Monitor setje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wakkie
    • Jun 2005
    • 5

    Monitor setje

    Hi,

    Ik speel in een beginnende band.
    We spele zo wat kleine concertjes, we hebben een hk lucas setje voor het publiek geluid, en een Yamaha MG mengtafel.
    Maar we hebben nog een groot probleem, monitors.
    We zouden met de groep 2 monitors willen aankopen voor vooral zanglijn en beke gitaar op achtergrond erop te zetten.
    Ja natuurlijk is het budget nie te groot (beginnende band), dus zo goede prijs mogelijk.
    Kan iemand ons verder helpen??
    Sterkte, tips, merken,...

    Alvast bedankt
    Alexander
    Alex
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Wharfedale Twin 12 of 15 zijn leuk om mee te beginnen... Heb er goede ervaring mee..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      misschien even bij de audioboer om de hoek kijken, misschien dat ie nog wat occasion heeft staan
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        of als je een paar handige jongens in de band heb ze zelf bouwen.....

        Comment

        • Balsan
          • Oct 2005
          • 77

          #5
          Ben zelf ook bezig met monitors voor beginnende band.

          Ik heb mijn oog laten vallen op Voice Systems Shark 10/12/15. Dit zijn actieve speakers (dus geen extra versterkers nodig).

          Ik overweeg de 15" (nieuw 599 Euro per stuk). De reden. Deze kun je ook als PA speaker gebruiken voor kleine optredens.

          De 10 is er vanaf 399 Per stuk. Als je deze monitors echt alleen voor monitor gaat gebruiken en niet als PA speaker is dat ook voldoende. Ben je dus 800 Euro kwijt maar heb je nieuwe actieve speakers en geen extra versterker (of crossover nodig.

          Inpluggen op je Auxilaries, en gaan
          It\'s the inside that matters

          Comment

          • jelledv
            • Jun 2006
            • 4

            #6
            Wij hebben in onze pas opgericht band de LEM-SPX aangeschaft vrij kleine (compacte) actieve monitors van 90 watt. ALs monitors voldoen ze bij ons geweldig. Prijs €295.

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              misschien dat x-actjes van sound projects wat voor je is, kun je ook als kleine pa speakers gebruiken (op statief)
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Originally posted by shure-fan
                misschien dat x-actjes van sound projects wat voor je is, kun je ook als kleine pa speakers gebruiken (op statief)
                Deze liggen denk ik echter ver buiten het budget van een beginnend bandje.

                HK heeft ook een aantal leuke actieve monitors, bijvoorbeeld de FAST of de Powerworks serie.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  tweedehands setje JBL eon.

                  Erg handig en betaalbaar + sjouwbaar zijn galaxy hotspots. Superkleine zeer verstaanbare monitors voor zang, toetsen en blazers. Er komt geen laag uit maar je hoort prima wat je doet. En... praktisch nul sjouwen.

                  tweedehands vind je ook peaveys. Als je die voor weinig in redelijke staat tegenkomt is dat best een goede koop.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

                    #10
                    Originally posted by MarkRombouts
                    Deze liggen denk ik echter ver buiten het budget van een beginnend bandje.

                    HK heeft ook een aantal leuke actieve monitors, bijvoorbeeld de FAST of de Powerworks serie.
                    En ook wel extreem ver denk ik, ik heb trouwens laatst een post van je gezien dat je Fast monitors gebruikte en er tevreden over was, ben wat informatie gaan opzoeken en ze leken me totaal niet verkeerd! Zeker niet voor die prijs.

                    Vrijdag voor de grap s een demo genomen, en die klinken nog echt goed ook nog! Leuk laag, gaan rete hard, en blijfen ook goed klinken zonder vervormd hoog enz. Zeker leuk omdat ik nog opzoek ben naar monitors voor de bands die wij doen, weet ik het al. ( een 2e setje Xacts laat het budget nooit en te nimmer toe.. )

                    Mischien voor topic starten een leuke optie?
                    lala..

                    Comment

                    Working...