JBL MRX 500 serie (nieuw )

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    JBL MRX 500 serie (nieuw )

    JBL heeft een nieuwe reeks speakerkasten



    Specificaties zien er veelbelovend uit, wegen geen dr*l en de prijzen liggen tussen 900 en 1350 euro , dus goed betaalbaar

    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • killer-bee
    • Jun 2006
    • 37

    #2
    Mooi setje maar dit zijn toch passieve speakers (even voor de zekerheid vragen) dus welke versterker zouden jullie hier voor gebruiken ik ben dr zeker wel in geïnteresseerd.

    [FONT='Times New Roman']Greats Bee[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

    Comment

    • Boi
      • Apr 2004
      • 541

      #3
      Uit ervaring met de budget series van JBL nooit meer dan er als nominaal vermogen wordt aangegeven dus op de MRX515 gewoon 400w en niet meer.
      groetjes

      ___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        De 500 serie zit net boven 'buget' series...Ik heb trouwes wel een goede kijk op de nieuwe 500 serie...En welke JBL series versta je onder 'buget'?
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Boi
          • Apr 2004
          • 541

          #5
          Mpro, Mrx, Jrx en Eon series. En ik bedoel daarmee geen lowbudget maar Budget series en dan is de Mrx natuurlijk wel de boventoon van deze series, maar ervaring leert.
          groetjes

          ___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Ik ram gerust namelijk 1200 watt op een EON...;-) vandaar...en nooit geen stukken gehad, gelukkig...Qua prijs vind ik persoonlijk de MRX geen echte buget serie, eerlijk gezegt...Zo op het eerste oog...De importeur komt ze nog laten horen, vertelde hij me vorige week...
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • Max
              • Feb 2003
              • 680

              #7
              Ben erg benieuwd hoe deze kasten presteren tegen over de RX serie van EV. Heb ooit eens een demo gehad van de JRX en de Mpro serie, deze vielen tegen, hopelijk komt JBL met deze serie beter uit de verf.

              Comment

              • Boi
                • Apr 2004
                • 541

                #8
                We hebben hier ooit een Mpro set gehad en amps die 20% zwaarder waren dan het nominaal vermogen van de kasten en de subs knalden er dus wel uit, bij een gewoon rock 'n Billy bandje, nadat jbl er andere speakers ingezet had klonken de kasten ook een stuk beter. Maar voor ons geen jbl set meer uit die klasse.
                groetjes

                ___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                Comment

                • Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

                  #9
                  JRX reeks hier, zet er iets meer dan het dubbele op (500 rms = zo'n 1400 rms) en dit uren lang, inmiddels 2 jaar.. Niks kapot. Wel processor/limiter ervoor, af en toe amp in de clip. Zodra de lichtjes in de JRX125's beginnen op te lichten, wel wat dimmen.
                  Mit freundliche grube,

                  Edie

                  Comment

                  • killer-bee
                    • Jun 2006
                    • 37

                    #10


                    Dus nog een keer wat voor een versterker zullen jullie nemen ik d8 (dacht) aan een Crown XTI 4000.

                    [FONT=Times New Roman]Greats Bee[/FONT]
                    Last edited by moderator; 13-06-06, 07:24.
                    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      killer-bee vbmenu_register("postmenu_434622", true); , Ik zei al om even een mailtje te doen naar JBL !
                      Aangezien jou ABN niet zo goed is, neem ik aan dat jou Engels ook niet ..........
                      Vandaar dat ik even zal mailen naar JBL , doe ik helemaal gratis voor jou
                      Als ik bericht terug krijg zal ik het hier plaatsen, dan weet je meteen welke versterker en vermogen geschikt is voor deze JBL reeks
                      Groeten
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • killer-bee
                        • Jun 2006
                        • 37

                        #12
                        Prima bedankt Sis voor de hulp.



                        Maar het is niet zo dat ik geen nederlands of engels kan schijven, het is gewoon de snelheid (MSN Taal).

                        Greats Bee
                        [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Eh voila , hier heb ik de resultaten :
                          Zei spreken dus over het uiterste maximum vermogen die je mag toedienen , liefst gelimit :

                          MRX 512 M = 800 watt
                          MRX 515 = 800 watt
                          MRX 525 = 1600 watt
                          MRX 518 S = 1000 watt
                          MRX 528 S = 2000 watt

                          Die XTI 4000 ( waar jou vraag over ging ) levert 650 watt ( op 1khz gemeten ) , dit zal over gans het frequentie bereik dus iets minder zijn +/- 600 watt geschat ???

                          Dat is dus geen enkel probleem , die kan perfect op een 512, 515 en de 525 , dan ben je safe als je maar niet gaat klippen !!!!!
                          Voor de 518 S en de 528 S zal je toch een zwaardere eindtrap moeten nemen

                          Hopelijk heb je hier voldoende informatie
                          Groeten
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          • killer-bee
                            • Jun 2006
                            • 37

                            #14
                            Supper bedankt.


                            Greats Bee
                            [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                            Comment

                            • dj_bob
                              • Aug 2005
                              • 112

                              #15
                              @ Dr. Edie : over welke van de JRX reeks heb je het? over de sub, de dubbel 15" of de enkele 15"?
                              ik ben namenlijk van plan om de JRX-115 (enkel 15") met 500 watt rms te belasten? heb jij hier ervaring mee? of iemand anders?

                              Comment

                              Working...