DB DVA T4 TOP Ervaring ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    • Jun 2006
    • 4

    DB DVA T4 TOP Ervaring ?

    Geachte,

    Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met dit soort array ?



    Wat waren de negatieve/positieve kanten?
    Kan je een vereenvoudigde opstelling van deze array (2 hoog ofzo) ook gebruiken voor kleine fuiven, gig's ed ?

    Alvast bedankt voor de moeite

    Groet

    Rob
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

    #2
    Zelfde

    Zelfde vraag als RSP !!

    Comment

    • nightline
      • Oct 2002
      • 1001

      #3
      Eé van de voorwaarden voor het goed werken van een line-array is het feit dat de line-array net zolang of langer moet zijn dan de golflengte van de laagste frequentie die je ermee wil weergeven.
      Dat gaat bij z'n set nog niet zo heel laag worden denk ik........


      Groeten

      Jack
      Powered by AudioMadness....

      Comment

      • poplins
        • Mar 2005
        • 4

        #4
        [quote=RSP]

        Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met dit soort array ?

        Na 2 reacties heb je nog steeds geen antwoord op je vraag gehad.
        Misschien kun je hier wat mee.
        G&L showequipment (G&L Showequipment webshop prof. audio & lichtapparatuur) in Sneek werkt sinds een aantal maanden met een dergelijk systeem.
        Neem contact op met Peter, die kan je zeker van echte gebruikerservaringen voorzien. Ik ken 'm als een objectief en vakkundig geluidstechnicus dus doe er je voordeel mee.
        Veel succes.

        Hans Jansen
        jbm

        Comment

        • djjake
          • Oct 2004
          • 126

          #5
          @ nightline: leg is uit hoe je dit bedoeld?

          @poplins: Heeft Peter van G&L misschien geen zin om even objectief zijn menig over dit systeem te geven hier op het forum. Het zou een hulp zijn voor zowel RSP als mezelf.
          Wilt u misschien effe hierom vragen aub?

          Optie twee is line array (ILA of de nieuwe Wideline 8 reeks) van QSC voor mezelf.

          Prijsgewijs zit QSC duurder maar denk ik toch beter kwaliteit. Graag meer (objectieve) info of gebruikerservaring van forumgangers.

          Comment

          • luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

            #6
            Originally posted by djjake
            @ nightline: leg is uit hoe je dit bedoeld?

            @poplins: Heeft Peter van G&L misschien geen zin om even objectief zijn menig over dit systeem te geven hier op het forum. Het zou een hulp zijn voor zowel RSP als mezelf.
            Wilt u misschien effe hierom vragen aub?

            Optie twee is line array (ILA of de nieuwe Wideline 8 reeks) van QSC voor mezelf.

            Prijsgewijs zit QSC duurder maar denk ik toch beter kwaliteit. Graag meer (objectieve) info of gebruikerservaring van forumgangers.
            heb de QSC al een 3-tal keren meegehad en ik ben altijd bang om ze vast te pakken. Ze zien er zo "plastiekerig" uit... In het mid-laag vond ik ze wat tekortkomen maar dat zou ondertussen opgelost zijn dmv aankoop van kastjes

            Comment

            • djjake
              • Oct 2004
              • 126

              #7
              @ Luc: Nu moet ik wel zeggen dat de dB T4 ook een plastieken behuizing heeft maar ze zien er toch net iets sterker en robuster uit dan een QSC ILA (installation line array) versie. Wat er ook is rond de ILA van QSC is dat de front grill niet een echt stevige bedoening is maar ja... te wijten aan het opzicht van een installatie versie zeker?

              De QSC wideline 8 heeft een houten kast rondom en is ook bedoeld voor (vaak) 'on the road' gebruik.

              Nu heeft er schijnbaar toch wel niemand ervaring met het DVA systeem van dB technologies, gelet op de reakties of wel? (of heeft Luc zich vergist tussen db en QSC, kan ook hé )
              Mss ook één van de T4 is de spreiding van 100° t.o.v. 140° bij QSC.
              tja, laat maar horen mensen. Shoot!

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                Originally posted by djjake
                @ Luc: Nu moet ik wel zeggen dat de dB T4 ook een plastieken behuizing heeft maar ze zien er toch net iets sterker en robuster uit dan een QSC ILA (installation line array) versie. Wat er ook is rond de ILA van QSC is dat de front grill niet een echt stevige bedoening is maar ja... te wijten aan het opzicht van een installatie versie zeker?

                De QSC wideline 8 heeft een houten kast rondom en is ook bedoeld voor (vaak) 'on the road' gebruik.

                Nu heeft er schijnbaar toch wel niemand ervaring met het DVA systeem van dB technologies, gelet op de reakties of wel? (of heeft Luc zich vergist tussen db en QSC, kan ook hé )
                Mss ook één van de T4 is de spreiding van 100° t.o.v. 140° bij QSC.
                tja, laat maar horen mensen. Shoot!
                't is echt wel QSC

                Comment

                • Mario
                  • Dec 2008
                  • 1

                  #9
                  DVA T4 Gebruiker

                  DVA T4
                  Ik heb 16 topjes gekocht en ben zeer te spreken over dit systeem.
                  Ik gebruik er nog zelfbouw subkasten bij maar ga binnenkort over op S20 kasten. Als vragen zijn hoor ik het.

                  Mario
                  Last edited by moderator; 23-12-08, 15:07. Reason: spam verwijderd

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    Als je even 'DVA' in tikt bij de zoekfunctie, kom je vanzelf meer topics tegen met gebruikerservaringen.

                    Comment

                    • Turboke
                      • Oct 2006
                      • 463

                      #11
                      Mario,

                      Graag wat meer gebruikservaring erover, waar gebruiken jullie het hoofdzakelijk voor party, live enz..
                      Wij hebben interesse om zo ook een set aan te kopen maar kunnen eigenlijk maar weinig gebruikerservaringen over vinden.

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Originally posted by Turboke
                        Mario,

                        Graag wat meer gebruikservaring erover, waar gebruiken jullie het hoofdzakelijk voor party, live enz..
                        Wij hebben interesse om zo ook een set aan te kopen maar kunnen eigenlijk maar weinig gebruikerservaringen over vinden
                        "want lezen en de zoekfunctie gebruiken vinden we teveel moeite."

                        Comment

                        Working...