Shure beta 54

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Shure beta 54

    Ik heb plannen om een Beta 54 aan te schaffen .

    Leading manufacturer of microphones for live, touring and studio applications. Professional audio manufacturer of in-ear monitoring systems and sound isolating earphones.


    Kent iemand deze micro ?
    Wat zijn de ervaringen ?
    Hij wordt bevestigd aan de oren , aangezien ik een bril draag vraag ik mij af of dit mogelijk is ?
    iemand ervaring hiermee ?
    Alvast bedankt
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    kan met bril
    weet niet waar je hem voor wil gebruiken maar kijk ook eens naar de wcm 16 is iets kleiner
    of ie geschikt is ligt aan je toepassing!!

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Originally posted by martijn verkerk
      kan met bril
      weet niet waar je hem voor wil gebruiken maar kijk ook eens naar de wcm 16 is iets kleiner
      of ie geschikt is ligt aan je toepassing!!
      Ik wil hem gebruiken voor zang in live situaties , liefst super -cardioid
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

        #4
        als je hem live wil gebruiken verwacht dan geen dik geluid zowel wcm16 als sm54a klinken redelijk dun.
        een alternatief is de crown (ff typenr ontgaan) de zogenoemde madonna mic.
        als je veel danst of heen en weer springt beweegt deze teveel...
        dus voor dance zou ik wcm16 pakken..
        voor andere muziek de crown

        Comment

        • imported_dre
          • Sep 2002
          • 65

          #5
          Wij hebben een aantal van deze in ons verhuuraanbod.
          Tot nu toe zeer tevreden over. Klinkt gewoon zoals het moet vind ik!
          Alleen wil het asje met de micro soms wel eens naar beneden schuiven.
          De wcm16 is iets kleiner en lichter opgebouwd maar toch minder geschikt
          voor live-applicaties vind ik.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Springen en dansen ga ik niet doen kan ik niet trouwens
            gewoon achter de piano of keyboard : zingen dus .
            Als er andere merken of alternatieven zijn mogen jullie dit gerust hier plaatsen
            Wel even rekening mee houden dat hij min. 3 x per week zal gebruikt worden , dus hij mag wel een beetje sterk zijn kwa opbouw en betrouwbaarheid op langer termijn is ook wel belangrijk .
            Wat de prijs betreft , maakt mij niks uit , als het maar goed is !
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Mag ik vragen waarom je per sé met een headset wil zingen, als je toch achter een piano/keyboard zit kan een mic op statief toch ook gewoon ?

              Ik heb al verschillende headsets gehoord en ze klonken eigenlijk nooit zo lekker als een gewone mic (dynamisch of condensator).

              Heb de Crown nooit gehoord trouwens alleen de goede verhalen erover.

              Comment

              • martijn verkerk
                • Nov 2005
                • 300

                #8
                Originally posted by sis
                Springen en dansen ga ik niet doen kan ik niet trouwens
                gewoon achter de piano of keyboard : zingen dus .
                Als er andere merken of alternatieven zijn mogen jullie dit gerust hier plaatsen
                Wel even rekening mee houden dat hij min. 3 x per week zal gebruikt worden , dus hij mag wel een beetje sterk zijn kwa opbouw en betrouwbaarheid op langer termijn is ook wel belangrijk .
                Wat de prijs betreft , maakt mij niks uit , als het maar goed is !
                sis
                zeker de crown!!!
                enne als je het echt wil weten huur de 54 en de crown eerst eens voor een weekend
                eigen mening is altijd het belangrijkste

                Comment

                • shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

                  #9
                  ben het met martijn eens,


                  en die crown is zo'n tsja.... jum jum headset, gewoon perfect ding

                  wat ook een voordeel is aan die crown is dat ie aan de zijkant een " schroef" heeft zitten en daarmee kun je de mic stellen, in vergelijking met andere headsets waarbij je de mic alleen een beetje kunt buigen
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by MarkRombouts
                    Mag ik vragen waarom je per sé met een headset wil zingen, als je toch achter een piano/keyboard zit kan een mic op statief toch ook gewoon ?

                    Ik heb al verschillende headsets gehoord en ze klonken eigenlijk nooit zo lekker als een gewone mic (dynamisch of condensator).

                    Heb de Crown nooit gehoord trouwens alleen de goede verhalen erover.
                    Mark, waarom ik een headset wil ? om de volgende redenen .
                    1) Veel locatie die ik doe zijn Restaurants , de plaats die ik dan krijg is dikwijls zo klein dat zelfs een statief teveel is.
                    2) verschillende personen komen mij verzoeknummers vragen en ja hoor, gegarandeerd lopen ze lomp tegen mijn micro-statief poten , zo heb ik al dikwijls een micro tegen mijn tanden gekregen , gelukkig tot nu toe, zonder gevolgen .
                    3) Ik moet dan weer op andere locaties de klanten animeren en dikwijls rechtstaan , zitten, rechtstaan, zitten, links kijken, rechts kijken en dit terwijl ik dan ook nog tussendoor moet zingen en spelen .

                    Zo ben ik op het idee gekomen om eens uit te kijken naar een headset, vandaar mijn vraag eigenlijk

                    ps. jongens , hebben jullie het over deze mic

                    sis
                    Last edited by sis; 02-06-06, 03:38.
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

                      #11
                      Ojazeker, ik ga er ook voor kijken binnenkort. Ook nodig voor een pianist die het stukken lekkerder vind met headset.
                      Schijnt in Rotterdam niet zo duur te zijn op het moment...
                      De groeten => Micha

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Originally posted by sis
                        Mark, waarom ik een headset wil ? om de volgende redenen .
                        1) Veel locatie die ik doe zijn Restaurants , de plaats die ik dan krijg is dikwijls zo klein dat zelfs een statief teveel is.
                        2) verschillende personen komen mij verzoeknummers vragen en ja hoor, gegarandeerd lopen ze lomp tegen mijn micro-statief poten , zo heb ik al dikwijls een micro tegen mijn tanden gekregen , gelukkig tot nu toe, zonder gevolgen .
                        3) Ik moet dan weer op andere locaties de klanten animeren en dikwijls rechtstaan , zitten, rechtstaan, zitten, links kijken, rechts kijken en dit terwijl ik dan ook nog tussendoor moet zingen en spelen .

                        Zo ben ik op het idee gekomen om eens uit te kijken naar een headset, vandaar mijn vraag eigenlijk

                        ps. jongens , hebben jullie het over deze mic

                        sis
                        Sis: Klinkt als een goed idee als ik het zo lees. De tip om er eens een aantal te huren/proberen lijkt me ook zeer zinvol.

                        Comment

                        • sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

                          #13
                          Mark, inderdaad ik ga zoiezo verschillende testen .
                          ben al blij dat ik nu ongeveer weet welke ik moet testen
                          Mijn leverancier zal mij daar geweldig bij helpen , heb contact met hem opgenomen en is bereid om de systemen die ik wil proberen in huis te halen , die mag ik dan uitproberen op locatie !
                          Kijk dit is super !
                          Tot zover , iedereen al bedankt voor de reacties
                          groeten
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                          Comment

                          Working...