Combinatie Meyer UPA1C & 650R2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    Combinatie Meyer UPA1C & 650R2

    Hoi, een van de Meyer experts die hier op het forum rondlopen weet het vast en zeker:
    Gaat bovenstaande combinatie goed werken en waarom?

    Meestal kom je de combinatie UPA1 met USW tegen vandaar mijn vraag.

    gr michel
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    Originally posted by purplehaze
    Hoi, een van de Meyer experts die hier op het forum rondlopen weet het vast en zeker:
    Gaat bovenstaande combinatie goed werken en waarom?

    Meestal kom je de combinatie UPA1 met USW tegen vandaar mijn vraag.

    gr michel
    Ja, hoor, gaat prima.

    De USW is wat minder in vermogen, maar klinkt bijna hetzelfde als een 650R2, met dien verstande dat de laaste onderin wat verder doorloopt.
    En je power kun je op de processoren bijregelen, qua volume.

    Comment

    • purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

      #3
      Wat betreft het vermogen, als ik kijk naar de spl is die 130 continu en 135 peak en dat is zowel voor de 650 als de USW het geval. Je zou verwachten dat de 650 een hogere spl zou hebben gezien het feit dat deze 18inchers bevat en hoger belastbaar is.

      Wat kun je met een setje bestaande uit tweemaal 650 en upa1c bespelen qua publiek, en met dubbel upa1c per zijde?
      Ik doel dan op een feestavond.

      gr michel

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        kan je uit ervaring vermelden dat de 650R2 iets meer geeft dan een usw. Ik snap die pdf's dan ook niet helemaal, maar dat zal aan mij liggen. Verder 2 UPA's op een 650, of op 2 usw'sm per kant moet je altijd nog een man of 500 mee kunnen redden, mede afhankelijk van de lokatie, enzo...

        Comment

        • THE BOSS
          • Jun 2006
          • 9

          #5
          HAllo

          Ik kan bogen op toch een redelijke lange meyersound ervaring en met 2 UPA 1C en 1 650R2 per kant moet je minimaal 500 tot 800 man kunnen doen.
          Alleen zorg er wel voor dat je processoren goed afgeregld zijn.
          Wat voor amps heb je er aan hangen.

          Comment

          • purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

            #6
            500 tot 800 man dat lijkt me toch wat veel voor het goede voor een dergelijk toch compact setje.

            Qua amps: 650 subs 1x Meyer MS1000a en tops wordt of: 2 x lab gruppen fp2200 of 1x Camco Vortex3 quadro.
            Qua vermogen zou de vortex3 net wat meer kunnen leveren dan de labs, maar dat wordt denk ik gewoon proberen.

            gr michel

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              Originally posted by purplehaze
              500 tot 800 man dat lijkt me toch wat veel voor het goede voor een dergelijk toch compact setje.

              Qua amps: 650 subs 1x Meyer MS1000a en tops wordt of: 2 x lab gruppen fp2200 of 1x Camco Vortex3 quadro.
              Qua vermogen zou de vortex3 net wat meer kunnen leveren dan de labs, maar dat wordt denk ik gewoon proberen.

              gr michel
              pas op dat je geen spanningsversterker neemt, dan grijpt de processor te vroeg in, met alle gevolgen van dien voor je spl.

              beste keus is de lab 2200. of de 1300C. enne, met 2 usw's en 4 upa's draai ik bluesfeestjes voor 500 á 600 man, met een redelijke headroom. Spulletje gaat altijd lekker stevig, hoor.

              Comment

              • meyerfreak
                • Mar 2004
                • 142

                #8
                wow 800 man zou ik zeker niet aandurven met een upa 1c setje haha dat zou een hels klusje worden :-)
                Ik zeg tot +/- 450 man, daarna pak ik al gauw een paar 'good' old MSLlen uit de schuur......
                Last edited by meyerfreak; 22-06-06, 20:36.
                ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

                Comment

                • purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

                  #9
                  @Mac: spanningsversterker ?? verklaar je nader a.u.b.
                  Doel je op mijn idee van de camco vortex, die zijn toch niet wezenlijk anders dan de labs..

                  En wat heb jij trouwens voor een versterker op de USW's ?

                  gr michel
                  Last edited by purplehaze; 23-06-06, 07:25.

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Originally posted by purplehaze
                    @Mac: spanningsversterker ?? verklaar je nader a.u.b.
                    Doel je op mijn idee van de camco vortex, die zijn toch niet wezenlijk anders dan de labs..

                    En wat heb jij trouwens voor een versterker op de USW's ?

                    gr michel
                    Meyer wil een versterker die "maar" een voltagegain heeft van 24, ofzo, de meeste nieuwe eindbakken gooien er wat meer tegenaan.
                    En ik draai Actief, dus de P-series USW-1P...

                    Heb net eens setje op een vrachtwagen gegooid, en was , qua aggregaat, maar wat blij met de 100-240V voeding die er op mag...

