p maar die is een stuk duurder...

    Nou kan ik echt heel weinig info vinden over die Hill amp...

    Zijn er mensen die ervaring hebben met de Hill of Camco die me een aanbeveling kunnen doen voor welke het beste kan kiezen?

    Enig idee wat de dempingsfaktor van zo'n Hill is?

    Ik wil ze gebruiken om mn sub aan te sturen.... (4x18" wbins)

    Alvast heel erg bedankt!
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

    #2
    Beide hele dikke eindbakken. Hill DX-3000 is al redelijk oud, de Camco's zijn over het algemeen wat jonger. Kwalitatief kun je ze beide naast een Crest 8001 zetten naar mijn mening (ken ze alle drie van binnen)..

    Comment

    • Annwn
      • Apr 2006
      • 91

      #3
      Hoi JVS bedankt voor je reactie...

      Even afgezien van de prijs voor welke versterker zou jij gaan en waarom?
      dank je!

      Comment

      • Svennie
        • Jun 2006
        • 1

        #4
        Menginkje

        Beste,

        Gewoon even ter informatie, zoals JVS al zei kan je ze zeker gelijk stellen met een crest 8001.

        Als je niet naar de prijs moet kijken zou ik toch opteren voor de Camco. Werk ik al geruime tijd mee, met verschillende modellen en ben er heel tevreden over. Nog nooit problemen mee gehad.

        MVG

        Comment

        • MPA
          • Jan 2006
          • 40

          #5
          Beste,

          Wij hebben altijd een Hill-rack in de verhuur gehad, voor mid en bas altijd gebruik gemaakt van DX 3000-en. Nooit problemen mee gehad. Deze zijn een tijdje geleden vervangen door recenter materiaal en op 'pensioen' gesteld, ondertussen al een deel van verkocht! Ik geloof dat er nog één DX-3000 ligt (interesse ?) ! Hoewel deze versterker al wat ouder is, blijft het een kwalitatieve eindtrap ! Met Camco heb ik geen ervaring !

          Comment

          • JVS
            • Mar 2004
            • 317

            #6
            Originally posted by Annwn
            Hoi JVS bedankt voor je reactie...

            Even afgezien van de prijs voor welke versterker zou jij gaan en waarom?
            dank je!
            Beiden hebben het "tractor"-image van de 8001. Echter een tractor is zo betrouwbaar als dat hij in staat (van onderhoud) verkeerd.

            Qua gewicht zal de Camco iets lichter zijn schat ik. Is de Camco ook nog eens in goede staat, zou ik iets meer uitgeven en voor de Camco kiezen. Camco is een erg gangbaar merk (vooral in duitsland), dus de verkoopwaarde over 5-10 jaar ligt waarschijnlijk nog steeds lekker op niveau. Daar Hill niet meer bestaat, zal de verkoopbaarheid (=prijs) steeds verder afnemen in de komende jaren.

            Mocht je nog eens willen uitbreiden, een Camco DL vind je gebruikt veel gemakkelijker dan een DX-3000..

            Daarnaast heb je nog 't puntje reparatie staan. Er zijn meer service diensten (duitsland) die met een Camco overweg kunnen dat dat er met een Hill DX-3000 overweg kunnen. (of je belt mij )...

            Kortom, als het budget er is, zou ik voor de Camco gaan.

            M.vr.gr,

            Joost

            Comment

            • Annwn
              • Apr 2006
              • 91

              #7
              Cool ja ik had gehoord dat die DX 3000's wel lekker groot en simpel zijn dus makkelijk repareren....

              Uiteindelijk zou de Camco dus winnen als het om gewicht en eventuele verkoopwaarde later gaat....

              Kwa uitbreiding moet ik zeggen dat ik 6 van die Hill's ter beschikking heb wat mij toch wel ruim genoeg lijkt waarna ik echt niet meer nog meer versterkers zou willen... 6x6000 watt op 2ohm = 36kilowatt pffffff....

              Kwa prijs kan ik namelijk voor 1 Camco 3 Hill versterkers halen...

              Kwalitatief staan ze in ieder geval gelijk begrijp ik nu....

              Dus ik denk dat ik voor de Hill's ga!

              Iedereen bedankt voor de reacties!

              Comment

              Working...