K.S. setje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    K.S. setje

    Hallo, ik heb de mogelijkheid om een K.S. setje te kopen. Het betreft een setje met 2 subjes waar de versterkers in zitten, en 2 topjes met in ieder geval een 10 inch speaker er in. Welk type het is weet ik nog niet, ga van de week pas voor het eerst kijken. Weet alleen dat het minimaal 10 jaar oud is, in goede staat, en het is van een cabaratier geweest. Het werd destijds ook wel door sommigen het kofferbak setje van K.S. genoemd. Weet iemand hier iets meer te vertellen over welk setje het zou kunnen gaan? Is dit setje oke om een allround band of duo in kleine zaaltjes mee te versterken en wat mag zo'n setje vandaag de dag nog kosten?
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    kofferbaksetje doet me denken aan het SAT-setje, of de T3, of was de T3 nou 12"?

    wat het mag kosten hangt van 2 dingen af: de vraagprijs en je budget.
    KS schrijft niet al te snel af, maar na 10 jaar hebben de meeste speakers hun topwaarde wel gehad, uitzonderingen daargelaten.

    Comment

    • TonBeljon
      • Apr 2006
      • 104

      #3
      Er wordt 2000 euro voor dit setje gevraagd.

      Comment

      • jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

        #4
        He tony,

        Klinkt op zich niet slecht volgens mij..
        Is dit setje toevallig in drachten te koop bij Pro-facilities??
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

        Comment

        • ostracized
          • May 2002
          • 214

          #5
          T3 is 12" dit setje is idd met 10" (als het tenminste een sat setje is)
          de oudere versie werkte met 15" subkastjes, de nieuwere (ook al weer een paar jaar) met 18".

          Weet wel dat KS toch wel een degelijk merk is. Hoe je het setje vind/laat klinken hangt toch van jezelf af. ieder heeft zijn smaak wat hij/zij het lekkerste vind...

          Weet verder ook dat de sat setjes met 18" erg handbaar zijn en de toppen prima klinken. Het is gewoon een goed setje, google eens wat op. Ben onlangs nog een (al wat ouder) artikel van een Amerikaans vakblad erover tegengekomen.

          suc7, groenten, Otto
          (...)

          Comment

          • TonBeljon
            • Apr 2006
            • 104

            #6
            Ben vanmiddag heen geweest om te kijken/luisteren. het gaat om 2 keer de cb 115 subjes (in het subje zit een 200 wat versterker voor het laag (8 ohm) en een 200 wat versterker voor een topje) en 2 keer CM 210 topjes. Een iewat gedateert setje, in ieder geval 10 jr oud en het moet 2000 euro kosten. Het klonk niet verkeert.............! zo op het eerste oor.......
            Last edited by TonBeljon; 19-06-06, 20:20.

            Comment

            • thyzerrr
              • Nov 2004
              • 92

              #7
              Ton, hebben wij elkaar dan zondagmiddag in Iduna gesproken, oa. over dit setje? Ik ben/was die langharige bebaarde jongeman achter die mooie nieuwe Yamaha tafel

              Comment

              • TonBeljon
                • Apr 2006
                • 104

                #8
                Originally posted by thyzerrr
                Ton, hebben wij elkaar dan zondagmiddag in Iduna gesproken, oa. over dit setje? Ik ben/was die langharige bebaarde jongeman achter die mooie nieuwe Yamaha tafel
                Ja dat klopt! By the way, ik vindt dat jij uitstekend Bands kan mixen. Mijn complimenten! Ik begreep van je dat je dit als freelancer doet. Mag ik je telefoonnummer voor het geval dat?

                Comment

                Working...