                    Originally posted by meyerfreak
                    wow 800 man zou ik zeker niet aandurven met een upa 1c setje haha dat zou een hels klusje worden :-)
                    Ik zeg tot +/- 450 man, daarna pak ik al gauw een paar 'good' old MSLlen uit de schuur......
                    Als je een 100 á 105 dB op de dansvloer hard genoeg vind doe ik het met UPA's, anders idd doorstoten naar MSL2,3,4... Ook afhankelijk van het soort muziek, en de tent waar je staat.
                    Last edited by Gast1401081; 24-06-06, 09:17.

                    Comment

                    • Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

                      #11
                      Ben het even aan het volgen; Gezien ik de systemen niet naast elkaar heb gehoord kan ik er niet praktisch over oordelen maar mij lijkt het verschil tussen een dubbel 15" of dubbel 18" toch wel aanzienlijk ?

                      Het terugdraaien van het vermogen / output op je controller(s) houdt in dat ook je x-over punten en frequenties gaan verschuiven, lijkt me niet zo handig toch ?
                      Enfin, wellicht een idee om ze eens te huren en je oren te laten beoordelen.

                      Betreft de spanningsversterking; dit is direct gerelateerd aan het vermogen dat de amp levert ... geen spanningsversterker nemen zou inhouden dat je niets versterkt ;-) maar gezien Mac niet van gisteren is zal hij wellicht wat anders bedoelen ... anders horen we 't wel weer.
                      Ik zal de Meyer site er eens op nazien.

                      Groeten en succes !
                      Meer is minder, minder is meer

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by Koen van der K
                        Betreft de spanningsversterking; dit is direct gerelateerd aan het vermogen dat de amp levert ... geen spanningsversterker nemen zou inhouden dat je niets versterkt ;-) .

                        Groeten en succes !
                        sommige versterkers gooien , om aan hun vermogen te komen de spanning op de 2e rail extra omhoog. De processor is echter gebouwd op een Oudere type versterker ( 4001, 1201, 2401) , en die geven meer amperes bij een gelijke spanning. De sense-leiding op de processor gooit echter de ingang van de versterker naar beneden als er te veel spanning op staat.
                        Dus een ouwe eindbak gebruiken, met weinig spanning, en meer stroom.

                        Comment

                        • jadjong
                          • Oct 2003
                          • 654

                          #13
                          Originally posted by MacGyverSounds
                          sommige versterkers gooien , om aan hun vermogen te komen de spanning op de 2e rail extra omhoog. De processor is echter gebouwd op een Oudere type versterker ( 4001, 1201, 2401) , en die geven meer amperes bij een gelijke spanning. De sense-leiding op de processor gooit echter de ingang van de versterker naar beneden als er te veel spanning op staat.
                          Dus een ouwe eindbak gebruiken, met weinig spanning, en meer stroom.
                          Luidsprekers hebben een bepaalde weerstand/impedantie. Daarmee wordt toch de stroom bepaald? (U=IxR) Of zit ik er in dit geval naast?

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Originally posted by jadjong
                            Luidsprekers hebben een bepaalde weerstand/impedantie. Daarmee wordt toch de stroom bepaald? (U=IxR) Of zit ik er in dit geval naast?
                            jaaaaahhhhaaaaaaa,
                            maar de processor is ingeregeld op een versterkerspanning van bijv 80V met 4A. (320W) Als je dan een versterker aanbiedt die er 120V met 3 A (360W) opzet grijpt de beveiliging van de processor in, terwijl de speaker nog niet zn volle rendement maakt. Spoelen werken onder F=B.I.L, dus onder stroom. Verder is dan de dempingsfactor vaak lager, waardoor de dynamiek verdwijnt.
                            Verdere uitleg over versterkers laat ik graag aan dr.dB over, die is daar veeeel beter in.

                            Originally posted by john smits
                            Wat er in de versterker gebeurt zou voor het resultaat aan de uitgangsklemmen niets mogen betekenen.
                            tuurlijk wel. P=U.I, en door substitutie komt daar dan I².R en U²/R te staan. Je hebt spanningsbronnen en stroombronnen, weet je nog? Neem de carver 1.5, met de eerste schakelende voeding. Die kon om aan zn vermogen te komen , bij max stroom er extra watts uitpompen door de spanning ver omhoog te gooien. Maar de stroom was begrensd.


                            Dus : op de ouwere passieve meyersetjes niet van die nieuwere zware lummels zetten, maar een ouwe LAB1300C of Crest4001 of Crown1200/2400, ofzo. Klinken ze ineens stukken beter, en harder.
                            Last edited by Gast1401081; 26-06-06, 11:21.

                            Comment

                            • Jasper Ravesteijn
                              • Aug 2004
                              • 39

                              #15
                              PPPPPPFFFFFFFFFFFFFfffff....
                              wat een verhaal

                              ben ik ff blij dat we het tegenwoordig self-powered hebben

                              Comment

                              Working...